Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser ju trevlig ut. En powermatic 80 med GMT! Är väl en ETA C07.111 som är en utveckling av ETA 2824?! Vet att det finns omgjorda 2836 (day-date varianten av 2824) till GMT (day är utbytt mot GMT). Undrar vad detta är?! Får nog snoka lite. Hur stor och hög är den?Vet inte om den går som affordable men grym är den men stor
Diggart. Grävde på Certinas hemsida och verkar vara strax över 43 mm vilket ju helt klart känns wearable! Någon gång iaf skulle jag vilja testa en sån där 80 timmars gång reserv. Känns sjukt sjyst!Vet inte om den går som affordable men grym är den men stor
Snokat lite och tydligen finns det en ETA C07.661 som om jag förstår rätt är utvecklad 2836 med GMT och powermatic genskaper (21600 bph, 80 tim powerreserve, laserjustering). Såg också att de håller på med 2892/2893 serien till nån konvertering som dessutom sägs komma i en variant med 25200 bph = 3,5Hz. Låter lite underligt... Dessa urverk finns tydligen bara tillgängliga för Swatch group märken...Ser ju trevlig ut. En powermatic 80 med GMT! Är väl en ETA C07.111 som är en utveckling av ETA 2824?! Vet att det finns omgjorda 2836 (day-date varianten av 2824) till GMT (day är utbytt mot GMT). Undrar vad detta är?! Får nog snoka lite. Hur stor och hög är den?
Wow. Riktigt snygg! Men rätt saftig prislapp...Helvete! Jag har ju köpstopp!
Såg det med, såg du nån höjd? Har haft en Tissot luxury med powermatic 80. Är ju en "långsam" 2824 utan möjlighet att justera frekvensen och med lång reserv. Inget fel på den, gick bra, men var lite skeptisk till om den skulle behöva justeras (efter en smäll eller nåt), måste tydligen till fabriken?!Diggart. Grävde på Certinas hemsida och verkar vara strax över 43 mm vilket ju helt klart känns wearable! Någon gång iaf skulle jag vilja testa en sån där 80 timmars gång reserv. Känns sjukt sjyst!
Varför i hela friden var jag tvungen att se den?Nya CW Trident GMT, anar Tudor BB vibbar
Riktigt läcker. Hade pepsin funnits med den blåa tavlan hade jag nog varit tvungen att öppna plånboken...Nya CW Trident GMT, anar Tudor BB vibbar
Är väl bara att mejla och fråga om de kan fixa det. Jag kan göra det åt dig.Riktigt läcker. Hade pepsin funnits med den blåa tavlan hade jag nog varit tvungen att öppna plånboken...
Nej för f-n! Är egentligen glad att de inte fick till den bästa kombon. Fatta vad pengar jag sparar!Är väl bara att mejla och fråga om de kan fixa det. Jag kan göra det åt dig.
Äntligen tillbaka! De avbröt höstens kampanjTC-9 Tropical Diver live på KS nu, 40mm brons boett med safirglas och safir inlay, 48mm L2L, 14mm hög och 20mm mellan hornen. £189 med NH35 eller £289 med Selitta SW-200.
Prisvärt med selitta bronsdykare för £289.TC-9 Tropical Diver live på KS nu, 40mm brons boett med safirglas och safir inlay, 48mm L2L, 14mm hög och 20mm mellan hornen. £189 med NH35 eller £289 med Selitta SW-200.
Hehe, kan förstå det. Erbjudandet står kvar när du ångrar dig.Nej för f-n! Är egentligen glad att de inte fick till den bästa kombon. Fatta vad pengar jag sparar!
Har en Mido med en variant av ETA C07...., mycket trevligt urverk med sina 80hSer ju trevlig ut. En powermatic 80 med GMT! Är väl en ETA C07.111 som är en utveckling av ETA 2824?! Vet att det finns omgjorda 2836 (day-date varianten av 2824) till GMT (day är utbytt mot GMT). Undrar vad detta är?! Får nog snoka lite. Hur stor och hög är den?
Hehe, ”lite”Beställde hem lite nya gummiband till legranden gumminatot var över förväntan!
Såg det med, såg du nån höjd? Har haft en Tissot luxury med powermatic 80. Är ju en "långsam" 2824 utan möjlighet att justera frekvensen och med lång reserv. Inget fel på den, gick bra, men var lite skeptisk till om den skulle behöva justeras (efter en smäll eller nåt), måste tydligen till fabriken?!
Ja...du och jag har definitivt olika uppfattning om vad som menas med "lite"!Beställde hem lite nya gummiband till legranden gumminatot var över förväntan!
Yes, jag backade dem för snart två år sen och det är den enda klockan i min samling som fortfarande är kvar efter så lång tid.Prisvärt med selitta bronsdykare för £289.
Har ngn erfarenhet utav märket sedan tidigare?
https://www.kickstarter.com/project...nav_search&result=project&term=Tropical diver
Har en Mido Ocean Star Captain V med Caliber 80 som väl får räknas till kategorin affordables. Tidhållningen är sjukt bra på den och det är nice med så lång gångreserv. Är dock lite sugen på att flippa den till förmån för en Nodus Retrospect II. Suck...alla dessa val man ställs inför!Diggart. Grävde på Certinas hemsida och verkar vara strax över 43 mm vilket ju helt klart känns wearable! Någon gång iaf skulle jag vilja testa en sån där 80 timmars gång reserv. Känns sjukt sjyst!
Japp! Tyckte också de va rätt stela och har försökt böja de lite för hand med blandat resultatJa...du och jag har definitivt olika uppfattning om vad som menas med "lite"!
Är dessa från Cheapest Nato Straps? Isf har jag ett bra tips angående tropicsgummina:
De är lite stela. Efter att ha kokat mitt i en kaffekopp har det fått en riktigt bra passform och är riktigt skönt!
TC-9 Tropical Diver live på KS nu, 40mm brons boett med safirglas och safir inlay, 48mm L2L, 14mm hög och 20mm mellan hornen. £189 med NH35 eller £289 med Selitta SW-200.
Snygga band! Hur är Aquaracer-bandet vs tropic? Och hur är tropic sport vs tropic? Alla lika mjuka?Beställde hem lite nya gummiband till legranden gumminatot var över förväntan!
Snygga band! Hur är Aquaracer-bandet vs tropic? Och hur är tropic sport vs tropic? Alla lika mjuka?