• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dr. Gonzo

Breitling
Jag har verkligen bara positivt att säga. Har de senaste åren haft mååånga mikromärkesklockor och denna kvalar in på min top tre. Finishen är väldigt bra. Armbandet likaså. Känslan i vridningen är bland de bästa jag upplevt. I min mening en grymt prisvärd klocka! :)
Tack för svar. Kanske borde jag slå till... Så många fina klockor bland microbrands att jag slutat kika på andra. Känns mycket roligare på något sätt.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Har dessa vart uppe?
https://www.prometheuswatch.com/lim...a-for-Divers-Watches-Facebook-Group-c33915012
9AACBED9-EC8D-4FD8-9094-46F387F58913.jpeg

Lite MM300-vibbar, vet inte riktigt vad jag tycker om dessa :confused:o_O:shifty:
 

peppelito

Omega
Låt oss tala om Lorier...
Skulle fått denna klocka i torsdag förra veckan, men då jag var bortrest fram till söndagen så fick jag tålmodigt vänta till i dag för leverans...
Var det värt väntan? Svaret är jajjemensan! Vilken bra pjäs detta är!:) Enda negativa jag kan säga än så länge är att det hade varit trevligt om den hade varit lite lägre på undersidan. Fantastiskt grön tavla med en underbar textur. Supersnygg länk. Det höga glaset är bara för läckert!:happyhappy:
Lite bilder på underverket:
1nnaf-.jpg
4mm.jpg
5an-.jpg
7mman.jpg
Grattis! Onekligen en klocka med egen stil! Personligen tycker jag dock att kronan är lite överdimensionerad.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Låt oss tala om Lorier...
Skulle fått denna klocka i torsdag förra veckan, men då jag var bortrest fram till söndagen så fick jag tålmodigt vänta till i dag för leverans...
Var det värt väntan? Svaret är jajjemensan! Vilken bra pjäs detta är!:) Enda negativa jag kan säga än så länge är att det hade varit trevligt om den hade varit lite lägre på undersidan. Fantastiskt grön tavla med en underbar textur. Supersnygg länk. Det höga glaset är bara för läckert!:happyhappy:
Lite bilder på underverket:
1nnaf-.jpg
4mm.jpg
5an-.jpg
7mman.jpg
Tänkt på proportionerna? Ser ut som en damklocka tycker jag.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Då är min Lorier Neptune påväg.

6A6EE3EC-61C8-41E1-89FA-95D4B7A2EBBF.jpeg

Ni som fått era klockor från Lorier. Är det hemleverans eller hämtas paketet på ett utlämningsställe?
Har klockan fastnat med lång handläggningstid i tullen?

Sist jag fick ett paket levererat med Fedex så var det hemleverans som gällde, tyvärr var tiden för leverans satt mellan kl. 08-16 så det blev bökigt att tajma leveransen. Ett tips är, om du inte har möjlighet att vara hemma, att få paketet levererat till ditt jobb istället.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nix. Det har jag inte gjort. Eller nu har jag gjort det, och förstår inte riktigt vad du menar!
Blir så när följande komponenter är proportionerligt uppblåsta: stor krona, bred glasring, stor visarcentrum, stora index och stor text på tavlan. Lite detta vi sett på många microdykare genom åren. Inte bästa exemplet om man ser till din klocka men som ändå visar på det jag menar:
seiko-2205-0760-from-1978.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Blir så när följande komponenter är proportionerligt uppblåsta: stor krona, bred glasring, stor visarcentrum, stora index och stor text på tavlan. Lite detta vi sett på många microdykare genom åren. Inte bästa exemplet om man ser till din klocka men som ändå visar på det jag menar:
seiko-2205-0760-from-1978.jpg

Jag tycker också Lorier har lite konstiga proportioner men det är å andra sidan subjektivt och en smakfråga. Fast jag förstår ju då vad du menar eftersom jag själv tycker det med ;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag tycker också Lorier neptune har lite konstiga proportioner men det är å andra sidan subjektivt och en smakfråga. Fast jag förstår ju då vad du menar eftersom jag själv tycker det med ;)
Jag gillar det generellt, som på min Hydrox, och även därför Bolmen har så bred vridring. Bara lite kul att reflektera över proportioner och hur man uppfattar saker och ting rent allmänt.
 

FOQ

Audemars
Låt oss tala om Lorier...
Skulle fått denna klocka i torsdag förra veckan, men då jag var bortrest fram till söndagen så fick jag tålmodigt vänta till i dag för leverans...
Var det värt väntan? Svaret är jajjemensan! Vilken bra pjäs detta är!:) Enda negativa jag kan säga än så länge är att det hade varit trevligt om den hade varit lite lägre på undersidan. Fantastiskt grön tavla med en underbar textur. Supersnygg länk. Det höga glaset är bara för läckert!:happyhappy:
Lite bilder på underverket:
1nnaf-.jpg
4mm.jpg
5an-.jpg
7mman.jpg

Men shit vilken läcker klocka!!!
 

Case

Panerai
Blir så när följande komponenter är proportionerligt uppblåsta: stor krona, bred glasring, stor visarcentrum, stora index och stor text på tavlan. Lite detta vi sett på många microdykare genom åren. Inte bästa exemplet om man ser till din klocka men som ändå visar på det jag menar:
seiko-2205-0760-from-1978.jpg
Aldrig sett den modellen tidigare, riktigt snygg! Vad är det för ref? Eller är det ett hop-plock. Ser ut som ett Monin case?! Aldrig sett varken det caset, index eller visare på en Seiko. :bored:
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Blir så när följande komponenter är proportionerligt uppblåsta: stor krona, bred glasring, stor visarcentrum, stora index och stor text på tavlan. Lite detta vi sett på många microdykare genom åren. Inte bästa exemplet om man ser till din klocka men som ändå visar på det jag menar:
seiko-2205-0760-from-1978.jpg
Då är jag med på vad du menar.
 
Topp