• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FOQ

Audemars
Jag är också rookie på kickstarter. Fattar inte riktigt. Gör man en pledge på $269 så ska klockan kosta ca $199, man vad händer då med de ytterligare $70 man gör en pledge på? Kortfattat - hur många $ kommer dras från mitt kort den dag projektet har fått sin funding?

269 är Singapore dollars. Omvandlat till 199 USD.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Släpper alla pluggtankar för en kväll och beger mig ut i byn för att se en artist jag lyssnat på i många år men aldrig tidigare haft förmånen att se live.
20190311_160435.jpg
 

peppelito

Omega
Blev ingen backning av Ventus för min del. Har tre klockor i rotation och jag vill inte ha fler egentligen. Jag skulle kunna tänka mig att flippa min Mido Ocean Star, men den håller tiden så förbaskat bra så den får nog stanna tills det dyker upp nåt som ger större köpsug än nya Ventus.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Hej Lindellc. Jag är riktigt sugen på en Gekota G-02. Kan du dela med dig av intrycken du har av den?
Jag har verkligen bara positivt att säga. Har de senaste åren haft mååånga mikromärkesklockor och denna kvalar in på min top tre. Finishen är väldigt bra. Armbandet likaså. Känslan i vridningen är bland de bästa jag upplevt. I min mening en grymt prisvärd klocka! :)
 

Waldorf

Audemars
Jag har verkligen bara positivt att säga. Har de senaste åren haft mååånga mikromärkesklockor och denna kvalar in på min top tre. Finishen är väldigt bra. Armbandet likaså. Känslan i vridningen är bland de bästa jag upplevt. I min mening en grymt prisvärd klocka! :)
Du låter ju så man blir lite sugen, tur att avsaknaden av en viss komplikation håller mej borta... :cool:
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Låt oss tala om Lorier...
Skulle fått denna klocka i torsdag förra veckan, men då jag var bortrest fram till söndagen så fick jag tålmodigt vänta till i dag för leverans...
Var det värt väntan? Svaret är jajjemensan! Vilken bra pjäs detta är!:) Enda negativa jag kan säga än så länge är att det hade varit trevligt om den hade varit lite lägre på undersidan. Fantastiskt grön tavla med en underbar textur. Supersnygg länk. Det höga glaset är bara för läckert!:happyhappy:
Lite bilder på underverket:
1nnaf-.jpg
4mm.jpg
5an-.jpg
7mman.jpg
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Låt oss tala om Lorier...
Skulle fått denna klocka i torsdag förra veckan, men då jag var bortrest fram till söndagen så fick jag tålmodigt vänta till i dag för leverans...
Var det värt väntan? Svaret är jajjemensan! Vilken bra pjäs detta är!:) Enda negativa jag kan säga än så länge är att det hade varit trevligt om den hade varit lite lägre på undersidan. Fantastiskt grön tavla med en underbar textur. Supersnygg länk. Det höga glaset är bara för läckert!:happyhappy:
Lite bilder på underverket:
1nnaf-.jpg
4mm.jpg
5an-.jpg
7mman.jpg
Nice, stort grattis.
 

Waldorf

Audemars
Låt oss tala om Lorier...
Skulle fått denna klocka i torsdag förra veckan, men då jag var bortrest fram till söndagen så fick jag tålmodigt vänta till i dag för leverans...
Var det värt väntan? Svaret är jajjemensan! Vilken bra pjäs detta är!:) Enda negativa jag kan säga än så länge är att det hade varit trevligt om den hade varit lite lägre på undersidan. Fantastiskt grön tavla med en underbar textur. Supersnygg länk. Det höga glaset är bara för läckert!:happyhappy:
Lite bilder på underverket:
1nnaf-.jpg
4mm.jpg
5an-.jpg
7mman.jpg
Kul att det dyker upp lite "annorlunda" klockor här. Grattis.
 
Låt oss tala om Lorier...
Skulle fått denna klocka i torsdag förra veckan, men då jag var bortrest fram till söndagen så fick jag tålmodigt vänta till i dag för leverans...
Var det värt väntan? Svaret är jajjemensan! Vilken bra pjäs detta är!:) Enda negativa jag kan säga än så länge är att det hade varit trevligt om den hade varit lite lägre på undersidan. Fantastiskt grön tavla med en underbar textur. Supersnygg länk. Det höga glaset är bara för läckert!:happyhappy:
Lite bilder på underverket:
1nnaf-.jpg
4mm.jpg
5an-.jpg
7mman.jpg
Noice!! Grymt med grattis! De gör några sjukt coola grejer Lorier. Fantastiskt mönster på urtavlan.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Låt oss tala om Lorier...
Skulle fått denna klocka i torsdag förra veckan, men då jag var bortrest fram till söndagen så fick jag tålmodigt vänta till i dag för leverans...
Var det värt väntan? Svaret är jajjemensan! Vilken bra pjäs detta är!:) Enda negativa jag kan säga än så länge är att det hade varit trevligt om den hade varit lite lägre på undersidan. Fantastiskt grön tavla med en underbar textur. Supersnygg länk. Det höga glaset är bara för läckert!:happyhappy:
Lite bilder på underverket:
1nnaf-.jpg
4mm.jpg
5an-.jpg
7mman.jpg
Väldigt snygg liten klocka! Grattis! :)
 
Topp