• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Har en mikro som sitter fast i vår vän postnords importhantering. Vad har ni för rekord i väntetid folk? Skickades från Storbritannien 6:e mars 😎 (edit Siktar på att ha den till midsommar..)
B1B324F4-F639-4231-B9D6-29DF1252DCDE.jpeg
Jag har fortfarande inte fått klockan jag köpte i oktober så att...
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Den där kan jag sakna ibland. Var min första "riktiga" klocka, dvs med automatverk. Blev helt såld när den dök upp i mitt flöde, då i produktionsfas.

Vid närmare eftertanke har jag nog fan bara gått ner mig sedan dess vad gäller kvalitet, slumpade bort den på blocket dessutom då det var innan jag blev aktiv på KS 🤦‍♂️ Oh well, man lever och man lär!
Jag har en Magrette kvar, men saknar ändå de jag gjort mig av med. Så, +1. :)
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Jonatan går i envig med Tengil, som förlorar och blir dödad av Katla. Hans namn är hämtat från det gammelsvenska namnet "Tengil" som har sitt ursprung i det fornnordiska namnet "Thengill" vilket betyder "Postnord har ditt paket och kommer inte göra så mycket åt det förrän de av misstag scannar det och därmed blir tvungna att klarera och sortera det för att slutligen tappa bort det under transporten till ombudet". Tengil ska enligt Astrid Lindgren kommit till sorteringsterminalen i Malmö efter sin död och ingen annanstans.
 
  • Like
Reactions: Jox

Jox

Rolex
2-Faktor
Jonatan går i envig med Tengil, som förlorar och blir dödad av Katla. Hans namn är hämtat från det gammelsvenska namnet "Tengil" som har sitt ursprung i det fornnordiska namnet "Thengill" vilket betyder "Postnord har ditt paket och kommer inte göra så mycket åt det förrän de av misstag scannar det och därmed blir tvungna att klarera och sortera det för att slutligen tappa bort det under transporten till ombudet". Tengil ska enligt Astrid Lindgren kommit till sorteringsterminalen i Malmö efter sin död och ingen annanstans.
 

Meridius

Panerai
2-Faktor
Nooo, vad gick den för? Var det denna reffen, och vilket år köpte du den?
Den är ju inte omöjlig att få tag på igen men folk verkar vilja ha bra betalt.
Köpte min av @BorisTheSpider för 3k vilket jag är tacksam för!
Hade dock hellre sett bgw9-lume på den :)

Såg identisk ut så rimligtvis var det samma, beställde min tidigt -17 och fick den lagom till sommaren tror jag..
Det var nog runt 3000 jag sålde den för, så ändå helt okej, men troligtvis hade den betingat något större värde här på KS med hänsyn till skick osv.
Instämmer helt gällande lumen! Nästan alltid att föredra imo.
 

Thelonius

Panerai
2-Faktor
Har en mikro som sitter fast i vår vän postnords importhantering. Vad har ni för rekord i väntetid folk? Skickades från Storbritannien 6:e mars 😎 (edit Siktar på att ha den till midsommar..)
B1B324F4-F639-4231-B9D6-29DF1252DCDE.jpeg

Senaste var nog boettlock till en Vostok. Tog ungefär 3,5 månader. Själva klockan hanteras av tullen ”as we speak” och har bara varit på vift en månad eller så.
 

FOQ

Audemars
Senaste var nog boettlock till en Vostok. Tog ungefär 3,5 månader. Själva klockan hanteras av tullen ”as we speak” och har bara varit på vift en månad eller så.
Har ett paket hos PN som inte ska vara hos tullen. EU handel. Försökt påtala för dom att dom gjort fel och att det kan vara på sin plats då att dom skyndar på. Inget gehör. Hos tullen sedan 2 mars.
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Har ett paket hos PN som inte ska vara hos tullen. EU handel. Försökt påtala för dom att dom gjort fel och att det kan vara på sin plats då att dom skyndar på. Inget gehör. Hos tullen sedan 2 mars.
Ring och skäll på tull-avdelningen, det brukar hjälpa

Jag fick dem att express-leverera ett paket till min dörr när jag tyckte att de gjort fel som skulle ha tull för samples....
 

Meridius

Panerai
2-Faktor
Jag börjar också bli 👍🏼 Bra fråga, ska vi tippa på någonstans mittemellan?

Kul! Superkompressorer brukar ju vara något av en vattendelare.. (pun intended hehe)

Ja men det låter ju rimligt. Tycker fortfarande det är på tok för mycket egentligen, med tanke på verken de hittills använt sig av. Men det märks åtminstone att de lägger ner stor möda på de små detaljerna, so there's that I guess.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Kul! Superkompressorer brukar ju vara något av en vattendelare.. (pun intended hehe)

Ja men det låter ju rimligt. Tycker fortfarande det är på tok för mycket egentligen, med tanke på verken de hittills använt sig av. Men det märks åtminstone att de lägger ner stor möda på de små detaljerna, so there's that I guess.
Sant. Är svag för det stuket, helt klart.
Väntar på att blå Lorier Hydra ska bli tillgänglig men risken är stor att den här hinner före 🤪
 

Karl_Magnum

Cartier
2-Faktor
Tror att det är 21mm lugs på DS Podium från 2011 och framåt typ, tänker så du inte köper ett 20 millimeters i onödan, 22 går ju ofta att trycka in i 21mm om det inte är snabbsprint. "Feskarn" har några band i 21 mm https://watchwear.se/?filter_storlek=21&query_type_storlek=or
Lite lurigt med passformen på böjda ändar men ett sånt här kan nog lira fint. Cheapest nato straps har väl en del i 21 också https://www.cheapestnatostraps.com/collections/shop-by-size/21-mm
1617086904772.png
Var tvungen söka på ref.nr nu och till denna är det 20mm som gäller.. Ref: c034417
Fanns dock en hel del 21mm till andra DS podium (41mm de med) så vette tusan vad som avgör vilka som har de bredare..
Köpte denna ny 2019 så borde vara nyare än 2011 tänker jag?
Jäkligt grötigt med olika bredder i samma tycker jag! Speciellt när det handlar om 1mm..
 
Topp