• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Equilibrium

Garth
2-Faktor
”Känner du som jag, Margareta?”
DA08C52B-CFE5-4BB2-AB53-F7985BF02EDA.jpeg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Kanske inte micromärke men hittade ingen bättre tråd.

Vad tycker ni om Alpina, får de någon kärlek?

Är speciellt intresserad av detta alternativ till en flieger:

AlpinaAL-525NN3S6-1_1200x1200.jpg


Kvalar ju lätt in som affordable om inte annat 👍🏼
Jag gillar Alpina, klassiskt och lagom märke men har dessvärre ingen egen erfarenhet.
 

ChristianSthlm

Omega
2-Faktor
Hej,

Ny in i klockträsket och håller på att prova mig fram lite. Nån vintage, en dressare och den obligatoriska Seiko-dykaren.

Jag har fastnat för stuket på Rolex Explorer 1. Men annat i livet får prioritera en sådan investering för nu.

Men finns det liknande alternativ i 2-7000 klassen som inte är för homage:iga? Eller är det okej med en skamlösa homage rent av?

Har kikat lite på Seikos Bebis alpinist. Men det finns kanske lite micros eller annat affordable som jag missat.

Tack på förhand.

Svarar på min egen tråd. Blev lite mer Panerai än Explorer. Men jag är lika glad för det. Lagom sportig Spinnaker köpt av trevlig forummedlem.

IMG_20210330_153610.jpg
 

JonathanR

Panerai
2-Faktor
Haha, tack ;) Ja jag är verkligen nöjd! Tycker 39mm funkar perfekt på mig, har kanske inte jättesmå handleder (18cm) men har aldrig varit ett fan av stora klockor. Den leker fint med ljuset utan att vara blingig också, vilket är ett plus!

Kort sagt har mars faktiskt inte varit så hemsk ändå 🥳
 

v0n

Patek
2-Faktor
Haha, tack ;) Ja jag är verkligen nöjd! Tycker 39mm funkar perfekt på mig, har kanske inte jättesmå handleder (18cm) men har aldrig varit ett fan av stora klockor. Den leker fint med ljuset utan att vara blingig också, vilket är ett plus!

Kort sagt har mars faktiskt inte varit så hemsk ändå 🥳
Håller med, gillar min klocka också men är galet less på att fota den just nu 😂 Snart klart 🥳
 

HSK

Patek
2-Faktor
Nooo, vad gick den för? Var det denna reffen, och vilket år köpte du den?
Den är ju inte omöjlig att få tag på igen men folk verkar vilja ha bra betalt.
Fyller de på lagret någon gång eller är det begränsade släpp? Jag har kikat in där ibland men de verkar aldrig ha den vanliga, svarta Moanan i lager.
Har ett paket hos PN som inte ska vara hos tullen. EU handel. Försökt påtala för dom att dom gjort fel och att det kan vara på sin plats då att dom skyndar på. Inget gehör. Hos tullen sedan 2 mars.
ezgif-6-57a5fe799032.gif


Avsändaren kanske har använt en s.k. C22? Jag har hört om flera fall där paket har fastnat trots att de skickas inom EU och PN menar att alla försändelser med denna etikett ska behandlas som import från icke EU-land oavsett ursprung. 🙄

Lorier är sjukt läckra! Aldrig fingrat på en men de ser helt vansinnigt snygga ut på bild.
Ingen verkar ju ha något ont att säga om dem heller 🤔
För långa bandhorn! Så, nu har jag sagt det. 😜
 
Topp