• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

LoveL

Rolex
Paneristi
2-Faktor
Solen lyser ännu på tavlan från @Von .. 🥰😎
42A8CD7A-BCA7-4AB7-A392-A1EB6D8D5DB4.jpeg
 

FOQ

Audemars
Fyller de på lagret någon gång eller är det begränsade släpp? Jag har kikat in där ibland men de verkar aldrig ha den vanliga, svarta Moanan i lager.

ezgif-6-57a5fe799032.gif


Avsändaren kanske har använt en s.k. C22? Jag har hört om flera fall där paket har fastnat trots att de skickas inom EU och PN menar att alla försändelser med denna etikett ska behandlas som import från icke EU-land oavsett ursprung. 🙄

För långa bandhorn! Så, nu har jag sagt det. 😜

Haha. Talande GIF. I mitt fall så erkände PN att det var fel av dom.
 
Fyller de på lagret någon gång eller är det begränsade släpp? Jag har kikat in där ibland men de verkar aldrig ha den vanliga, svarta Moanan i lager.

ezgif-6-57a5fe799032.gif


Avsändaren kanske har använt en s.k. C22? Jag har hört om flera fall där paket har fastnat trots att de skickas inom EU och PN menar att alla försändelser med denna etikett ska behandlas som import från icke EU-land oavsett ursprung. 🙄

För långa bandhorn! Så, nu har jag sagt det. 😜
Bra jäkla fråga, jag är också där och kikar in ibland men de verkar inte direkt spotta ut grejer!
Är det denna du är spekulant på?
2TTBhv4.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Bra jäkla fråga, jag är också där och kikar in ibland men de verkar inte direkt spotta ut grejer!
Är det denna du är spekulant på?
2TTBhv4.jpg
Precis! 😊 Spekulant och spekulant, jag vet inte om jag skulle kunna bära upp 44mm/53mm L2L men har i alla fall noterat att den aldrig verkar finnas i lager. Det finns en annan svart variant i titan på hemsidan men det står att den är arkiverad så jag antar att modellen är nedlagd? 🤔
 

Brolle89

Omega
Frågar här då jag tror att det är den mest lämpliga tråden, har ni några favorit speedmaster homages? Gärna mekanisk, men Quartz/mecha-quartz fungerar också.

Någon till salu i tråden? Har mycket kul att byta med om någon tröttnat på sin.


Klockan på bild är inte så affordable, Helt original Speedy från 69, med box och kvitto från 1970 😍
 

Bilagor

  • IMG_20210324_142544_322.jpg
    IMG_20210324_142544_322.jpg
    722.4 KB · Visningar: 15

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Visst! Sjukt bra. Handgjort. Konjakfärgat läder med grågrönt kanvas, kontrasterande söm i veteton. Bekvämt som bara den. Mycket trevlig detalj är de två olika öglorna. En i kanvas, en i skinn. Kvallen är topp. Ruskigt nöjd! 😘
Haha, ja nu var det ju kanske inte bandet jag menade men kul att du gillar det. ;) Grymt trevlig patina på klockan och snyggt fotat. I like! 😃
 
Topp