• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

AndyJ

Panerai
Frågar här då jag tror att det är den mest lämpliga tråden, har ni några favorit speedmaster homages? Gärna mekanisk, men Quartz/mecha-quartz fungerar också.

Någon till salu i tråden? Har mycket kul att byta med om någon tröttnat på sin.


Klockan på bild är inte så affordable, Helt original Speedy från 69, med box och kvitto från 1970 😍
Dan Henry har en homage på UGs Nina Rindt. Känns mycket Speedy😊
Dan_Henry_1962_Racing_Chronograph_All.jpeg
 

Kreacon

Audemars
Haha, ja nu var det ju kanske inte bandet jag menade men kul att du gillar det. ;) Grymt trevlig patina på klockan och snyggt fotat. I like! 😃
Tack. Ja trevlig klocka utan tvek. Tystaste jag har vilket förvånar lite. Nyservad och ligger på 0,09 spd. Inte Haq men det duger för mig. 🙂 Bytte du glaset på tonfisken eller hur blev det? Lite bilder?

Edit hur är statusen i bandverkstaden förresten? Du kan väl hojta om du får en lucka framöver!
 
Senast ändrad:

Thelonius

Panerai
2-Faktor
Senaste nytillskottet i samlingen. Fick lov att ta av den medföljande epilatorn i förmån för ett natoband från zuludiver då armhåren rycktes på lider parad.

Får bli ett läderband av nått slag vid ett senare tillfälle. Trevlig klocka men det är lite trist att den är limiterad.

F9547B01-3BE7-499D-8B65-7256433D75FD.jpeg
 
Topp