• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Acos

Audemars
Eftermiddagsbyte och espresso
20210331_171120.jpg
Vad kör du med för länk?:)
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Tack. Ja trevlig klocka utan tvek. Tystaste jag har vilket förvånar lite. Nyservad och ligger på 0,09 spd. Inte Haq men det duger för mig. 🙂 Bytte du glaset på tonfisken eller hur blev det? Lite bilder?

Edit hur är statusen i bandverkstaden förresten? Du kan väl hojta om du får en lucka framöver!
Det blir byte. Jag beställde ett glas ifrån Spencer Klein och det ligger i nuläget hos tullen i Sverige och väntar på.....någonting..... 🤷‍♂️ Tätningarna gick iaf väldigt snabbt att få hem ända ifrån Australien. 👍
Så jäkla otippat val av klocka idag! 😊 Just nu varvar jag i princip bara denna och min orangea Doxa, de andra klockorna får vila ett tag. :bag: Har blivit nykär i Doxan sen den fick nytt band från @SpaceAce och denna är man fortfarande I smekmånadsfasen med så... 😁
PSX_20210331_083551.jpg
Så jäkla kul att läsa om Doxan! 🤗
Snyggt gummi på Synchron. Mycket fin kombo. 🤩 Och runda ändar mot boetten 👌


edit: Glömde klockbild. :facepalm:
DPW_work.jpg
 
Senast ändrad:

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Om någon har en Zelos Mako med blå sån där spiraltavla som bara ligger och skräpar så vill jag gärna ha en igen. Kraftig miss från min sida att sälja den.
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Är det min gamla? Visst är den bra för några hundringar?! Tyckte visarna hade dålig finish, annars var det en gedigen pjäs!
Ingen aning men högst troligt! :) Äsch, har du kikat på de flaws en Seiko kommer med, även dom över 10k. Då är lite halvtaskigt borstade visare för en klocka med prislapp som en mellankaffe på Pressbyrån ingenting ju😇
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Såg denna tråden nyss:
30 klockor på 30 dagar.
Ett helt normalt beteende för ett antal personer här i tråden :)
Vi borde väl klara få ihop ett gäng från mikrotråden?
 

Acos

Audemars
Såg denna tråden nyss:
30 klockor på 30 dagar.
Ett helt normalt beteende för ett antal personer här i tråden :)
Vi borde väl klara få ihop ett gäng från mikrotråden?
Har precis rensat så man nog är en bit under 30😂
 

Schned

Panerai
2-Faktor
PICT_20210401_073102.jpg


Börjar dagen med en Traska Commuter.
Because NO MORE OWGM! 😄❤️

Någon undrade hur intrycket av Commuter är.
Första intrycket är att detta är lite av en dresswatch för oss som gillar tooliga klockor. Dvs den känns lite tung och kompakt för sin storlek.

Länken är fantastisk dessutom. Precis som på min Traska Freediver och Nodus Sector Dive med fullt artikulerande länkar dvs.

Får bära den på jobbet idag och se vad det dyker upp för andra åsikter om Commuter.

Trevlig arbetsdag på er! 😃

PICT_20210401_073457.jpg
 

Karl_Magnum

Cartier
2-Faktor
PICT_20210401_073102.jpg


Börjar dagen med en Traska Commuter.
Because NO MORE OWGM! 😄❤️

Någon undrade hur intrycket av Commuter är.
Första intrycket är att detta är lite av en dresswatch för oss som gillar tooliga klockor. Dvs den känns lite tung och kompakt för sin storlek.

Länken är fantastisk dessutom. Precis som på min Traska Freediver och Nodus Sector Dive med fullt artikulerande länkar dvs.

Får bära den på jobbet idag och se vad det dyker upp för andra åsikter om Commuter.

Trevlig arbetsdag på er! 😃

PICT_20210401_073457.jpg

PICT_20210401_073457.jpg
Sjukt snygg klocka det där! Fett avis på alla med vita fina tavlor! 👍😍

Själv fortsätter jag nöta på min ds podium som är en given hit när solen skiner..

20210401_085719.jpg


Glad påsk! 🐣
 
Topp