• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Monk

Panerai
2-Faktor
B2312289-ED84-4F9F-A659-348B6959A7BF.jpeg

Ångrar att jag inte backade Meccaniche Veneziane, Nereide GMT i höstas.
Var det några som beställlde en? Det var väl leverans nu någon gång? Såg lite sent att det fanns länk till.
 
Senast ändrad:

Monk

Panerai
2-Faktor
Det var ju lite bättre pris, då säkert värt det. Med tanke på att de säger att fullpris skall vara 1249 euro...
Jag tror det vara några här på forumet som slog till om jag minns rätt. Blir spännnde att se om det dyker upp några här i vår. Ångrar som sagt att jag inte köpte en, men jag förstod aldrig att det gick att få den på länk.
 

Monk

Panerai
2-Faktor
Länken kostade 65 euro extra ser jag nu, så under 6000 kr totalt med länk för de som gick in på Kickstarter.
 

ikaroess

Cartier
Sugen på att beställa en Richard legrand odysséa. Ligger ju på typ 3k med frakt. Hur blir det med tull och moms då? Tror de skickar från Singapore elr liknande. Nån med erfarenhet av klockan så får ni gärna dela med er.
Tack i förväg.
Jag har en Richard legrand och har bara positivt att säga! Grymt mycket klocka för pengarna! Magisk urtavla och safirbzel :)

Räkna med 25% moms och nån/några hundringar för tull :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Tycker att det är ett ok pris. Kostar den inte c.a 3500 ny?
Jag har varit nära att slå till flertalet gånger men tvekat pga länken (vill vänta på nya med nitar).
Närmare 4000kr faktiskt så 2800kr är riktigt bra.

Edit: bär min på läder och den gör sig riktigt bra på det. Länken är det inget fel på men låset är katastrof.
 

M26

Rolex
2-Faktor
Jag tror att det var runt 5000 kr, vilket känns prisvärt för en GMT. Bokades dock på 30 sekunder. Sedan kostade nog länken lite också.
Ägaren är en resonlig karl vill jag minnas, när jag tog kontakt med honom via MV's FB sida och ville köpa en Arsenale efter att KS kampanjen tagit slut så blev jag erbjuden i stort sett samma KS pris. Är någon sugen så skulle jag råda er till att vända sig till Alessandro Morelli direkt via Meccaniche Veneziane's FB sida, det skulle inte förvåna mig om man får ett mycket bättre pris än MSRP.
 

Monk

Panerai
2-Faktor
Ägaren är en resonlig karl vill jag minnas, när jag tog kontakt med honom via MV's FB sida och ville köpa en Arsenale efter att KS kampanjen tagit slut så blev jag erbjuden i stort sett samma KS pris. Är någon sugen så skulle jag råda er till att vända sig till Alessandro Morelli direkt via Meccaniche Veneziane's FB sida, det skulle inte förvåna mig om man får ett mycket bättre pris än MSRP.
Bra tips. Skall kolla.
 
Topp