• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kreacon

Audemars
Världspremiär för rykande färska "Kapten Blåskäggksi, Bajkalsjöns skräck"!
QECJ1tL.jpg

iFhLBGL.jpg

qYpslMu.jpg
Smack! Där satt baikalen! Schnyggt!
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Haha såklart!
Alltså 400€ är ju som två helkvällar på stan, vad kan gå fel?
Rätt mått också;
Diameter 39mm
Thickness 11mm
Håller med.. grymt roligt att någon vågar sig på en oljefylld klocka. Frågan är om man kommer störa sig på 5mm bubblan?
Sedan är också frågan hur/var man kan göra batteribyte? Någon som vet livslängden på batteriet i Ronda 715li?

Edit: hittade på deras sida. Man lär sälja innan det är dags för byte.
"RONDA 715 Li was chosen.
Fitted with a 3 volts battery (whose life is 10 years) and 5 jewels for increased precision."
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Håller med.. grymt roligt att någon vågar sig på en oljefylld klocka. Frågan är om man kommer störa sig på 5mm bubblan?
Sedan är också frågan hur/var man kan göra batteribyte? Någon som vet livslängden på batteriet i Ronda 715li?

Edit: hittade på deras sida. Man lär sälja innan det är dags för byte.
"RONDA 715 Li was chosen.
Fitted with a 3 volts battery (whose life is 10 years) and 5 jewels for increased precision."

10år ⚡👍

Edit: Du hann lägga till det själv....
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Håller med.. grymt roligt att någon vågar sig på en oljefylld klocka. Frågan är om man kommer störa sig på 5mm bubblan?
Sedan är också frågan hur/var man kan göra batteribyte? Någon som vet livslängden på batteriet i Ronda 715li?

Edit: hittade på deras sida. Man lär sälja innan det är dags för byte.
"RONDA 715 Li was chosen.
Fitted with a 3 volts battery (whose life is 10 years) and 5 jewels for increased precision."
Haha - precis.
Sinn har ju jobbat hårt för att inte ha bubblor med en tekniskt komplicerad och kostsam lösning.
De verkar ju ha en lite mer avslappnad inställning;
- Dyk så blir den mindre.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Snubblade in på Horloscaphe hemsida, franska dykare med kvartsverk.
Kul att en av modellerna är oljefylld som Sinn UX.

Någon som haft en Horloscaphe?

1617430023617.png
Jag har haft en. Rätt trevlig för priset och en unik, toolig design. Vridringen var aningen off och jag upplevde den även som lite liten (skulle troligtvis inte göra det idag) men bortsett från det så kan jag rekommendera ett köp om du är sugen. 😊
Håller med.. grymt roligt att någon vågar sig på en oljefylld klocka. Frågan är om man kommer störa sig på 5mm bubblan?
Sedan är också frågan hur/var man kan göra batteribyte? Någon som vet livslängden på batteriet i Ronda 715li?

Edit: hittade på deras sida. Man lär sälja innan det är dags för byte.
"RONDA 715 Li was chosen.
Fitted with a 3 volts battery (whose life is 10 years) and 5 jewels for increased precision."
Det finns en variant utan olja också men det kanske var just oljefyllda modeller som efterfrågades? På UX så måste man skicka in klockan till Sinn för batteribyte vilket kostar typ 2500kr om jag inte minns fel men jag antar att Horloscaphe är billigare (förutsatt att de finns kvar om tio år). Det går också att tömma dem på olja och det finns säkert andra urmakare som också grejer ett batteribyte så jag hade nog inte varit allt för orolig.

Annars har U-Boat modellerna Capsoil och Dark moon. Jäkligt snygga och rimligt prissatta €1-2000. 😊

capsoil-chrono-dlc.jpg.png
darkmoon-44mm-ipb.png
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Lääääänge funderat på en Aqualand, varit rädd att det ska vara en stor klumpig klocka men är grymt nöjd än så länge!
Det är kanske inte micro men tycker det är väldigt affordable! Kom inte överens med dykargummit som satt på, köpte mig ett Rios läder, tycker det funkar med gulddetaljerna.

Någon som har tips på ett bekvämt 24mm gummi som inte kostar skjortan?

Borealis?
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Heads up för trådvänner
Denna mycket fina SKX009 (fullset, dock ej ifyllt cert) med original Jubilee, ett blått och ett rött band samt ett gummi av något slag kommer upp på annons under helgen. Bytesförslag mottages gladeligen, tex Nethuns, Zodiac,SM eller annat kul
20210331_110752.jpg
Lumii_20210303_153836600.jpg
20210303_125318.jpg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jag har haft en. Rätt trevlig för priset och en unik, toolig design. Vridringen var aningen off och jag upplevde den även som lite liten (skulle troligtvis inte göra det idag) men bortsett från det så kan jag rekommendera ett köp om du är sugen. 😊
Det finns en variant utan olja också men det kanske var just oljefyllda modeller som efterfrågades? På UX så måste man skicka in klockan till Sinn för batteribyte vilket kostar typ 2500kr om jag inte minns fel men jag antar att Horloscaphe är billigare (förutsatt att de finns kvar om tio år). Det går också att tömma dem på olja och det finns säkert andra urmakare som också grejer ett batteribyte så jag hade nog inte varit allt för orolig.

Kul!
Snubblade som sagt in på deras hemsida efter läst en tråd om Yema på watchuseek.
Får se om jag lägger en order på nån specialedition som de producerar till TEDS diving system, utan olja dock.
Kan bli min sommarbeater och kul med en lite mindre och tunnare klocka. Har en UX och helnöjd
 
Topp