• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

TotteH

Patek
2-Faktor
Smyger in denna bara för att 😎 Trevlig Påsk på er 🥚🐥🐤
IMG_20210404_112528.jpg
 

FOQ

Audemars
Gillar märket och deras produkter. Det man behöver köpa är försäljningsprocessen gällande nyköp och priserna gällande begagnatköp. Kommer man in sent gällande nya produkter kan det nog kännas lite jobbigt när det redan står en bunt i kö sedan något år :)

Detta gäller väl gamla modeller som Seaforth? Min uppfattning var att alla nyare modeller har gått att få tag via pre-order? Eller är det något jag inte hänger med i här?
 

Kreacon

Audemars
Armida A11 !!! Länge sedan sist, en dykare med ETA2836-2 och 35 mm case, 36 mm bezel och länk. Massa kul färger. Löp och köp ni som vill ha en mindre tool watch!

35BD0364-5C7F-4750-8AC3-FC5F2026A961.jpeg
Clean, prisvärd och roliga färger.
Snyggt med svart dag och vitt datum som lirar med index och tavla. Även om den är för liten för min smak är det kul att någon kör en mindre dykare. De växer inte på träd. Och datum kl 6 👌
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Detta gäller väl gamla modeller som Seaforth? Min uppfattning var att alla nyare modeller har gått att få tag via pre-order? Eller är det något jag inte hänger med i här?
Hehe, Universa är inte lätt för de som inte stått på kö, mest pga Covid som ställde till själva montaget.
De som stått på kö via AD i Europa, dvs forasec.com, har fått beställa vad de ville ha om jag förstår det rätt. Samma sak gäller och gällde Fairwind.
Nu släpps små batcher av Universa som byggs i Vancouver av Roldorf. När dessa släpps är det huggsexa :D
Men Halios informerar löpande om att ”oroa er inte, vi kommer tillverka fler”.
Vill man köpa så mailar man Jason på Halios eller Forasec för att få koll när batcher släpps.

I höst kommer serie IV av Seaforth och jag förutspår kaos :)
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Clean, prisvärd och roliga färger.
Snyggt med svart dag och vitt datum som lirar med index och tavla. Även om den är för liten för min smak är det kul att någon kör en mindre dykare. De växer inte på träd. Och datum kl 6 👌
Precis, det har ju varit ett par som efterlyst tips på små dykare det senaste året. Armida är ju bra grejer också.
 

FOQ

Audemars
Hehe, Universa är inte lätt för de som inte stått på kö, mest pga Covid som ställde till själva montaget.
De som stått på kö via AD i Europa, dvs forasec.com, har fått beställa vad de ville ha om jag förstår det rätt. Samma sak gäller och gällde Fairwind.
Nu släpps små batcher av Universa som byggs i Vancouver av Roldorf. När dessa släpps är det huggsexa :D
Men Halios informerar löpande om att ”oroa er inte, vi kommer tillverka fler”.
Vill man köpa så mailar man Jason på Halios eller Forasec för att få koll när batcher släpps.

I höst kommer serie IV av Seaforth och jag förutspår kaos :)

Ja, så som han har lagt upp för Seaforth kan man förstå att det blir kaos. Finns ju efterfrågan för klockan. Fattar inte att han fortfarande inte löst logistik. Eller låta någon annan tillfälligt styra det åt honom.

Jag satsar på en Seaforth om de kommer i Bahama Yellow. Annars helt ointressant. Den färgen är såpass unik att jag är med på detta trots att jag hatar sättet han säljer sina klockor på.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Ja, så som han har lagt upp för Seaforth kan man förstå att det blir kaos. Finns ju efterfrågan för klockan. Fattar inte att han fortfarande inte löst logistik. Eller låta någon annan tillfälligt styra det åt honom.

Jag satsar på en Seaforth om de kommer i Bahama Yellow. Annars helt ointressant. Den färgen är såpass unik att jag är med på detta trots att jag hatar sättet han säljer sina klockor på.
Bahama kommer, i stål och eventuellt i titanboett.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Har du sett bekräftelse på det. Letade men såg inget. På pastel bekräfta de han.. 🥰
Vi får se helt enkelt. Det jag har läst som jag tror kommer från Jason är:
Pastell blå kommer
Bahama Yellow kommer
Lila ryktas det om, det var en provtavla till SF brons (denna ska jag ha med svart safirbezel om BY inte kommer)

Bathyal blu utgår
 
Topp