• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nicke75

Patek
2-Faktor
Gymmar innan GTG:n 😃

PXL_20210404_161641476.jpg
Är det Coronaskydd.
 

Schned

Panerai
2-Faktor
IMG_20210404_190948_932.jpg


Kollar på när lilljäntan spelar Lego Avengers.

För övrigt så får Helson Sharkdiver 38 Titanium 5/5 schnedo i betyg. Köööööp! 👍🏼

En Armida A2 med applicerade index, etsad/polerad keramisk insert och Ti boett skulle dock sitta som en snöboll i skrevet 🤔
 
Senast ändrad:

Baramats

Audemars
2-Faktor
Läste också det på Insta tidigare, men han vill få in feedback/önskningar från folk. Jag är också sugen på en Bahama Yellow samt en Signal orange om han släpper igen.
Watchuseek har nu 4 trådar på ämnet Halios :D en för varje ny modell, men denna nya bör man nog bevaka för nyheter. Men, jag ska nog logga ut där, orkar inte trycka F5 100 ggr/dag i 6 månader till SF IV släpps...


Plus instagram som @Angeli nämnde ovan.
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Watchuseek har nu 4 trådar på ämnet Halios :D en för varje ny modell, men denna nya bör man nog bevaka för nyheter. Men, jag ska nog logga ut där, orkar inte trycka F5 100 ggr/dag i 6 månader till SF IV släpps...


Plus instagram som @Angeli nämnde ovan.
Jag är nöjd med att jag har två stycken av dem, även om en tredje hade varit mums.
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Ser jäkligt bra ut! Hur kommer du överens med storleken, med tanke på dina rejäla snedseglar-handleder? I mina ögon ser det perfekt ut!

Alltså den sitter oväntat bra måste jag säga. Var lite orolig att den skulle upplevas liten men stor urtavla och relativt hög vikt gör att den känns snudd på perfekt.

Skulle vara väldigt intressant att jämföra med en Traska Summiteer men har tyvärr inte prövat den ännu.

Har inte jättestora handleder själv dock. Typ 175mm har jag för mig.

Edit. Det enda jag stört mig på än så länge är rotor ljudet från miyota nian. Låter ännu mer i Commutern än på Sharkdivern och själva ljudet låter väldigt plastigt. 😑
 
Senast ändrad:

Karl_Magnum

Cartier
2-Faktor
Det blir mycket tid för denna nu..

20210405_095911.jpg


Annonserat denna både på marknaden och blocket med BoR länk, canvas och sedvanligt fullset med gummi.
Aldrig vart med om en så stendöd klocka..
Är den så ful?
För priset känns rimligt men även prutbart, får inte ens bytesförslag!
Någon annan som upplever marknaden som lite trött?

20210320_112451.jpg
 
Topp