• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Master J

Audemars
2-Faktor
Japp, denna följde med 👍.
PSX_20210403_111515.jpg

Fast den där är inte original..
Kommer bara på läder från början.
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Det blir mycket tid för denna nu..

20210405_095911.jpg


Annonserat denna både på marknaden och blocket med BoR länk, canvas och sedvanligt fullset med gummi.
Aldrig vart med om en så stendöd klocka..
Är den så ful?
För priset känns rimligt men även prutbart, får inte ens bytesförslag!
Någon annan som upplever marknaden som lite trött?

20210320_112451.jpg
Tycker den bezen är så jäkla snyggt sleten! Visst var det den på Tradera? La nog nåt bud tidigt på den...

Märkligt med Turtlen! Det är väl den med safirglas va? Skulle nog egentligen kunna tänka mig en sån om jag inte förköpt mig så jäkla kraftigt sista tiden😂
 

HSK

Patek
2-Faktor
Det blir mycket tid för denna nu..

20210405_095911.jpg


Annonserat denna både på marknaden och blocket med BoR länk, canvas och sedvanligt fullset med gummi.
Aldrig vart med om en så stendöd klocka..
Är den så ful?
För priset känns rimligt men även prutbart, får inte ens bytesförslag!
Någon annan som upplever marknaden som lite trött?

20210320_112451.jpg
Det känns lite som att det går i vågor. Ibland när man besöker k&s är var och varannan annons avslutad och nästa gång verkar det vara samma annonser som bumpas i all evighet.

Jag har själv en Sinn U50 ute som jag har fått ett par bytesförslag på men ingen som nappat på ren försäljning (bortsett från ett bud en bra bit under utsatt pris). Modellen har mer eller mindre varit slutsåld sedan den lanserades i somras och annonsen är (enligt mig) rimligt prissatt då den är i nivå med tidigare annonser om man tar hänsyn till prisskillnaden mellan modellerna så förutsättningarna borde finnas där men ändå verkar intresset vara svalt. 🤷‍♂️

Är det ingen här som är sugen på en U50? Jag lovar att pengarna går till nya mikros! 😇

PSX_20210228_155003.jpg
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Danska Coast Watches släpper snart v2 av deras dykare. Kanske något för någon? Vet inte om storlek mm är samma som v1 i W&W-Artikeln


Finns på instagram @coastwatches
 

Karl_Magnum

Cartier
2-Faktor
Tycker den bezen är så jäkla snyggt sleten! Visst var det den på Tradera? La nog nåt bud tidigt på den...

Märkligt med Turtlen! Det är väl den med safirglas va? Skulle nog egentligen kunna tänka mig en sån om jag inte förköpt mig så jäkla kraftigt sista tiden😂
Ja den låg på Tradera med en sjukt usel annons med lika usla bilder.. Men jag tackar för det då det blev dåligt med bud på den! 😅👍

Yes det är King turtle srpe05k1 med safir, keramisk insert osv.
Öppen för byten! ;)
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Det känns lite som att det går i vågor. Ibland när man besöker k&s är var och varannan annons avslutad och nästa gång verkar det vara samma annonser som bumpas i all evighet.

Jag har själv en Sinn U50 ute som jag har fått ett par bytesförslag på men ingen som nappat på ren försäljning (bortsett från ett bud en bra bit under utsatt pris). Modellen har mer eller mindre varit slutsåld sedan den lanserades i somras och annonsen är (enligt mig) rimligt prissatt då den är i nivå med tidigare annonser om man tar hänsyn till prisskillnaden mellan modellerna så förutsättningarna borde finnas där men ändå verkar intresset vara svalt. 🤷‍♂️

Är det ingen här som är sugen på en U50? Jag lovar att pengarna går till nya mikros! 😇

PSX_20210228_155003.jpg
Det är klart då den är så jäkla tuff! Tyvärr är den (för mig) i en sådan prisklass att det liksom inte riktigt är en spontan-köp-å-testaklocka. Helt tegimenterad, länk å allt?
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Absolut, så är det. Köpte dock begagnat och den följde med i mitt köp. Är inget stort fan av Beads of Rice faktiskt även om denna passar bra.
Har alltid tyckt att det känns som klocktillverkarnas billigaste alternativ till en länk.

Jaså... Jag tänker annars att ett standard tråk-oyster är det som är billigast...
Jubilee och H-länk håller jag högt 😀
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Var inte heller ett fan tills jag köpte denna. Är ju superbekvämt..och stiligt.
PXL_20210405_160945407.jpg
Bekvämt absolut 👍, utseendemässigt så hänger jag upp mig på det rundade och polerade så kallade riset.
Känns ofta ej ultimat designmässigt till klockorna dom sitter på (i mitt tycke).
Till många klockor så känns det lite som
"fasiken, vi har ju ingen länk till våra klockor, vi fixar endlinks sen kör vi på Beads of Rice".
 

Karl_Magnum

Cartier
2-Faktor
Hittade ett lite för brett nato i lådan.
En snabb borstning av hårdvaran och lite fejk patina med sandpappret så satt den som gjuten! 😍👊
20210405_192136.jpg 20210405_191922.jpg
Nu ska jag inte plåga er med fler bilder på samma klocka för denna kväll!
Får förhoppningsvis en bunt band och två nya klockor under veckan för mångfaldens skull! 🥰
 
Topp