• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Waldorf

Audemars
9FF5953C-709F-46B4-A127-16A2A6240CE3.jpeg

Som man väntat. Men nu finns den snart i min ägo. Klickade hem Helm’s nya Komodo. Ser fram emot att testa den.
Tjusigt, bra diameter och ltl på den där. :) Gissar att den ser lite tunnare ut än vad den är, kupat glas. Med länk? Nyfiken på kvalitet och spänne.
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Då jag gillar Watchgeckos utbud av både straps samt klockrullar, så var jag så klart tvungen att ta tillfället i akt och testa deras Geckota S-01. Bra helhetskänsla, känns robust och saknar spelrum med bezeln, klickar samtliga 120 klick tight och fint.

Kul att de kör med ETA 2824, som jag anser vara en viss kvalitetsstämpel för en klocka som kostar ca 4'. Också kul att den kom i en rätt så tjusig träbox samt med 3 olika band från Zuludiver.

Det som jag är delad inför, är blankpolerade sidor av boetten. Ja, superfint men det är inte särskilt praktiskt.

Summa summarum är det en trevlig klocka för en mindre peng, som gör sig oförskämt bra på alla band som jag slängt åt den hittills.
IMG_20190315_150653.jpg
IMG_20190316_104443.jpg
 

M26

Rolex
2-Faktor
Då jag gillar Watchgeckos utbud av både straps samt klockrullar, så var jag så klart tvungen att ta tillfället i akt och testa deras Geckota S-01. Bra helhetskänsla, känns robust och saknar spelrum med bezeln, klickar samtliga 120 klick tight och fint.

Kul att de kör med ETA 2824, som jag anser vara en viss kvalitetsstämpel för en klocka som kostar ca 4'. Också kul att den kom i en rätt så tjusig träbox samt med 3 olika band från Zuludiver.

Det som jag är delad inför, är blankpolerade sidor av boetten. Ja, superfint men det är inte särskilt praktiskt.

Summa summarum är det en trevlig klocka för en mindre peng, som gör sig oförskämt bra på alla band som jag slängt åt den hittills.
IMG_20190315_150653.jpg
IMG_20190316_104443.jpg
Tycker att den där modellen är superfin, var väldigt kluven mellan den blå och vintage men avstod i slutändan. Tycker rent generellt att Geckota gör riktigt fina klockor men har tyvärr svårt för namnet :arghh:
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Tycker att den där modellen är superfin, var väldigt kluven mellan den blå och vintage men avstod i slutändan. Tycker rent generellt att Geckota gör riktigt fina klockor men har tyvärr svårt för namnet :arghh:
Haha ja det är ett något lökigt namn och logotypen är så där. Men det var sådant jag bortsåg från och väl på plats tänker jag inte på det :)
 
  • Like
Reactions: M26

Eternalis

Cartier
Då jag gillar Watchgeckos utbud av både straps samt klockrullar, så var jag så klart tvungen att ta tillfället i akt och testa deras Geckota S-01. Bra helhetskänsla, känns robust och saknar spelrum med bezeln, klickar samtliga 120 klick tight och fint.

Kul att de kör med ETA 2824, som jag anser vara en viss kvalitetsstämpel för en klocka som kostar ca 4'. Också kul att den kom i en rätt så tjusig träbox samt med 3 olika band från Zuludiver.

Det som jag är delad inför, är blankpolerade sidor av boetten. Ja, superfint men det är inte särskilt praktiskt.

Summa summarum är det en trevlig klocka för en mindre peng, som gör sig oförskämt bra på alla band som jag slängt åt den hittills.
IMG_20190315_150653.jpg
IMG_20190316_104443.jpg
Jättefin :)
 
Topp