• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Slänger väl in denna på #Byteslördag
Bytes mot $ eller svart dykare, 40mm och keramisk ring :)
JuGhM5z.jpg

Byteslördag:
Bytes helst mot pengar men kom med förslag. 🤷‍♂️
Precista PRS 18_11.jpg

Citizen_MN.jpg
Casio_Padel.jpg
Den där Precistan.... kvarts o allt :woot:
Dykar-hybrid? Den här vågar jag inte visa i Sinn-tråden nu😇 Tycker det blev pangsnyggt🤌
DE8B7A89-B93C-4A03-B317-BD44270AFAB6.jpeg

28B03920-D83F-4870-83EB-88EF7E8A741F.jpeg
Riktigt riktigt bra, så skarpt att det nästan gör ont att titta på :hilarious:

Kanske inte så mycket byteslördag men...

Igår roade jag mig med att starta ett nytt Instagramkonto vid sidan om " FreakyLeoWatches ", " Take a walk with Leo ", där jag tänkte lägga upp lite bilder mer inriktade på min fotohobby istället för på klockor :D Nackdelen är att jag märkte att jag nog behöver någon mer kamera. Jag kommer inte att plocka upp en systemkamera igen men om någon har en premiumkompaktkamera liggandes med 4-5-6 år på nacken som bara samlar damm ( dock ej damm på sensorn :p ) så kanske jag kan hitta någon klocka att byta mot :D Fastnade lite för Canon G7x eller någon annan motsvarande modell i samma prisklass. En Ricoh GRD4 och en Sigma DP3 hade inte alls funkat men hade varit skoj att lägga vantarna på ändå :D Är främst ute efter en kamera med zoomobjektiv men Ricoh GR/Fuji X70 kan också vara intressant. Kan också slänga med en helt oanvänd DJI Spark i en bytesdeal om det krävs.

EDIT: Om någon mot all förmodan skulle råka ha en Sigma DP3 Merrill/Quattro och hellre vill ha en DP2 så kan jag tänka mig att byta bort min DP2a mot sagda DP3 :D Har också en Panasonic Lumix TZ60 ifall någon vill ha något lite mer flexibelt och sitter och trycker på en kompaktkamera med fast objektiv.

Sen har jag också ganska mycket band liggandes så om någon har ett ljusblått Bartongummi i 22mm (ej Elite) eller möjligtvis ett blått canvas i 22mm som kan matcha min blåa Matic så är jag intresserad ;)

Jag är också sugen på en Monta Noble/Atlas ifall någon vill byta bort en sådan. Har inte speciellt mycket pengar att lägga imellan men kanske kan skrapa ihop ett par klockor att byta med bl.a. ovan nämnda Squale Matic t.ex.

Klockbild för topic
631289CC-77EC-43CD-B53B-B1F3C4B113B0.jpeg

Senast ändrad:
Oh la la, är du otrogen eller har du fixat till denna där själv? Superfestlig även om jag tycker sekundvisaren ser aningens kort ut 🤪
Du är kort 🤪
Nä jag hade lite strul med en beställning från V24 så jag frågade om han kunde byta visare åt mig som kompensation. Sekunden skulle varit en vit lång men den ligger här i en ask på sidan. 😂 men den röda kortisen linjerar ändå rätt bra med tavlan. Men rött passar inte så den ska bort vid tillfälle.

Du är kort 🤪
Nä jag hade lite strul med en beställning från V24 så jag frågade om han kunde byta visare åt mig som kompensation. Sekunden skulle varit en vit lång men den ligger här i en ask på sidan. 😂 men den röda kortisen linjerar ändå rätt bra med tavlan. Men rött passar inte så den ska bort vid tillfälle.
Tre äpplen hög över havet för att vara exakt :bookworm:
Aha, men det var bussigt av tysken. Sekundvisaren ska ut till indexen där minutvisaren är ute och nosar sa jag!

Skicka med några nakenbilder så fixar jag, det vet du 😘

Tre äpplen hög över havet för att vara exakt :bookworm:
Aha, men det var bussigt av tysken. Sekundvisaren ska ut till indexen där minutvisaren är ute och nosar sa jag!

Skicka med några nakenbilder så fixar jag, det vet du 😘
Tack för det! Det är så himla synd att betalning i natura inte funkar på fler ställen, har försökt på både bygghandeln och Nymans ur utan framgång.

Tillbaka
Topp