• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Är den där bezeln roterbar?
Yes, den är roterbar och med riktigt fina klick. Ingen backplay där inte :)
Jag tror inte det, markeringen är nog bara där för syns skull. Även om jag inte är särskilt förtjust i det så känns det ändå som att finishen passar rätt bra på Vanguard men jag har svårt att tänka mig att det skulle se bra ut på en mer elegant modell som nya Peacemaker.
Nej, den är faktiskt fullt fungerande :). Jag hade en aged steel (men annan ref) tidigare, det är en jäkligt cool grej när man väl håller i den eller har den på :)

G'day peeps! Äntligen måndag 🥳
IMG_20210412_092509.jpg

Jag tror inte det, markeringen är nog bara där för syns skull. Även om jag inte är särskilt förtjust i det så känns det ändå som att finishen passar rätt bra på Vanguard men jag har svårt att tänka mig att det skulle se bra ut på en mer elegant modell som nya Peacemaker.
Elegant? Nu tappade du bort mig totalt...Panerai är ju toolklockans urmoder för tusan gubbar 🤔

Måste säga att jag är vansinnigt nöjd med min Boldr Venture. Även om jag inte har ägt den en längre tid så vet man när det känns rätt :) En sportig vardagsklocka som även livar upp lite med roliga färger.

En framtida uppgradering är nog Boldr:s armband i titan som inte är fasligt dyr, $109, även om det givetvis tillkommer tull och moms.

Överlag så har detta mikromärke ingett ett gott intryck och jag är inte främmande inför andra inköp från dom ( ja, jag vet att detta är en LE och att jag köpte den från W&W ).

DCED83CC-A98F-4D0B-A25B-5F49A28E417A.jpeg

Ville ha nåt med orange urtavla till sommaren. Föredrar oftast nya klockor och som ålderspensionär tyckte jag Breitling och Doxa var lite för dyra. Hittade den här, Certina DS Super PH 500 och slog till på en sån. Men skulle kunna tänka mig nån mer och tror att det här är rätt tråd för bra förslag 🙂.
Både mekaniskt o quartz är av intresse!
5A2099FA-4ABD-4C62-BF0D-90B1DA5039ED.jpeg
DCAB0406-1BF1-48C1-845F-9713D8B657E5.jpeg

Ville ha nåt med orange urtavla till sommaren. Föredrar oftast nya klockor och som ålderspensionär tyckte jag Breitling och Doxa var lite för dyra. Hittade den här, Certina DS Super PH 500 och slog till på en sån. Men skulle kunna tänka mig nån mer och tror att det här är rätt tråd för bra förslag 🙂.
Både mekaniskt o quartz är av intresse!
5A2099FA-4ABD-4C62-BF0D-90B1DA5039ED.jpeg
DCAB0406-1BF1-48C1-845F-9713D8B657E5.jpeg
Bra val! Det säger jag inte för att jag råkar ha en likadan 😉
Ytterligare en till med orange tavla om jag fattar rätt?

Tillbaka
Topp