• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Trevlig helg till alla mikroklocksfantaster (dubbelpostbild)
20210416_124655.jpg
.

Tjena gänget!

En helt hypotetisk fråga. Säg att ni har en klocka från premiumsegmentet. Vi går inte in på hårklyverier över vad som tillhör premium, men ni fattar. Ni har köpt den begagnad. Klockan har polerade detaljer som ni gärna skulle vilja få polerade. Hur gör ni? Vänder ni er till AD eller någon annan stans?

Klockbild för topic. Ha nu en grym fredag och helg allesammans.

1FEE681B-9F88-4640-AF0A-C679BDA06ABB.jpeg

Tjena gänget!

En helt hypotetisk fråga. Säg att ni har en klocka från premiumsegmentet. Vi går inte in på hårklyverier över vad som tillhör premium, men ni fattar. Ni har köpt den begagnad. Klockan har polerade detaljer som ni gärna skulle vilja få polerade. Hur gör ni? Vänder ni er till AD eller någon annan stans?

Klockbild för topic. Ha nu en grym fredag och helg allesammans.

1FEE681B-9F88-4640-AF0A-C679BDA06ABB.jpeg
Polerade detaljer som ska poleras fixar du själv med Cape Cod, billigt och busenkelt!
Skulle aldrig någon annan få polera mina klockor någonsin, samma som med bilen 🙂

Polerade detaljer som ska poleras fixar du själv med Cape Cod, billigt och busenkelt!
Skulle aldrig någon annan få polera mina klockor någonsin, samma som med bilen 🙂
Okej, men om JAG vill att någon annan ska polera mina klockor löser du det då? Tittar gärna på.. 😇

Skämt åsido, tack för tipset! Skall undersöka 🤘

Det senaste året har klockintresset fått stå tillbaks till förmån för andra (dyra) intressen. Jag följer tråden sporadiskt men bidrar inte själv. Här kommer dock en bild på det senaste jag köpte. Tror att det är nästan ett år sedan. Den gör sig bra i vårljus enligt mig. Kanske borde den få ett passande tropic lagom till sommaren. Funderar på ett Joseph Bonnie.
7062B0E9-B5FF-4ECF-8EE8-B93D0D0B0CA9.jpeg

Gick bananas med Timegraphern idag, var längesen den var framme. Överlag var det väldigt bra men lite överraskad över att min bästa klocka är en gammal vintagepjäs! 😁 2x Squale var ju helt klart bäst men även Synchron går ju ruskigt bra. Onödigt? Ja! Kul? Ja! Bildbomb? Okej!

Edit: Av alla jag testade så var den som är COSC-certified sämst, hehe. Nu är de bara testade i en position så det är väl långt ifrån sanningen men ändå kul. 😏
PSX_20210416_095731.jpg
PSX_20210416_095706.jpg
PSX_20210416_095644.jpg
PSX_20210416_095623.jpg
PSX_20210416_095605.jpg
PSX_20210416_095538.jpg
PSX_20210416_095512.jpg
Kul, det där måste jag göra också snart...

Tillbaka
Topp