• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

"Extended delivery times due to a large number of orders. We have worked closely with Schwarz Etienne and our other partners to be prepared for a batch as small as a few hundred up to five figures. We remain confident in our ability to deliver watches regardless of the volume. However, I must stress that not ALL watches from this batch will be delivered in March 2022. We will only begin in March 2022 and will continue to deliver in batches until all orders are fulfilled. At this time, we are aiming to complete all deliveries by the end of 2022 (but always as early as possible) and barring some seriously high order numbers, we remain on track to do so."
Håller tummarna för att de lyckas. Ska bli sjukt skoj att se vad betyget blir när du väl får klockan :)
Vi får säkert vänta ett bra tag! Men det går nog inte att extrapokera som du precis gjorde utan sannolikheten är ju att de lägger komponent beställningen ett år i förväg och att de första 500 redan är på ingång och snart reda för montering. Så lägger de en ny beställning nästa vecka för de resterande komponenterna som kommer plockas ihop undet 2022.
Jag hoppas du har rätt :)

På tal om Certina så besökte jag för ett tag sedan en butik för att klämma på deras nya 38mm och blev så jäkla besviken. Jag hade vid tillfället min CW Trident 38mm på handleden och kunde jämföra dem sida vid sida men trots att de kostar ungefär lika mycket kändes Certinan otroligt billig och tafflig i sitt utförande och är ett stort steg nedåt i kvalitet jämfört med deras vanliga action diverserie. Det är så klart väldigt individuellt men jag tycker att CWn smällde Certinan på fingrarna i samtliga kategorier förutom just arv/varumärke och är numera mer eller mindre OWG med den... :nailbiting:

Arkivbild för topic. Världens coolaste kaffemugg som bonus, också väldigt affordable då den köptes i en second handbutik för en femma. Hur någon ens kan ha velat göra sig av med den är bortom mitt förstånd! 🤠

PSX_20210410_154254.jpg

Upplevde samma. Vridning kändes ganska billig.

Byteslördagsobjektet:

Bytes mot en billigare dykare i svart, any takers?

Byteslördag!

Vill ha en Doxa hommage typ Maranez Samui (eller ev. äkta varan :))
Har inte en klocka för mycket men kan säkerligen övertygas att låta någon lämna ;)
Pengar upp eller ner åt alla håll

Till exempel denna (värde i tråden1,5k?)

1618645951450.png

Eller en Yema (ca 4k?)

1618645676375.png

Båda går säkert att köpa om någon obetänksam människa skulle frestas att ta ett förhastad beslut efter att ha sett dom vackra bilderna.

Hjälp.
På min IPhone 11pro kan jag använda den ikonen för att posta bild.
Men på min 12mini fungerar det ej hur fan får jag igång den?
6DAD4B44-CD0E-4245-B8B1-A26A395F77A9.jpeg

Hallå gänget! 🌞
Bra drag på byteslördag idag! 😀👊
Har dessa att slänga in på något skoj byte..
Kan lägga upp till 7k i mellanskillnad och även byta flera mot en osv!

Klockor på bild är följande för de som undrar:

Seiko Skx779 monster gen 1, länk, gummi och box.

Seiko skx007, Strapcode, fullset.

Seiko srpe05k1 king turtle, Bonetto 284, länk och fullset.

20210417_091807.jpg
20210417_091721.jpg

Mvh Karl-Magnus

Vad är det för spec på Steeldive? Och vad är det för band?
Bandet har jag fattat för att @SpaceAce knåpat ihop. Säljer den dock helst head-only eller på annat band då detta är förjäkla bra!

Spec saxat:

Sapphire Crystal Glass
NH35 Automatic Movement
120 Click Rotational Ceramic Bezel
300m Water Resistance
Screwdown Crown
Screwback Case
316L Stainless Steel Case
Retro Silicone Strap
Hacking Movement
C3 Luminova on the face
BGW9 on the bezel