• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nilas

Patek
2-Faktor
Fick bli en favorit ikväll. Den äldre modellen av Action diver auto. Har haft fyra, två av denna modellen och två av den nya modellen.
För egen del så föredrar jag denna modellen eftersom den känns mäktigare och mer robust än den nya. Det betyder dock inte att den nya är dålig för det är den absolut inte men som sagt så är den lite mer slimmad och lite klenare och det blir inte riktigt samma "håll käften-klocka" (enligt mig men jag har ju oft.... 😊). En keeper 🤘.
PSX_20210419_213119.jpg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Fick bli en favorit ikväll. Den äldre modellen av Action diver auto. Har haft fyra, två av denna modellen och två av den nya modellen.
För egen del så föredrar jag denna modellen eftersom den känns mäktigare och mer robust än den nya. Det betyder dock inte att den nya är dålig för det är den absolut inte men som sagt så är den lite mer slimmad och lite klenare och det blir inte riktigt samma "håll käften-klocka" (enligt mig men jag har ju oft.... 😊). En keeper 🤘.
PSX_20210419_213119.jpg
Nu längtar jag hem till min Ginault.
-Bajs covid 😤
 

JPS33

Cartier
2-Faktor
Tänker att det har väl fibrer och limmas pressas ihop? Tänker på näver som är lite sprött men sjukt slitstarkt längs med fibrerna? ”Mer hållbart än läder, bekvämare än kalvskinn” läste jag nånstans.
Edit. men jag har inte en aning. Återstår att se!
Är 99% säker på att det är korkfaner som limmas på ett tunt tyg av bomull eller syntetfiber. Materialet som kallas korkläder är i alla fall uppbyggt så.
 
Topp