• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Startar veckan med lite CW. Efter en dryg månad i lådan var den helt klart värd det!
PSX_20210419_075504.jpg
PSX_20210419_075616.jpg

Vet nån om Helm regulerar sina nh35 innan försäljning?
Har kört denna i helgen och den går ju väldigt bra, typ +1spd.
20210419_082905.jpg

Körde Certina med 2824-2 i veckan innan å den går minus hur man än vänder och vrider på den... möjligen lite plus med urtavla nedåt på natten.
Den lär åka in på ruckning...

Ja, spännet är välkommet. Har aldrig sett att någon tillverkare skickar med ett sånt, lär ju användas av mindre än två procent. 😁 Jag har använt mina förlängningar till Isofrane ett par gånger och det är kanon över våtdräkten. Känner att det blir lite väl mycket spänning i stiften annars för det är tight utan.
Pelagos hade förlängning med men minns inte hur konstruktionen såg ut, på rak arm den enda jag kommer på just nu #merförlängningåtfolket 😄
Min våtdräkt har spruckit i skrevet men skit i det nu

• Like
Reactions: Jox
Pelagos hade förlängning med men minns inte hur konstruktionen såg ut, på rak arm den enda jag kommer på just nu #merförlängningåtfolket 😄
Min våtdräkt har spruckit i skrevet men skit i det nu
Min våtdräkt verkar ha krympt sen förra sommaren så den riskerar nog att spricka snart... Vet inte hur det har gått till bara! 😁 Du får väl tillverka ett par neopren-kallingar och köra utanpå ala Fantomen? 😆

Min våtdräkt verkar ha krympt sen förra sommaren så den riskerar nog att spricka snart... Vet inte hur det har gått till bara! 😁 Du får väl tillverka ett par neopren-kallingar och köra utanpå ala Fantomen? 😆
Jag misstänker att de där jefla kalorierna varit i taget igen. De håller ju på och syr om folks kläder och annat hela tiden!

Klassiskt fenomen, tror det är materialet som krymper med tiden.
Neopren g-string duger gott för mig, ja för miljöns skull då förstås 😎

Jag gillade den skarpt, men jag är ju lite konstig. Får lite 90-tals Tag- eller 80-tals Omegavibbar av den. Verkar onekligen vara ett bra pris men om jag skall vara tråkmåns så tror jag att du aldrig kommer att få tillbaka större delen av pengarna när och om du lyckas att sälja den... ens om du fick 50% off när du köpte den... iallafall här på KS. Men om det är en keeper och du gillar den så är det en no-brainer, KÖP! ;)
Var och kikade på dom i helgen och dom kändes riktigt trevliga både på armen och kvalitet, priset var följande: Monterey (ca: 550€) + Monterey GMT (ca: 690€), hon trodde dom var ca: 15år gamla så jag måsta bara fråga hur det eventuellt skulle vara med garanti/service eftersom jag nu skulle köpt klockan som "ny" av dom som ÅF. Hon skulle återkomma i den frågan.. Köper annars hellre en Seiko för dom pengarna som man vet att man inte behöver serva innan man troligen sålt den igen :)

1618827709566.png

Var och kikade på dom i helgen och dom kändes riktigt trevliga både på armen och kvalitet, priset var följande: Monterey (ca: 550€) + Monterey GMT (ca: 690€), hon trodde dom var ca: 15år gamla så jag måsta bara fråga hur det eventuellt skulle vara med garanti/service eftersom jag nu skulle köpt klockan som "ny" av dom som ÅF. Hon skulle återkomma i den frågan.. Köper annars hellre en Seiko för dom pengarna som man vet att man inte behöver serva innan man troligen sålt den igen :)

1618827709566.png
Alltså, har dom legat i en låda i 15 år (?) så är det inte säkert att dom ens fungerar, been there done that.
Får du garanti är det såklart en helt annan sak 🙂

Exakt det jag var inne på :) Jag testade vrida upp dom, byta datum osv och det gick bra men det är ju inte direkt ett långvarigt test. Vet ju inte heller hur tidshållningen är på dom.
Japp, oljor och så har en dålig vana att klibba ihop sig vid långvarigt soffliggande. Kool retrovibe på klockorna dock så förstår att du är sugen 😃

Tillbaka
Topp