• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

ju fetare plånbok desto dyrare affordable låter det som.. Men kan ju tycka att dyrare dinkor kan hålla sig till egna trådar - de har ju t o m egna namn
Det är det som gör det omöjligt att kategorisera eftersom alla har olika preferenser och förutsättningar. Det är också svårt för att inte säga omöjligt att definiera vad ett mikromärke innebär av samma skäl. Är en tillverkare som t.ex. A. Lange mikro? Ja enligt vissa p.g.a. extremt begränsad tillverkning men nej enligt andra p.g.a. för hög prislapp. Det finns en mikrogrupp på Facebook som har vissa krav som t.ex. att märkena inte får ha någon egen fabrikstillverkning osv. men det känns rätt skitnödigt.

Med det sagt så är det väldigt sällan att man får se mer exklusiva pjäser i denna tråd bortsett från någon enstaka Tudor eller vintage Rolex som på samma tema nog ändå får anses vara affordable jämfört med alternativen. Fokus ligger dock på mindre märken i varierande (ofta relativt låg) prisklass men ingenting är förbjudet så posta på du, du behöver inte vara orolig för att någon ska såga dig vid fotknölarna för att du postar "fel" klocka i tråden.☺️

A1 38mm nu tillgänglig hos Armida i festliga färger, NH-verk, 449 dollares.
t6BPCTh.jpg

Hmmm ganska kul men fastande inte för någon av de roliga färgerna. Men blå eller svart med krämlume och vita visare hade inte varit fel. Men vilken flopp att de inte lyckats med länken. Igen. Skulle gärna se lite profiler. Tycker de borde visa dem på alla modeller, då de är jäkligt trevliga.

haha, så skojar med nykomlingen alltså.. fräckt ;)

Men då vet jag, då är det bara att ösa på (och inte slaviskt kolla listan i trådstarten innan man skriver ngt)

Ni kommer säkert få chansen att knuffa runt mig igen :)
Varmt välkommen in i värmen :) Som sagt är det mesta okej här inne, ibland kommer stasi och hälsar på men det är inget att vara rädd för ;)

Hur ser din samling ut idag?

Nu när jag ändå hade framme en hel hög med klockor till "byteslördag" så roade jag mig med lite bandbytar extravaganza... sjukt nöjd med resultatet :D
Oyster på Tigern trodde jag inte skulle lira, inte heller sailcloth på DS3an... Borealis på NATO var väl inte lika förvånande att det funkade visserligen.
IMG_0753.JPG
IMG_0754.JPG
IMG_0755.JPG
IMG_0756.JPG

Hmmm ganska kul men fastande inte för någon av de roliga färgerna. Men blå eller svart med krämlume och vita visare hade inte varit fel. Men vilken flopp att de inte lyckats med länken. Igen. Skulle gärna se lite profiler. Tycker de borde visa dem på alla modeller, då de är jäkligt trevliga.
Håller med, är smått allergisk mot länkar utan ändlänkar, hur svårt kan det vara? 🤔
Tattiga bilder som vanligt, gillar den vita utan vintagelumen bäst. Frågan är om storleken i kombination med höjden kommer få den att se ut som en liten tennisboll på armen alternativt topptung deluxe.

Håller med, är smått allergisk mot länkar utan ändlänkar, hur svårt kan det vara? 🤔
Tattiga bilder som vanligt, gillar den vita utan vintagelumen bäst. Frågan är om storleken i kombination med höjden kommer få den att se ut som en liten tennisboll på armen alternativt topptung deluxe.
Nä förstår inte riktigt marknadsföringen. Är ju riktigt bra klockor imo. Klok reflektion ang storlek/höjd. Tänker lite på vostok 420 som jag tycker är för hög för sin bandbredd och boettutformning.

Nä förstår inte riktigt marknadsföringen. Är ju riktigt bra klockor imo. Klok reflektion ang storlek/höjd. Tänker lite på vostok 420 som jag tycker är för hög för sin bandbredd och boettutformning.
Ja, just balansen och proportionerna är viktigare än själva diametern i de flesta fall, vill själv inte chansa...hoppas på att det kan dyka upp en ws på www inom kort 👍🏼

Nästan hopplöst att göra en snygg lösning med länk på boett med skindiverstuket och den raka framkanten mellan "bandhornen" . Även Seikos hyllade SPB ser ju halvkackig ut i länkanslutningen och gör sig bättre utan länk.

Nästan hopplöst att göra en snygg lösning med länk på boett med skindiverstuket och den raka framkanten mellan "bandhornen" . Även Seikos hyllade SPB ser ju halvkackig ut i länkanslutningen och gör sig bättre utan länk.
Sant så sant, tänker bara i min enfald att man skulle kunna få den den sista länkbiten till en liten fast ändlänk som ser bättre ut än det här åtminstone :meh:
2229946231.jpg

Tillbaka
Topp