• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

@HSK Jag vet inte hur mycket du studerat din nya Steiny, men jag tänkte att jag kan bjuda på en bild av den jag tycker blev väldigt bra. Jag ska inte säga att jag är en lumefantast, men uppskattar ändå en snygg lume och Steinyn gör det väldigt bra :)
dI4wMTK.jpg
Snygg bild! Jag älskar lume och föredrar blått även om det oftast inte är lika kraftigt. Har burit den hela helgen på gummi och tycker att den är riktigt trevlig. Lite jobbigt att behöva ligga sömnlös och fundera över de där eventuella bristerna dock! 😉

Snygg bild! Jag älskar lume och föredrar blått även om det oftast inte är lika kraftigt. Har burit den hela helgen på gummi och tycker att den är riktigt trevlig. Lite jobbigt att behöva ligga sömnlös och fundera över de där eventuella bristerna dock! 😉
Det förstår jag. För att göra ditt lidande kort kan jag kanske avslöja att bristen lyftes inte alls långt efter att jag lade upp bilden :D Av @Equilibrium till råga på allt! Den där lilla bristen är också anledningen till att det lilla märket på bandhornet! :bag:

Hoppas att du får sova trots vetskapen nu, så att inte detta är nästa sak att grubbla på!

Senast ändrad:
Ett sånt där märke på handryggen har vår förra VD också, eftersom han använder en Diesel Big Daddy. Är det något du vill berätta för oss? :nailbiting:

1619436328612.png

1619436420047.png
Ett sånt där märke på handryggen har vår förra VD också, eftersom han använder en Diesel Big Daddy. Är det något du vill berätta för oss? :nailbiting:

1619436328612.png

1619436420047.png
Ah min käre Watson! Som min ärevördige kollega med all säkerhet lägger märke till, men objektet i fråga bär sin tidsvisare på HÖGER handled. Varför givetvis denna gode herre med all säkerhet äro komplett oskyldig till detta brott mot alla stilistiska lagar vi känner. Elementärt min käre Watson, elementärt. Djäfulen återfinns i detaljerna.

(kom hem från nattpass för er halvår sedan och slog handryggen i trappstolpe. Verkar blivit permanent)

Ah min käre Watson! Som min ärevördige kollega med all säkerhet lägger märke till, men objektet i fråga bär sin tidsvisare på HÖGER handled. Varför givetvis denna gode herre med all säkerhet äro komplett oskyldig till detta brott mot alla stilistiska lagar vi känner. Elementärt min käre Watson, elementärt. Djäfulen återfinns i detaljerna.

(kom hem från nattpass för er halvår sedan och slog handryggen i trappstolpe. Verkar blivit permanent)
Jag tror dig, men det är ju knappast så att de begränsat alla kronorna till att sitta på höger sida :D

För kuriosa till alla intressenter i tråden finns en limiterad version som heter "Grand Daddy". Jag tror kanske det är med mekaniska urverk, men den är inte ynka 57mm som den ovan, utan 76mm! Mer är bättre, antar jag! (Den där "Musk"-klockan blir man ju sugen på att köpa och ha på nattduksbordet :D )

Anledningen till att jag vet detta är för att en kille på lagret har den som sin absoluta graal. Inga kommentarer. Smaken är som röven, klöven.

DSC06967-picsay.jpg

Att som vuxen man få vårstäda pannrummet, koppla på släpet, åka till tippen och slänga skrot med en 42mm beater-sub som ändå är så pass tunn att den sitter perfekt under skinnhandskarna...

Saknas bara en kall birs nu så går det nog i byxan! 😛👍🏼

Ingen sekundvisare på den där va?
Nope :) Har velat köpa en 1962 också men den har sekundvisare så blir Yeman för den har inte. Gillar kronograf men det blir så dyrt med automatisk. Så perfekt med meca-quartz utan sekundvisare för gillar inte ett tick per sekund. Kronografen är igång på bilden, 5 tick per sekund. Så slipper man dyr service hos uris också. Billigare automatiska kronografer brukar ju inte ha så pålitliga verk heller.

Nope :) Har velat köpa en 1962 också men den har sekundvisare så blir Yeman för den har inte. Gillar kronograf men det blir så dyrt med automatisk. Så perfekt med meca-quartz utan sekundvisare för gillar inte ett tick per sekund. Kronografen är igång på bilden, 5 tick per sekund. Så slipper man dyr service hos uris också. Billigare automatiska kronografer brukar ju inte ha så pålitliga verk heller.
Jag har lite samma tankar kring kronografer, jag stör mig dock inte så mycket på sekundvisaren om den är liten.
Tycker att Dan Henry 1962 ser riktigt fin ut, men det är så svårt att bestämma sig kring panda eller evil panda 😅

Tillbaka
Topp