• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det är verkligen ingen annan klocka som får handledstid just nu👀
86D90542-BFBD-4C51-A4A1-2BC36822660D.jpeg

D286484E-7F83-4241-A5FE-CAF4DDA37301.jpeg

Sant så sant, tänker bara i min enfald att man skulle kunna få den den sista länkbiten till en liten fast ändlänk som ser bättre ut än det här åtminstone :meh:
2229946231.jpg

Tycker inte det är så farligt utan ändlänkar.

Det där med safirinlägg på vridringen ser dock lite konstigt ut tycker jag.

22

22. Men nu skiter jag i detta och går all in i korksvängen istället. Hehe nä men utbudet av vulkaniserade gummin är lite skralt tycker jag.

Har du prövat fluoro?

Älskar mitt Seacroft! Mjukt och skönt och extremt följsamt.

Det förstår jag. För att göra ditt lidande kort kan jag kanske avslöja att bristen lyftes inte alls långt efter att jag lade upp bilden :D Av @Equilibrium till råga på allt! Den där lilla bristen är också anledningen till att det lilla märket på bandhornet! :bag:

Hoppas att du får sova trots vetskapen nu, så att inte detta är nästa sak att grubbla på!
Haha, var det ett sånt världsligt problem (ba-dum-tsch!) det handlade om! Jag som fick uppfattningen att det var ett riktigt problem. ;)

Snygg klocka. Jag har precis köpt en navygraph med ett par läderarmband. Men undrar över kvalitetskänslan på stålarmbandet? Känns det rejält? Ngt du kan jämföra med? Tex omega? Longines eller annan modell.. tacksam för svar 😀
Om jag inte minns fel har Navygraf en lite tjockare profil än denna och därmed en länk som också är lite grövre. Jag har haft Navygraf men använde inte länken så mycket, var 100 % natobands-kille då. Jag gillar Yema's länkar, de är enkla men komfortabla. Jag har haft en Omega AT 41 och den länken gillade jag inte alls, den kändes för grov och för mycket gammal bilhandlar-gubbe för mig :) dvs inte min stil, inget fel på det yrket.

Kolla "original" - Tropic annars. Deras 22mm ser ut att ha rundade ändar istället för de där platta fula som 20mm har. Funderar faktiskt på att beställa ett sånt själv.
Aquastar-Deepstar-Re-Edition-D103H5320.001.jpg
Trodde faktiskt originalet skulle vara dyrare. Landar ju på typ samma peng. Gillar JBs oliv, tropics gröna ser mörkare ut. Men tapern och hårdvaran ser riktigt fin ut på tropics. Tillkommer moms antar jag?
Tycker inte det är så farligt utan ändlänkar.

Det där med safirinlägg på vridringen ser dock lite konstigt ut tycker jag.

Har du prövat fluoro?

Älskar mitt Seacroft! Mjukt och skönt och extremt följsamt.

Gummisjungel. Hur är gummit på det bandet? Föredrar tropik framför våffla, men man kan ju tvesåvla. Fler färger hade varit kul. Vart är all pastell? 😂
Jag slår ett slag för Watchwear tropic 👌🏻 Doftar inte vanilj men riktigt bra 👍🏻
IMG_20210402_121257.jpg
Aha ok! Eftersöker egentligen mer taper men förmånligt pris. Vad är det för gummi?
Ja, är också kluven till safirinlägg, just den här veckan gillar jag det 😄
Ville inte vara så jäkla tråkig igår men aluminium åtta dagar i veckan om jag får välja. Inga ws än vad jag kan hitta. Sett nåt?

Trodde faktiskt originalet skulle vara dyrare. Landar ju på typ samma peng. Gillar JBs oliv, tropics gröna ser mörkare ut. Men tapern och hårdvaran ser riktigt fin ut på tropics. Tillkommer moms antar jag?

Gummisjungel. Hur är gummit på det bandet? Föredrar tropik framför våffla, men man kan ju tvesåvla. Fler färger hade varit kul. Vart är all pastell? 😂

Aha ok! Eftersöker egentligen mer taper men förmånligt pris. Vad är det för gummi?

Ville inte vara så jäkla tråkig igår men aluminium åtta dagar i veckan om jag får välja. Inga ws än vad jag kan hitta. Sett nåt?
Vet faktiskt inte vad det är. Men är sjukligt allergisk mot silikon och damm magneter så det får bra betyg ifrån mig 😊

Tillbaka
Topp