Tycker dom bär hyfsat lika. BBn har lite grövre bandhorn som får den att upplevas liiite större kanske. Overall rätt lika!Fasen vad kul! Berätta allt i detalj! Upplever du att storlekarna skiljer sig åt något när du bär dem?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker dom bär hyfsat lika. BBn har lite grövre bandhorn som får den att upplevas liiite större kanske. Overall rätt lika!Fasen vad kul! Berätta allt i detalj! Upplever du att storlekarna skiljer sig åt något när du bär dem?
Kul, välskrivna intryck!Tycker dom bär hyfsat lika. BBn har lite grövre bandhorn som får den att upplevas liiite större kanske. Overall rätt lika!
Dagens modaffordable
Tack för tipset (tror jag iaf... )ATLANTICUS DIVER | RLG Watches
www.rlgwatches.com
RLG kör monsterrea på sin kompressordykare Atlanticus. 55%(!) rabatt med kod 5521Atlanticus. Gäller den blå och den rödsvarta modellen. Priset hamnar därmed under 1000-lappen utan tull och moms.
Vad är det där för något?Lite färg så här en regnig dag, det lättar upp lite.
LIV Watches Rebell, https://www.livwatches.comVad är det där för något?
Hur är lumen på den?
700 spänn för denna känns nästan som ett rån, Pagani är ingenting mot kvalitén i denna.
Vad är det, Steeldive?
700 spänn för denna känns nästan som ett rån, Pagani är ingenting mot kvalitén i denna.
Vad är det, Steeldive?
Hur är lumen på den?
Ja steeldive gjorde extremt bra ifrån sig på jomw "lume wars" och den där har kanske samma kanske rentav är samma fabrik men olika brands bara?Riktigt bra! Inte jätteförtjust i blandningen av C3 och BWG9 men det funkar faktiskt när klockan i övrigt är ganska ”clean”
Dagens nyförvärv. Skall bytas batteri. Sen finns det risk att den kommer på en byteslördag när dig
Jag ställer frågan här eftersom det är roligare än att googla och ploprof-tråden troligtvis är trötta på att svara på samma fråga om och om igen.
Vad händer när man trycker på den röda knappen på en Omega Ploprof?
En bild är trevlig
Nu killgissar jag men tror att knappen "frisläpper" bezeln så att man kan snurra på den?Jag ställer frågan här eftersom det är roligare än att googla och ploprof-tråden troligtvis är trötta på att svara på samma fråga om och om igen.
Vad händer när man trycker på den röda knappen på en Omega Ploprof?
En bild är trevlig
Nu killgissar jag men tror att knappen "frisläpper" bezeln så att man kan snurra på den?
....... Har faktiskt inte en aning
Jag hoppas ju att @Jeser90 har rätt men befarar att @rambo_amadeus är närmare sanningen. Tack båda.Nu killgissar jag men tror att knappen "frisläpper" bezeln så att man kan snurra på den?
Tuggar på med PRS-25!
Bra klocka. Alltid varit en motståndare till apache helikoptern Miyota 90xx men det presterar jäkligt bra och har gått stadiga +5Sek / dag än så länge.
Länken är faktiskt bra, problemet som finns är att nitarna gör att inte Microjusteringen går att använda som vanligt, dock har tidigare ägare slipat ner en bit och används den som sista bit så funkar allt toppen. Nitarna är alltså bara estetik.
Fin vit tavla, kan upplevas lite platt vissa gånger men den är schyst med hygglig finish! Den röda sekundvisaren gör en trevlig kontrast och får klockan lite mer levande.
Skruvad krona som känns hyfsad mjuk och fin att skruva in och ut.
20mm mellan bandhornen och borrade bandhorn gör det både enkelt att byta band och hitta schysta läder, Nato, gummi etc. Att variera emellan.
Allt som allt en riktigt bra GADA-klocka med sina 100WR och relativt tunna profil ( 11,3mm inkl glaset )
Med tanke på prisklass (även ny) tycker jag man får en riktigt bra klocka för pengarna.
Kontra BB36 blir det en svår jämförelse, BBn vinner egentligen på alla punkter bortsett från bandbredden som är 19mm på Tudorn samt att Smiths har AR på insidan av glaset vilket BB saknar.
Men då får man ju ha i beräkningen att BB36 kostar ganska så rejält många tusenlappar mer och jag vet inte om skillnaden är rimlig i slutändan.