• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nu har jag satt ut en köpes så då får jag fråga i den här tråden för på köpes tittar inte så många.

Om någon har en Aevig Huldra i fint skick de inte vill behålla kan jag eventuellt tänka mig att köpa den. Helst grön, eller blå/teal kan gå bra också.

Kikade runt lite på deras webbsida, flera snygga modeller!
20210125_222709.jpg
väldigt bekväm 👌

Denna är det👍

Ah! Tror iof jag såg en på tradera i helgen med, cool klocka iaf 🤓

Jag har haft Smiths klockan och har bb36. Tycker som du att Smiths håller väldigt hög kvalitet, inte bara sett till priset. Den hade två saker jag störde mig på; länkens nitar som gjorde att mikrojusteringarna inte gick att nyttja fullt ut. Det andra var visarna, det är något med proportionerna mellan dem (skillnaden i tjocklek främst) samt tjockleken på visarnas "ram/stålet" som i förhållande till lumen känns off, speciellt på minutvisaren.

Bb36 är min mest använda klocka sen den köptes men jag gillade Smiths som med några små ändringar absolut hade haft en plats i min klocklåda.
Håller med dig i det mesta du säger. Dock inte reagerat på visarna, får ta en koll där!

Ang. Nitarna är det ju inte annat än en grov designmiss så dessa inte har någon funktion. På mitt exemplar har tidigare ägare, som sagt slipat ner dessa på en av bitarna så med den längst mot spännet funkar justeringen hyggligt! :)

Tillbaka
Topp