• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Evighetsmöte ikväll. Jag roade mig med blinda ws under bordet. En blev bra.
PXL_20210506_163927036.jpg

Snyggt, men inte så orange...🤪
Förvisso. Diggar den orangea väldigt mycket. Det jag kan känna lite med denna är att den saknar kontraster. Här blir det mycket svart på vitt.

Tänk Certina loggan i orange, sekundvisare i orange osv. Hade kickat igång looken en aning för mig. Saknas minst en färg.

Hade förmodligen sett bättre ut med påtvingat gulnade pumpkin index och visare men jag är generellt rätt allergisk mot sånt (vintage nörd i grunden).

Förvisso. Diggar den orangea väldigt mycket. Det jag kan känna lite med denna är att den saknar kontraster. Här blir det mycket svart på vitt.

Tänk Certina loggan i orange, sekundvisare i orange osv. Hade kickat igång looken en aning för mig. Saknas minst en färg.

Hade förmodligen sett bättre ut med påtvingat gulnade pumpkin index och visare men jag är generellt rätt allergisk mot sånt (vintage nörd i grunden).
Ja, tycker också den känns feg på något vis och hade förmodligen mått bättre av en färgklick nånstans. Tippar på att Certina vill nå bredare publik men njäää, tycker personligen den ser tråkig ut.
Jag är redo för en lika bra genomförd SuperPH1000 i originalmått✌🏼

Trevlig helg tråden!
Har ett par dagar semester och befinner mig just nu djupt inn i bergslagens skogar i ett stugliknande bygge...
Tog en klocka på armen och ingen med mig när jag åkte hemifrån i går morse.
Det betyder 5 dagar i rad med samma klocka o_O
Extremt, jag vet. I alla fall för mig
Blev (tyvärr) en OT klocka som fick följa med. Men jag gillar den ändå :)

Klocka, arm och skog...
20210507_102203.jpg

Rensar brutalt i lådorna och fick ihop ett gäng som borde platsa i tråden. Hoppas ingen misstycker att jag lägger ut dom här innan tratten...
IMG_20210507_102554.jpg
Såld, Såld, Såld, Såld, San Martin och Detroit Mint.
Alla fullset och i skick från ny till mycket bra.
Pm vid intresse.

Senast ändrad:
Rensar brutalt i lådorna och fick ihop ett gäng som borde platsa i tråden. Hoppas ingen misstycker att jag lägger ut dom här innan tratten...
IMG_20210507_102554.jpg
Maranez, Maranez, Fonderia Navale, Pontvs, San Martin och Detroit Mint.
Alla fullset och i skick från ny till mycket bra. En tusing +frakt styck förutom SM som jag vill ha två för att skiljas från.
Pm vid intresse.
Redigera bort summan och skriv att det tas i PM
Byten av intresse?

Länk killen😂

Själv har jag lärt mig gillar naton👍

Om ni har enkelfärgade nato i 20mm som ni vill avyttra så skicka pm vettja😀
Har helst länk, men efter att ha testat @SpaceAce band (2 av de på bilden) har jag omvärderat detta. De är sjukt bekväma
Inget nato, eller njae det på ryssen kan nog klassas som det, utan delade riktiga band. Det till vänster är från @Feskarn och är aven det riktigt bekvämt

Har helst länk, men efter att ha testat @SpaceAce band (2 av de på bilden) har jag omvärderat detta. De är sjukt bekväma
Inget nato, eller njae det på ryssen kan nog klassas som det, utan delade riktiga band. Det till vänster är från @Feskarn och är aven det riktigt bekvämt
Ja jag hade för mig att jag läste att du föredra länk. Men spaceace band kan omvända de flesta😀

Senast ändrad:
F7618EFE-5C83-4AD7-A041-3A07E38E028B.jpeg

Får man dela med sig av ett test? Jag är bekant med Mikael på Singularstraps och fick detta bandet att testa. Har köpt miljoners av hans band genom min karriär till fullpris så det kändes skönt för mig att få en ”belöning”/uppskattning. Så, då vet ni, så kallad disclaimer.

Detta är ett natoband i gummi med små räfflor på ytan. Det är tunnt, riktigt tunt och ”Single Pass”. Byglarna är mycket tajtare än på vanliga nylon-nato och det gör att det är mycket knepigare att få igenom flärpen som ska vikas in. Det är trångt helt enkelt så lite jobbig flärp management pga byglarna. Jag kom fram till att jag tycker det är snyggast och enklast att vika utåt och fästa flärpen i bygeln närmast spännet. Jag fick

I övrigt är det skönt, slitstyrkan återstå att se i sommar, det är väl det som oroar mig om något. Det är som sagt tunnt, men gummi är bättre än silikon får jag för mig, se bilder.

Bilder:

8D198B7D-B8E3-4D10-AFDA-DCAE230C4ED7.jpeg

C86F8CA5-0775-4EE9-AD24-D202F55B76C3.jpeg

382E34BE-B794-4042-910B-4AA7F40C5ED1.jpeg

Ett litet brev ramlande ner i brevlådan. Ett armband i titan till min Boldr Venture.

Mina första intryck är att det är en vettig uppgradering till Venture som normalt kommer med ett nato. $109 inkl frakt ( + tull och moms givetvis ) är inte en orimlig summa heller. Sitter skönt och var lätt att justera själv. Tycker klockan ser mer homogen ut nu.

Ps. Glömde att tillägga att med 4 länkbitar bortplockade väger klockan in på 86g totalt.

DFCAF3AF-A170-43F1-815D-943355914BF2.jpeg

Senast ändrad:
Ett litet brev ramlande ner i brevlådan. Ett armband i titan till min Boldr Venture.

Mina första intryck är att det är en vettig uppgradering till Venture som normalt kommer med ett nato. $109 inkl frakt ( + tull och moms givetvis ) är inte en orimlig summa heller. Sitter skönt och var lätt att justera själv. Tycker klockan ser mer homogen ut nu.

DFCAF3AF-A170-43F1-815D-943355914BF2.jpeg

wristshot!?

Tillbaka
Topp