• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FullSizeRender.gif
@Von du kan ju börja kränga dessa som nattlampor!
ezgif-4-591a6e7d38ae.gif

ezgif-3-f504bee0c34f.gif

Senast ändrad:
Ingen öl men en stor mätt mage och äntligen hamnat i soffan 😄
Dementerar det jag sa om att få bort Bezeln på Vostok. Hade ett h*lvete med min på 150 Boetten idag 😝 Fick bort den med nöd och näppe, efter att borstat bezel och boett åkte den på och var...lös. Lyckades göra 2 märken i Boetten fast jag maskerat den. Jaja, så är det med det 🥳
Nöjd med resultatet i alla fall, nu väntar jag bara på att PR ska ge sig så jag kan gå medieval på tavlan med 😂
Trevlig kväll trådisar ✌🏻
Före:
IMG_20210506_173613.jpg

Efter:
IMG_20210507_180726.jpg
Jag har samma modell och hade inga bekymmer 🤔

Ny bezel och blånerade visare i min. Hur borstade du boetten? Det var väldigt snyggt. Funderar på om man kan blästra, men det kanske är för aggressivt.

IMG_20210418_165649.jpg

Senast ändrad:
Vad säger panelen om att blästra? Glasblästring borde kunna bli snyggt, förutsatt att boetten klarar det. Det står "stainless steel" i annonsen på ebay men vostok har väl oftast pläterade mässingsboetter?

Det blir att testa, vad det lider. Kanske nästa helg 👍

Jävligt förtjust i ytan på min Sinn U50, så det vore kul om det blir bra.
Låter spännande, återkom gärna med resultat 🙂
Har funderat i samma banor men har dessvärre inte grejer för det. Sett flera intressanta behandlingar på www.
Och går det åt skogen är det kanske inte hela världen 😉

Tillbaka
Topp