• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Opinioncarb

Cartier
2-Faktor
Är kluven. Har ju som sagt en Meccaniche Veneziane GMT både med pepsi och svart insert påväg hem men den här CW Pepsi GMT är ju oerhört snygg och jag äger just nu en CW Trident Pro 600 38mm så vet att kvalitet är bra hos CW. Kanske borde beställa hem och jämföra när Meccaniche anländer?

För info så kommer jag flippa min CW 38mm Trident Pro nu dock då jag nyss inhandlat en Tudor BB58 som täcker svart klocka med insertsegmentet jag har =) PM ifall intresserad, säljtråd kommer annars upp senare.



skickat om :)
 

parasec

Rolex
2-Faktor
En av två mikrofavoriter
image.jpg
 

M26

Rolex
2-Faktor
Det låter lovande :)
Jag gillar i stort sett allt med modellen så det skulle mycket väl kunna bli ett köp.
Länk är ett givet val för mig.

Provade att lägga till en i kassan på CW för utcheckning och med rabattkod spring15 så blir priset 11 när jag använder paypal.
Trodde att det skulle landa runt 9 men med nuvarande eurokurs så drar det iväg lite.
Om man handlar på deras co.uk sida så blir det ca €50 billigare och dryga 10tkr, med leverans i slutet av mars så blir man inte drabbad av Brexit heller. Använd aldrig PayPal's eller eBay's egna konvertering då det blir dyrare, betala i lokal valuta och låt din utfärdande bank sköta det istället.
 
C

Coach

Guest
Om man handlar på deras co.uk sida så blir det ca €50 billigare och dryga 10tkr, med leverans i slutet av mars så blir man inte drabbad av Brexit heller. Använd aldrig PayPal's eller eBay's egna konvertering då det blir dyrare, betala i lokal valuta och låt din utfärdande bank sköta det istället.
Aaaa ok. Jag har alltid undrat över det där med paypals konvertering och har vissa gånger kört lokal valuta. Känns dock lite halvläskigt att inte veta exakt siffra men hittills verkar det som att lokal valuta blivit billigare.
Men du menar betala via paypal fast bara inte använda deras konvertering eller tänker du bankkort rakt av ?
 
  • Like
Reactions: M26

M26

Rolex
2-Faktor
Aaaa ok. Jag har alltid undrat över det där med paypals konvertering och har vissa gånger kört lokal valuta. Känns dock lite halvläskigt att inte veta exakt siffra men hittills verkar det som att lokal valuta blivit billigare.
Använd www.xe.com och lägga på 2-3% i valutaväxlings påslag som de flesta banker använder så kommer du väldigt nära slutpriset :) Betala i lokal valuta är alltid billigare då banken har en lägre avgift än både PayPal och eBay.
 

levman

Cartier
Om man handlar på deras co.uk sida så blir det ca €50 billigare och dryga 10tkr, med leverans i slutet av mars så blir man inte drabbad av Brexit heller. Använd aldrig PayPal's eller eBay's egna konvertering då det blir dyrare, betala i lokal valuta och låt din utfärdande bank sköta det istället.
Hur kommer du in på deras UK sida? Jag slår in .co.uk efteråt men blir bara omdirigerad till deras .eu sida :( Har även försökt öppna inkognitimode men hjälper inte det heller.
 

Writer136

Panerai
Frågade åt en kompis...på riktigt :)
Kan verkligen rekommendera Undone om man vill göra en custom klocka.
De har ju iofs en uppsjö av färdiga designer men gör man en custom dial så är det i princip bara fantasin som sätter gränserna hur man vill ha den.
Jag gjorde min helt custom. Innan de började med den klassiska divertavlan också i standardutbudet, men ville ha en sån klassisk men blackoutad med grå index mot mattsvart bakgrund.
De är supertrevliga att ha att göra med i kontakten. Ofta snabba svar och de gör det där lilla extra som gör en nöjd.
Klockan har en riktigt fin finish och byggkvaliteten känns rejäl.
Att tänka på är väl att Aqua divern bygger mycket på höjden, rejäl kloss.
Kronografen har jag inte testat. Men tycker den ser riktigt fin ut i de olika utförandena och mechaquartz verket verkar stabilt o servicefritt.
Ska bli kul att se vad det är för ny modell de kommer med. Gissar det är en gmt.
 

Waldorf

Audemars
Hur kommer du in på deras UK sida? Jag slår in .co.uk efteråt men blir bara omdirigerad till deras .eu sida :( Har även försökt öppna inkognitimode men hjälper inte det heller.
Kommer in på uk sidan direkt, eller åtminstone på denna https://www.christopherward.co.uk/. Gjorde en testbeställning och hamnade på £816 ink vat, rabatt och frakt vilket motsvarar 9955 kr med konvertering från min bank/kort. Säg 10 kkr som @M26 säger.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Den där är ju grym! Asian Explorer! Vad mäter den?
Tack, jag kallar den för Explorient :) Det är den stora som mäter 38mm diameter ex krona, 45mm lug2lug, 12,5mm tjock och 20mm mellan luggarna. Det är dock den gamla modellen som bara är 5ATM istället för 10ATM, tror den är pre-2000. Det jag gillar mest med den är nog länken, väldigt mycket vintage-oyster över den och jag hade tur som lyckades knipa en som klarar av mina skogshuggarhandleder.
 
Senast ändrad:

HSK

Patek
2-Faktor
Aaaa ok. Jag har alltid undrat över det där med paypals konvertering och har vissa gånger kört lokal valuta. Känns dock lite halvläskigt att inte veta exakt siffra men hittills verkar det som att lokal valuta blivit billigare.
Men du menar betala via paypal fast bara inte använda deras konvertering eller tänker du bankkort rakt av ?
Lokal valuta är alltid billigare. Du hittar aktuell växelkurs på din banks hemsida och kortutgivaren (Visa/Mastercard) tar 1.5% eller om de har höjt till 1.65% i påslag vid handel i utländsk valuta.
På tal om Orient Star så är detta helt klart en favorit.
20190324_134857.jpg
Lite vintage Seiko möter AT med teak dial. Mysig.
 
Topp