• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Affordable och så nöjd. Glad att den fick komma fram igen 😊
20210516_154944.jpg

Affordable bil och affordable klocka 👍
 
Satan vad jag ser framemot den nu. Vilken fullträff. Glaset 😍 länken kan nog vara en av de skönaste på länge. Microadjust in i absurdum.

Undrar om man kan byta vridning på den mot SKX dito. Hade varit fett med en vridning i svart safir.
Jag tänker mig att den gör sig sjukt bra på svart gummi med. WR-watches har ju gummistraps med böjda "end-länkar" för den modellen.
Eller kanske ett tropic :)
Hur upplever du den röda sekundvisaren?
Iom att tavlan framstår som pianolack så tycker jag den röda sekundvisaren är en välkommen färgklick.
Tyvärr ingen lume i den.
Vad har den för mått?
Diam 40 mm, lug to lug 46 mm, 20 mm lug width.
Och det bästa av allt, ett Miyota 9039 sitter i. Hi-Beat baby! 😎
 
Första gången på 1 1/2 månad som jag tar på någon klocka efter owg march. Får se om suget kommer tillbaka.
20210516_115534.jpg

Hur bra som helst är denna klockan.
20210516_124551.jpg

Affordable och så nöjd. Glad att den fick komma fram igen 😊
20210516_154944.jpg
Skulle du tröttna helt på klockor och vill bli av med den ljusblå så är jag endast ett PM bort. Den hade trivts fint med min gula. 😉

EDIT: Körde du helt utan klocka i 1½ mån?!
 
Jag tänker mig att den gör sig sjukt bra på svart gummi med. WR-watches har ju gummistraps med böjda "end-länkar" för den modellen.
Eller kanske ett tropic :)

Iom att tavlan framstår som pianolack så tycker jag den röda sekundvisaren är en välkommen färgklick.
Tyvärr ingen lume i den.

Diam 40 mm, lug to lug 46 mm, 20 mm lug width.
Och det bästa av allt, ett Miyota 9039 sitter i. Hi-Beat baby! 😎

Jag undrar om inte det är samma gummi som feskarn säljer.

Är det nån i tråden som testat feskarn böjda gummi på SKX eller tom kanske har en bild?
 


Upptäckte denna klocka som tilltalar mig. Lite mer gångbar än en flygare kanske. Men vad tror ni om måtten, nästan 13mm hög och endast 36mm samt korta luggar... Har någon förresten erfarenhet av sånna myota urverk??
 
Tillbaka
Topp