• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Inspirerad av @Nilas startar jag veckan med temat "visa din osäljbara klocka"

Efter några månader på k&s med "prisbumpar" och bytesförsök är det väl dags att ge upp :)
Sen är det ju en helt ok klocka att sätta på handleden...

20210517_073704.jpg
Ha ha uppfinningsrikt initiativ 😆
Känner igen det där med osäljbar.
Hade min Davosa Ternos Medium ute bra länge för nära 1/3 av priset men det tog en bra stund ändå att få den såld.
Svårt att backa ändå när man väl bestämt sig för att sälja.
Fin klocka det där så hoppas att någon kniper den snart :)
 
Ha ha uppfinningsrikt initiativ 😆
Känner igen det där med osäljbar.
Hade min Davosa Ternos Medium ute bra länge för nära 1/3 av priset men det tog en bra stund ändå att få den såld.
Svårt att backa ändå när man väl bestämt sig för att sälja.
Fin klocka det där så hoppas att någon kniper den snart :)

Ger upp, så den är tillbakadragen nu
Bara att bryta ihop och använda den :)
 
God morgon tråden!
Svårt skönt att vara hemma från sjukhuset! ❤❤
Idag har jag mekkat på original länken på Hydroconquest så den får hålla mig uppdaterad på tiden under första halvan av dagen!

20210517_075609.jpg


Jag söker även ett lite grövre/tjockare, polerat mesh band I 22mm.
Ska sitta på en Squale så deras egna band hade ju vart kanon..
Kan erbjuda ett eller flera supertrevliga gummiband i 22mm som (del)betalning!

20210517_075438.jpg


Med vänliga hälsningar mot en toppenvecka!!
/ Karl-Magnus
 
Så den får stanna? Har annonsen på bevakning och i en egen flik på Chrome. Har varit riktigt sugen (har nästan beställt den från CW till och med), men ändå tvekat lite. Kanske vill jag egentligen ha en SMP och blir i så fall inte nöjd – eller så är den så fantastisk som jag hoppas och tror och då är det en värdig ersättare för 1/3-1/4 av pengen!

Hur är tavlan? Är den så där lacksvart, pianolack, ”våt” och djup? Jag menar om du t ex kan jämföra med SMPc eller Sinn 556i?
Fan, nu blev det svårt igen...Jag är så jäkla rastlös och sugen på nytt! :nailbiting: Jag köpte den faktiskt också lite av samma anledning då jag funderade på en SMPc men tänkte att jag skulle testa CW för en bråkdel av priset och har varit riktigt, riktigt nöjd bortsett från storleken som jag fortfarande har lite svårt att släppa och som är anledningen till annonsen. Jag kan tyvärr inte jämföra med någon av modellerna du nämner men ja, det är samma typ av "lackad" tavla. :hungry:
 
Kör den svårsålda nu på kvällskvisten.
Har bestämt mig för att den får stanna ett tag till. Vill förmodligen ha något liknande om en månad ändå och då har jag ju redan en grym chrono så... 😊🤘.
PSX_20210516_211600.jpg
Packa ner den som om du ska skicka iväg den till en ny ägare och lägg den någonstans där du inte tänker på den. Sen intala dig själv att du sålt den och framåt midsommar plockar du fram den och kör en unboxing här i tråden. Kommer att kännas som ett nyköp och vi kommer inte påminna dig om att den egentligen inte lämnat hemmet....
Självbedrägeri kan funka eller?
 
God morgon tråden!
Svårt skönt att vara hemma från sjukhuset! ❤❤
Idag har jag mekkat på original länken på Hydroconquest så den får hålla mig uppdaterad på tiden under första halvan av dagen!

20210517_075609.jpg


Jag söker även ett lite grövre/tjockare, polerat mesh band I 22mm.
Ska sitta på en Squale så deras egna band hade ju vart kanon..
Kan erbjuda ett eller flera supertrevliga gummiband i 22mm som (del)betalning!

20210517_075438.jpg


Med vänliga hälsningar mot en toppenvecka!!
/ Karl-Magnus
Skönt att höra att du mår bättre och att du har fått komma hem.
 
Packa ner den som om du ska skicka iväg den till en ny ägare och lägg den någonstans där du inte tänker på den. Sen intala dig själv att du sålt den och framåt midsommar plockar du fram den och kör en unboxing här i tråden. Kommer att kännas som ett nyköp och vi kommer inte påminna dig om att den egentligen inte lämnat hemmet....
Självbedrägeri kan funka eller?
Psykologen säger att det kan funka.
 
Tillbaka
Topp