• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Mitt bidrag till byteslördag, allt är av intresse🤷‍♂️
IMG_20210515_095701.jpg
Den var crisp, de brukar ju vara ganska schletna vanligtvis :)
 
På torsdag är det Ming/Massena-lotteri. Jag tror den kommer sälja slut :cool:



inte för att jag har råd men jag tänker i alla fall testa att beställa...det är ju 3-6 gånger pengarna tillbaka om man inte gillar den :rolleyes: men honungs-tavlan verkar grym, absolut en bra idé att tillverka så många som 50 stycken.
 
Senast ändrad:
Seiko sålde först limiterade mountain glacier spb199j1 på läder men efter det så släppte de samma klocka på länk som spb197j1 utan att vara limiterad. En del som köpte den limiterade blev skitsura och det kan man ju förstå.

Jag ville bara ha en fin klocka så billigt som möjligt så jag brydde mig inte😊
Då är jag med! Men de i första gruppen fick ju ett nummer på sin klocka! :)
 
På torsdag är det Ming/Massena-lotteri. Jag tror den kommer sälja slut :cool:



inte för att jag har råd men jag tänker i alla fall testa att beställa...det är ju 3-6 gånger pengarna tillbaka om man inte gillar den :rolleyes: men honungs-tavlan verkar grym, absolut en bra idé att tillverka så många som 50 stycken.
Vill också vara med på utlottningen!! vart skriver man upp sig för att delta i deras utlottning?
 
Byteslördag!
Idag blir det bara några 20mm band och jag söker efter en Seiko putsduk och en ny länkförkortningsgrunka då min gamla pajjade 🥲
En najs mejsel hade jag gillat annars, 0.8, 1.0 elr 1.2 typ 😊

edit: ett CF025F glas vore toppen annars, eller ett NH-verk för all del...

63D81B44-8C66-4B24-AFE5-FAC5EF5F0F07.jpeg
Uppdaterat lite på vad jag villhöver 😝
 
Testar mig på byteslördagen. Antingen båda mot en eller 1-1. Föreslaget någon dykare.
FFCA635E-3456-4788-89CD-07E2D042A0CC.jpeg

F86E5D0B-0640-4BDF-AD36-B75FFD31F161.jpeg

Steinharten är lite märklig. (för mig)
Hade en likadan (eller är det denna) förra året och det tog mig flera månader att bli kompis med den.
Sen när jag äntligen började gilla den på riktigt byte jag bort den.
Kanske dag igen.
Vilken av mina dykare vill du ha 😁
 
Steinharten är lite märklig. (för mig)
Hade en likadan (eller är det denna) förra året och det tog mig flera månader att bli kompis med den.
Sen när jag äntligen började gilla den på riktigt byte jag bort den.
Kanske dag igen.
Vilken av mina dykare vill du ha 😁
Jag tycker den är riktigt bra, men visst är den egen med pepsi och silver sunburst. Tror den helt klart har en inkörningsperiod för att bli tjenis på armen :)
 
Fortfarande ingen glad påg som kan tänka sig assistera mig med att köpa en klocka i Malmö eller Trelleborg?
Jag vill så jävla lite missa att köpa denna klocka men känner mig ej trygg att slanta till någon från en facebook annons..
Jag erbjuder givetvis en rimlig ersättning!
Pm för mer info.. x7lxim7z5s131.jpg
x7lxim7z5s131.jpg
 
Fortfarande ingen glad påg som kan tänka sig assistera mig med att köpa en klocka i Malmö eller Trelleborg?
Jag vill så jävla lite missa att köpa denna klocka men känner mig ej trygg att slanta till någon från en facebook annons..
Jag erbjuder givetvis en rimlig ersättning!
Pm för mer info.. x7lxim7z5s131.jpg
x7lxim7z5s131.jpg
Fråga honom om vilket serienummer klockan har? Kanske någon här som känner igen den, kanske är min gamla t.o.m. :D Har man en sån måste man ju nästan vara med här på KS också :)
 
Fortfarande ingen glad påg som kan tänka sig assistera mig med att köpa en klocka i Malmö eller Trelleborg?
Jag vill så jävla lite missa att köpa denna klocka men känner mig ej trygg att slanta till någon från en facebook annons..
Jag erbjuder givetvis en rimlig ersättning!
Pm för mer info.. x7lxim7z5s131.jpg
x7lxim7z5s131.jpg
Finns ju några skauningar här så någon kan säkert hjälpa dig. Hade jag bott närmare hade jag gjort det direkt
 
Tillbaka
Topp