• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lite off topic men hittar ingen tråd om band. Någon som vet ett schysst RÖTT rallyläder? Till Dan Henryn så bandet matchar röda sekundvisaren. Känner till de från watchgecko men dyr frakt=jag köper typ 5 band så jag kommer upp till fri frakt=onödigt. Maxpris en röding(no pun intended)
 
Ser det.
Serious Watches har den som båda coming soon och sold out.
Kanske är en batch till på väg dit?
Har hänt förut att SW har haft inne klockor som är slut på Zelos hemsida.
Ja, jag såg också det. Jag tolkar det som att de snart får in dem i lager och att de anges som sold out bara för att de inte finns i lager just nu men har mailat och bett dem förtydliga och återkommer med deras svar. 😊 Det verkar mest rimligt i och med att de väl bara har funnits på Zelos hemsida i ett par dagar? Känns konstigt om modellerna skulle ha funnits tillgängliga tidigare och dessutom sålt slut snabbare än via deras egna hemsida.

Jag fattar det som att deras priser vanligtvis är Zelos USD-priser i € så det är ingen större prisskillnad och då får man dessutom klockorna levererade minst lika snabbt om inte snabbare. Det jag gillade med denna revision är att den tack vare den något slimmade boetten, avsmalnande länk (22-20) osv. faktiskt gör den bärbar på normala handleder.

Frågan är om man får förbokningspriset som är $100 lägre men även till fullpris så känns det prisvärt.
 
Senast ändrad:
Inspirerad av @Nilas startar jag veckan med temat "visa din osäljbara klocka"

Efter några månader på k&s med "prisbumpar" och bytesförsök är det väl dags att ge upp :)
Sen är det ju en helt ok klocka att sätta på handleden...

20210517_073704.jpg
Har du reglat ytterdörren?!
 
Var in och klämde på en Davosa Ternos Sixties idag.
Satt som ett smäck med sin tunna boett och skulle mycket väl kunna bli sommarens badklocka.
97DE8F59-06D7-4355-A1F6-3563295B6B7E.jpeg
 
Efter debaclet med zackrissons tänkte jag en till Dan Henry istället eller Yeman direkt från Yema. Mailade Dan om en fråga och fick svar 5min senare i lördags! Sen frågade jag när deras röda 20mm racing band skulle komma tillbaka "vi gjorde bara det i 19mm men ska kolla med läderföretaget" Sen fick jag svar att det kommer men tar typ 6mån att framställa och få ut på sidan. Hyfsad kundservice :)

Edit: beställde en elak panda 1962 som komplement till min silvriga 1964.
Vad har hänt med Zackrisson?
 
Vad har hänt med Zackrisson?
De verkar vara väldigt svåra att få tag på, dröjer länge med leveranser osv. vilket är lite smått ironiskt då de påstod sig ha avslutat sitt samarbete med Squale av samma anledningar. 🤔

Ägaren är/var tydligen sjuk eller liknande men situationen har varit likadan i säkert ett halvår om inte längre. Det är klart att det är jättetragiskt om det finns sjukdomar osv. som sätter käppar i hjulet men samtidigt tycker man att det skulle finnas en plan B för att driva verksamheten efter så här lång tid. 🤷‍♂️
 
De verkar vara väldigt svåra att få tag på, dröjer länge med leveranser osv. vilket är lite smått ironiskt då de påstod sig ha avslutat sitt samarbete med Squale av samma anledningar. 🤔

Ägaren är/var tydligen sjuk eller liknande men situationen har varit likadan i säkert ett halvår om inte längre. Det är klart att det är jättetragiskt om det finns sjukdomar osv. som sätter käppar i hjulet men samtidigt tycker man att det skulle finnas en plan B för att driva verksamheten efter så här lång tid. 🤷‍♂️
Synd! De var ju aktiva här på forumet och verkade riktigt schyssta och seriösa, och vad jag minns gavs det mycket god kundservice till flertalet profiler här i tråden. :)

Sjukdomar kan såklart ställa till det, speciellt för små företag, vilket jag tror vi alla har extra bra förståelse för nu för tiden.

Jag trodde samarbetet med Squale avslutades av Squale för att Z hade lite för generösa rabatter eller för bra prissättning mot kund? Synd, jag har övervägt mången köp där även om jag ännu inte kommit till skott (beroende på min nya giv (avsiktligt parafraserad av USA:s New Deal efter depressionen på 20-talet) där jag i största möjliga mån försöker undvika ångerköp).
 
Vad har hänt med Zackrisson?
Som HSK skrev. Ska påpekas att jag fått en ursäkt och att klockan var försenad men fick inget svar på över en vecka... Dessutom skrevs det från början att den fanns redo att skickas. Det blir lite svårt att förlåta. Precis som HSK skriver måste man ju ha en plan b.

Tror jag kan bli nöjd med bytet. Ärligt talat var det "made in France" eller iaf. assembly in France som var lite det som lutade till Yemas fördel och den annorlunda boettformen (meangraf) men frågan är hur mycket man ska tänka på det? Stora delar lär ju komma från Kina där med som med Dan Henry. Har börjat försöka hålla mig borta från att köpa kinesiskt men är svårt i denna tråd hehe.
 
Typ ett sånt här från royal straps? Får nog köpa ett hursomhelst. De var fina.
dykarmband-zuludiver-seacroft-waffle-dive-strap-115975_1296x.jpg
Aa. Jag har haft det svarta. Det är snyggt och skönt. Men uppdaterade mitt inlägg med en bild som såg jättebra ut, antagligen bättre än waffle. Hittade på WUS. Tydligen nåt no name som ska vara till en Submariner som passade.
 
Barton elite kändes så fel på alpinisten. Lite som att ta ett armband från en applewatch och sätta det på en datejust.
Lite så jag tänker oxå! Tänkte precis som @Kessler s senaste post, ett modernare gummi, med curved ends. Har inte provat själv men watchwear / Feskarn har ju sådana.
men jag hade lätt kört på ett canvas.

edit länken som @SeikoZ tipsade om från tid och ting satt ju som en smäck. Men nu vandrar jag iväg från gummifrågan.
 
Den där är ju assnygg. Är det blånerade visare?

Jag vet faktiskt inte.
Ser ut som blånerade men inget tillverkaren skriver så gissningsvis är det inte så.
Brukar väl skyltas med det om man har det.
Nu råkade jag bumpa min tillbakadragna annons när jag tittade på bilderna 😁 Säkert bara för att retas
 
Tillbaka
Topp