• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nya glada kulörer på lelle 35mm A11, tycker den verkar grymt prisvärd med ETA 2836-2 , bgw9 m.m. Jaha, och varför köper jag inte då? Bra fråga Von 🤔
2243838752.jpg


2243821869.jpg

 
Fuchsia om man får be :pompus: Limegröna var fräsigare tyckte jag, inte ofta man ser den färgen på tavlor.
Önskar helst att någon annan testar först då mina tespilotdagar är över. För mycket begärt kanske men ca 3300:- för specsen är helt galet, vad får man för det idag liksom?
Lila-ish, så fuchsia blir nog rätt. Tyckte den limegröna såg lite klen ut, kanske bättre i annat ljus.
Det förstår jag, men det blir inte jag då de är "för små" (kommer nog till insikt någon gång, men inte där än)
Bra pris oavsett!
 
Grym genomgång!!!
Tackar så mycket!
Jag har 22 mm Isofrane på idag så 22 går att trycka dit.

Jag hann beställa hem sämsta alternativet enligt dig direkt innan jag läste ditt inlägg :)
Dock lite skumt att produktbilden på den jag nyss beställde har spännet som sitter på det du kallar "gamla" Borealis.


1621418266670.png
Det var så lite så! Produktbilderna har varit samma hela tiden så de har inte uppdaterats toll nya modellen.

Ska tillägga att de jag har köpte som varit med nya spännet har varit i 20mm så det kan vara annat på 22mm. Det nya spännet går ju dessutom att fixa till om man vill, man får bara fila eller slipa bort lite på låspinnen. Jag har gjort det på ett av mina band och det tar inte många minuter. 👍
 
Det jag ville ha fanns i lager tydligen så jag får testa det,

Your order

Borealis Vulcanized Rubber Strap 22mm Orange - Best Offer in Market for Diver Watches
× 1
Bara att köpa en triss på en gång då, måste ha varit den enda storleken/modellen i lager. 😅 Leverans tog ca tre veckor när jag beställde tidigare i våras (en vecka innan de skickade och sen två veckor i transit).
Grym genomgång!!!
Tackar så mycket!
Jag har 22 mm Isofrane på idag så 22 går att trycka dit.

Jag hann beställa hem sämsta alternativet enligt dig direkt innan jag läste ditt inlägg :)
Dock lite skumt att produktbilden på den jag nyss beställde har spännet som sitter på det du kallar "gamla" Borealis.


1621418266670.png

Det var så lite så! Produktbilderna har varit samma hela tiden så de har inte uppdaterats toll nya modellen.

Ska tillägga att de jag har köpte som varit med nya spännet har varit i 20mm så det kan vara annat på 22mm. Det nya spännet går ju dessutom att fixa till om man vill, man får bara fila eller slipa bort lite på låspinnen. Jag har gjort det på ett av mina band och det tar inte många minuter. 👍
Jag är rätt säker på att de jag köpte tidigare i år har samma nedfrästa spänne som "gamla" Borealis? 🤔 Kan dubbelkolla när jag kommer hem.

Edit 20mm med B-märkning.
 
Bara att köpa en triss på en gång då, måste ha varit den enda storleken/modellen i lager. 😅 Leverans tog ca tre veckor när jag beställde tidigare i våras (en vecka innan de skickade och sen två veckor i transit).



Jag är rätt säker på att de jag köpte tidigare i år har samma nedfrästa spänne som "gamla" Borealis? 🤔 Kan dubbelkolla när jag kommer hem.

Edit 20mm med B-märkning.
Båda är nedfrästa på min men pinnen spåret är kortare på den nya så pinnen hamnar framför/ovanför och inte i spåret.
PSX_20210519_125241.jpg


Finishen på änden på pinnen är dessutom bedrövlig på den nya vilket säkert också bidrar. Svårt att fånga med mobilen men det är stor skillnad, den nyare är helt paj och så ser det ut på alla mina. Nya till höger.
PSX_20210519_125214.jpg


Nya:
PSX_20210519_125126.jpg


Gamla:
PSX_20210519_125045.jpg
 
Båda är nedfrästa på min men pinnen spåret är kortare på den nya så pinnen hamnar framför/ovanför och inte i spåret.
PSX_20210519_125241.jpg


Finishen på änden på pinnen är dessutom bedrövlig på den nya vilket säkert också bidrar. Svårt att fånga med mobilen men det är stor skillnad, den nyare är helt paj och så ser det ut på alla mina. Nya till höger.
PSX_20210519_125214.jpg


Nya:
PSX_20210519_125126.jpg


Gamla:
PSX_20210519_125045.jpg
Ah, då är jag och det är säkert sådana jag har. 😊 Tyckte att det såg ut som att den bara låg uppepå spännet på de andra bilderna och inte hade någon nedsänkning.
 
Du kör verkligen all in på tvåhövdingarna, kul! 👍🏼
Kika upp NTH Azores/Antilles om du inte redan gjort det vettja. Superfina klockor om du frågar mig (haft Azores)
Ha ha, ja har blivit så. Jag gillar utseendet på dem. Har koll på Azores också men får nog ge mig själv köpstopp ett tag nu tror jag, men inte lätt när man hänger på detta forumet, kommer hela tiden nya modeller man ”villhöver”.
 
Ha ha, ja har blivit så. Jag gillar utseendet på dem. Har koll på Azores också men får nog ge mig själv köpstopp ett tag nu tror jag, men inte lätt när man hänger på detta forumet, kommer hela tiden nya modeller man ”villhöver”.
Körde ganska hårt på SC-stuket förra året, vet precis hur du menar. Köööp eller logga ut, finns inget mellanting här i krokarna vet du väl 🤪
 
20210519_133026.jpg


Jahapp, efter ett drygt dygn kom då stunden när jag tröttnade på länken och ville prova nåt annat. Hur mycket jag än gillar looken med länk och vill vara en länk-kille så känns det alltid fel och mentalt skavande efter ett tag. Även när länken är så grym som på Traskan.

Såå av det som fanns hemma var detta den bästa kombon jag kunde få till, men den är sannerligen inte optimal. Framförallt inte när det så småningom ska badas. Så jag får nog ge mig ut på jakt efter nåt att rotera länken med. Vad tror ni - vitt gummi eller kanske nåt NATO? 🤔 Nån som kanske t.o.m. har förslag på något som skulle matcha fint..? 😊
 
På fredag kan man (jag?) köpa en sån här goding, sugen på alla men kanske mest på den i 39 mm...
Typiskt fransmän att inte ha engelsk hemsida (eller visar var man ändrar språk... )
Ser schyssta ut, gillar loggan!
 
20210519_133026.jpg


Jahapp, efter ett drygt dygn kom då stunden när jag tröttnade på länken och ville prova nåt annat. Hur mycket jag än gillar looken med länk och vill vara en länk-kille så känns det alltid fel och mentalt skavande efter ett tag. Även när länken är så grym som på Traskan.

Såå av det som fanns hemma var detta den bästa kombon jag kunde få till, men den är sannerligen inte optimal. Framförallt inte när det så småningom ska badas. Så jag får nog ge mig ut på jakt efter nåt att rotera länken med. Vad tror ni - vitt gummi eller kanske nåt NATO? 🤔 Nån som kanske t.o.m. har förslag på något som skulle matcha fint..? 😊
Nåt ljusblått som matchar tavlan, kanske ett sånt band som @Von har..?
 
20210519_133026.jpg


Jahapp, efter ett drygt dygn kom då stunden när jag tröttnade på länken och ville prova nåt annat. Hur mycket jag än gillar looken med länk och vill vara en länk-kille så känns det alltid fel och mentalt skavande efter ett tag. Även när länken är så grym som på Traskan.

Såå av det som fanns hemma var detta den bästa kombon jag kunde få till, men den är sannerligen inte optimal. Framförallt inte när det så småningom ska badas. Så jag får nog ge mig ut på jakt efter nåt att rotera länken med. Vad tror ni - vitt gummi eller kanske nåt NATO? 🤔 Nån som kanske t.o.m. har förslag på något som skulle matcha fint..? 😊

Provade den jag hade på lite olika band utan att hitta nått som blev riktigt bra.

I min gröna period på olivgrönt kanvas..

Blått läder rekommenderas inte. Känsliga personer ombes att sluta ögonen

20210519_135409.jpg
20210519_135329.jpg
20210519_134847.jpg
 
Såå av det som fanns hemma var detta den bästa kombon jag kunde få till, men den är sannerligen inte optimal. Framförallt inte när det så småningom ska badas. Så jag får nog ge mig ut på jakt efter nåt att rotera länken med. Vad tror ni - vitt gummi eller kanske nåt NATO? 🤔 Nån som kanske t.o.m. har förslag på något som skulle matcha fint..? 😊
Vitt gummi är alltid helrätt, annars visade @hammermountain upp ett finfint pastelligt NATO igår...?

Hittar inga gummibilder just nu men det här blev perfekt, finns i...ett ex 😎
c349eE7.jpeg
 
Tillbaka
Topp