• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det är ju ändå onsdag! 😏
PSX_20210526_205757.jpg


Fick förresten hem en riktig sommarklocka idag! 😁
DSCF4759.jpg
 
Här har jag försökt glädja den lille gynnaren med färgglada band, när frälsningen stod att finna i ett gråsvart nato.

Skamlöst plagierat från @Clark Wayne i Scurfa-tråden.

20210526_220310.jpg
Det blev ju svinsnyggt! :) Tycker att den funkar så otroligt bra på Bond-nato. Har även varit inne på att testa ett MN-band - tror även det kan bli en grym kombo!
 
Jag och brorsan köpte varsinn Yema Meangraf från Zackrissons nyss, kom i slutet av förra veckan!
Bärs väldigt väl, och skön funky 70-tals-feeling! Jag satte min på ett straight end BOR från Geckota, som handsken tyckte jag!

Brorsan körde sin på ett Tropic Rally, även den grymt bra!

CEB0DBE4-5FBB-4E3B-BF2D-C3BBFC4018E1.jpeg
Trevligt! Har kollat på dem några gånger men tvekat lite. Tog ni samma variant? Ingen som ville testa någon av de andra två tavelvarianterna?
Snyggt. Får fundera på den ändå och kanske kan förlåta zackrissons. Läser mycket dåligt om leverans från Yema själva. Känns som en klocka gjord för att sitta på BoR. Hur är kvalitén?

Kollade upp UPS Stockholm som skulle kommit med Dan Henryn. Har nog aldrig sett ett företag med så dåliga recensioner. Så är iaf. långt ifrån ensam om att vara med om att de slarvat till det.
Det är tyvärr min erfarenhet av UPS också, ända sedan jag arbetade med godshantering för över 15 år sen.
”...to your mother!”, för att citera Vanilla Ice klassiska avslut. Helt rätt prioritering.
 
Vänta nu... "kanske någon vill köpa CW till sitt gula gummi?".. läste jag rätt, ska du sälja CWn?

Det var inte så seriöst menad, men om du insisterar... :)

Jag har väl nästan inga klockor jag inte då och så tänker på att göra mig av med, inkluderad denna.
Jag gillar färgen och den är inte så ofta man ser en till salu i och med att den var limiterad. Det gör det svårt att släppa den.
Tänkte lite på att sälja den när den gula C65:an fanns ute på K&S men det blev inget.
Den boetten är snäppet trevligare än den jag har.

CW har väl skämt bort oss med snyggt skulpterade boetter senaste tiden (C65, C60 mk3, Supercompressor, C63...) något som gör att C60 mk2 (den gula jag har) känns lite klumpig i brist på bättre ord.
(Ni som har fastnad i CW träsket förstår säkert, ni andra kommer nog dit förr eller sedan 😁 )
 
Det var inte så seriöst menad, men om du insisterar... :)

Jag har väl nästan inga klockor jag inte då och så tänker på att göra mig av med, inkluderad denna.
Jag gillar färgen och den är inte så ofta man ser en till salu i och med att den var limiterad. Det gör det svårt att släppa den.
Tänkte lite på att sälja den när den gula C65:an fanns ute på K&S men det blev inget.
Den boetten är snäppet trevligare än den jag har.

CW har väl skämt bort oss med snyggt skulpterade boetter senaste tiden (C65, C60 mk3, Supercompressor, C63...) något som gör att C60 mk2 (den gula jag har) känns lite klumpig i brist på bättre ord.
(Ni som har fastnad i CW träsket förstår säkert, ni andra kommer nog dit förr eller sedan 😁 )
Förstår ditt resonemang. Tror dock du kommer ångra dig. Just den gula c60 mk2 tycker jag är bland det bästa de gjort. Avvakta med försäljningen tills förhoppningsvis c60 mk3 kommer med gul urtavla. Såldes en prototyp under januari rean.

Edit: det var orange
Screenshot_20210527-070314_Chrome.jpg
 
Förstår ditt resonemang. Tror dock du kommer ångra dig. Just den gula c60 mk2 tycker jag är bland det bästa de gjort. Avvakta med försäljningen tills förhoppningsvis c60 mk3 kommer med gul urtavla. Såldes en prototyp under januari rean.

Edit: det var orange
Screenshot_20210527-070314_Chrome.jpg

Oj, den missade jag.
Hade varit perfekt! 40 mm också!
Gillar gult men orange är snäppet bättre.
Jag är väl en av få som har haft två orange bilar samtidigt :)
Ett tag sen dock...

EDIT: Bild för OT :)

P1030312.JPG
 
Senast ändrad:
Trevligt! Har kollat på dem några gånger men tvekat lite. Tog ni samma variant? Ingen som ville testa någon av de andra två tavelvarianterna?

Det är tyvärr min erfarenhet av UPS också, ända sedan jag arbetade med godshantering för över 15 år sen.

”...to your mother!”, för att citera Vanilla Ice klassiska avslut. Helt rätt prioritering.
Vi köpte samma variant, han på läder, jag på mesh.
Hade gärna sett den i reverse panda, men gillade inte de gula eller röda racing-stripsen som var på de andra, även om det var mer i linje med originalet. :)
 
Tillbaka
Topp