• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

App app, den är i glasfiber ;) viktmässigt vet jag inte, men den känns spontant inte superlätt. Trodde nog att den skulle vara lättare men finns ju en del stål också.
Varför heter modellen då Carbon..? ;) Skämt åsido så är det lager med kolfiber/glasfiber. Från Squales hemsida: "The case is composed of alternating layers of carbon fiber and fiberglass. Carbon is naturally black (or dark gray) while the combination of black and blue fiberglass highlights the beauty of the case. The metal components (bezel, screw-down crown and caseback) are coated in DLC."

Lyckas inte hitta någon info om vikten mer än att Squale skriver att det är ett "a highly resistant and extremely light material". Hade varit kul att jämföra vikten med en vanlig 1521a.
 
Varför heter modellen då Carbon..? ;) Skämt åsido så är det lager med kolfiber/glasfiber. Från Squales hemsida: "The case is composed of alternating layers of carbon fiber and fiberglass. Carbon is naturally black (or dark gray) while the combination of black and blue fiberglass highlights the beauty of the case. The metal components (bezel, screw-down crown and caseback) are coated in DLC."

Lyckas inte hitta någon info om vikten mer än att Squale skriver att det är ett "a highly resistant and extremely light material". Hade varit kul att jämföra vikten med en vanlig 1521a.
Ja, är ju kolfiber och glasfiber, inte nån jäkla plast! ;)

Jag kan väga den på köksvågen vid tillfälle, så kan du väga en 1521?
 
Ja, är ju kolfiber och glasfiber, inte nån jäkla plast! ;)

Jag kan väga den på köksvågen vid tillfälle, så kan du väga en 1521?
Resin = Plast! ;) "With Forged Carbon/Forged Composite, the chopped up carbon fibers are typically placed into a compression mold. Resin is infused inside, and everything is then compressed together into the mold using a lot of pressure". Det vore schysst! Jag ska kolla min 1521 senare idag, ska bli kul att se hur mycket som skiljer. 👍
 
Lite oranget inför sommaren.

55C8D918-7EC5-435C-BAD2-6BEE1AD4CA06.jpeg
 
Oj, den missade jag.
Hade varit perfekt! 40 mm också!
Gillar gult men orange är snäppet bättre.
Jag är väl en av få som har haft två orange bilar samtidigt :)
Ett tag sen dock...

EDIT: Bild för OT :)

P1030312.JPG
"Före detta" auktoriserad Alfa mekaniker o_O På slutet av sjuttiotalet alltså. Hur många kolvar, ventiler och toppar har man inte bytt på sud'ar innan man fick montera skydd runt kamremmen... Suck. Och skimsat ventilspel på de raka 4-orna. Men mycket fina bilar också på den tidigare tiden, GT1300 junior, GT1750, Giulia GT (den från 60-talet), Spidern (den tidiga), Montreal m V8... Nostalgi...:artist::angel:
 
Tillbaka
Topp