• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Är du säker? Normalt för Seiko NH35 eller vad menar du?

Min Geckota med ETAverk startar datumväxlingen lite mjukt och diskret vid 23:30 oh har en mycket snyggare övergång
B3610EDC-ABEC-4636-B0E8-9C1340EB9E55.jpeg
DF04CDC5-90E5-40BF-9D75-A4A595A5EF4C.jpeg
259ACFFF-799C-49FC-B7B7-8C0B4E0E1193.jpeg
0F0674C9-D104-4964-A4BE-A85190375BAB.jpeg
 
38mm chrono lax och du har en garanterad köpare ;)

ps. Laaaaaaaaaaaax :D
Hehe, jadu? Salmon verkar vara poppis just nu. Kanske därför en av varianterna råkade bli en sån.
Lägger en liten teaser här, skulle ngn vara intresserad så dra ett PM så skriver jag upp er. Just Salmon blir en LE om 150st, sen kommer där en annan variant som blir reg. produktion.

Observera att detta endast är en arbets-renderings-smygtitt, och därför där finns lite oskarpa delar o så. :)

Hoppas den skall falla i smaken hos många!
ks_PEEK.jpg
 
Senast ändrad:
Hehe, jadu? Salmon verkar vara poppis just nu. Kanske därför en av varianterna råkade bli en sån.
Lägger en lite teaser här, skulle ngn vara intresserad så dra ett PM så skriver jag upp er. Just Salmon blir en LE om 150st, sen kommer där en annan variant som blir reg. produktion.

Observera att detta endast är en arbets-renderings-smygtitt, och därför där finns lite oskarpa delar o så. :)

Hoppas den skall falla i smaken hos många!
ks_PEEK.jpg

Nämen, där ser man :)
 
Får bli en dubbelpost från Squale-tråden. Har jag sagt att det är mitt favoritmärke förresten? 😁
DSCF4785.jpg

Varje gång jag tycker jag har för många klockor...
Varje morgon jag får ångest över fina klockar jag vill använda men inte "hinner" och inte klarar välja vilken jag skall ha på mig idag...
När jag tycker jag har tappat kontrollen helt och nördad ner mig allt för djupt och flippar allt för mycket...
Då tänker jag på dig och känner mig genast normal 😁
(Fantastisk låda du har provar jag nog säga!)

Under förresten på om jag hittar nåt nytt på byteslördagen i morgon?

"Före detta" auktoriserad Alfa mekaniker o_O På slutet av sjuttiotalet alltså. Hur många kolvar, ventiler och toppar har man inte bytt på sud'ar innan man fick montera skydd runt kamremmen... Suck. Och skimsat ventilspel på de raka 4-orna. Men mycket fina bilar också på den tidigare tiden, GT1300 junior, GT1750, Giulia GT (den från 60-talet), Spidern (den tidiga), Montreal m V8... Nostalgi...:artist::angel:

Alfa; allt handlar om hur den går, inte hur länge den går :)
Tvärtom med Toyota.
Var tvungen att köra en Avensis ett lite tag som "lånebil". Bad till gudarna varje dag om att den skulle gå sönder, men nej...
 
Varje gång jag tycker jag har för många klockor...
Varje morgon jag får ångest över fina klockar jag vill använda men inte "hinner" och inte klarar välja vilken jag skall ha på mig idag...
När jag tycker jag har tappat kontrollen helt och nördad ner mig allt för djupt och flippar allt för mycket...
Då tänker jag på dig och känner mig genast normal 😁
(Fantastisk låda du har provar jag nog säga!)

Under förresten på om jag hittar nåt nytt på byteslördagen i morgon?



Alfa; allt handlar om hur den går, inte hur länge den går :)
Tvärtom med Toyota.
Var tvungen att köra en Avensis ett lite tag som "lånebil". Bad till gudarna varje dag om att den skulle gå sönder, men nej...
Jag kör Avensis (2016) nu som familjebil. Oerhört rymlig, bekväm och fantastiskt pålitlig, men satan så tråkig och trött. Den är verkligen perfekt att frakta bebis och hundar i, men vaknar varje dag och vill köpa en bil till som man kan ha lite kul när man kör också.

Dagens klocka (och avensisfälg) för topic, nu är solen här!! Trevlig fredag alla :)
PSX_20210528_083708.jpg
 
Jag kör Avensis (2016) nu som familjebil. Oerhört rymlig, bekväm och fantastiskt pålitlig, men satan så tråkig och trött. Den är verkligen perfekt att frakta bebis och hundar i, men vaknar varje dag och vill köpa en bil till som man kan ha lite kul när man kör också.

Dagens klocka (och avensisfälg) för topic, nu är solen här!! Trevlig fredag alla :)
PSX_20210528_083708.jpg
Jäkligt trevlig färgsättning på den där rackaren mot bronset! :)
 
Jag kör Avensis (2016) nu som familjebil. Oerhört rymlig, bekväm och fantastiskt pålitlig, men satan så tråkig och trött. Den är verkligen perfekt att frakta bebis och hundar i, men vaknar varje dag och vill köpa en bil till som man kan ha lite kul när man kör också.

Dagens klocka (och avensisfälg) för topic, nu är solen här!! Trevlig fredag alla :)
PSX_20210528_083708.jpg

Beklagar, tänkte inte på att jag kunde ha en Avensisägare i mitt umgänge 😁
Högkvalitativa bilar det där...
 
Tillbaka
Topp