• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fördelen med quick pins,
vips så har båda klockorna annat utseende väldigt snabbt.
Gummin från @Feskarn är oerhört sköna.
Ingen reklam men vet att det är en djungel därute med gummin.
B31F26F3-B09B-4C19-9F06-04B0AAF96E5A.jpeg
 
Ojoj! Grymt! Blir det en Ming x Massena? Fanns honey kvar?
Japp, blev en svart till mig, den andra var slut. Men en Ming 1/150 inkl Massena borde jag väl inte förlora pengar på :D hoppas jag (möjligen få igen lite av de 20k jag loosade på min Chopard). Men potentiellt så är hypen kring Ming bara en fluga nu när alla försöker hitta saker att göra när man inte får gå på restaurang, dricka öl, resa eller andra kul saker.

När får du din rosa Kurono?

en sån här:

MING-x-MASSENA-LAB-BLACK-SIDE-2.png
 
Japp, blev en svart till mig, den andra var slut. Men en Ming 1/150 inkl Massena borde jag väl inte förlora pengar på :D hoppas jag (möjligen få igen lite av de 20k jag loosade på min Chopard). Men potentiellt så är hypen kring Ming bara en fluga nu när alla försöker hitta saker att göra när man inte får gå på restaurang, dricka öl, resa eller andra kul saker.

När får du din rosa Kurono?

en sån här:

MING-x-MASSENA-LAB-BLACK-SIDE-2.png
Grattis! Tycker nog den svarta är snyggare. Alla vill ha honey främst för att den är mer limiterad. Hoppas du ska bli nöjd :D Tror inte du kommer loosa pengar. Dock om du bestämmer dig för att sälja så får det bli den internationella marknaden.
Hmm, ja du... bra fråga. Den var extremt populär och jag fick ett högt ordenr. (Trots att köpet var godk. 3 min över 11) så har jag tur så kommer den detta året :hilarious:
 
Spontanköpte nyss en "dam" G-shock, tack vare Urban Gentry. Jag vet dock att han öser superlativ över allt 😅
Men jag är förväntansfull ändå!
GM-S5600-1ER.jpg
Blev också sugen på en efter den videon.

Men med tanke på hur lite jag använder mina andra Casio-klockor (låt vara inte G-shock, inte så coola) så är jag lite reserverad. Men man kan ju ändra sig? Emotser rapport!
 
Senast ändrad:
Åh vad jobbigt det här är. Beställde ju en Yema från zackrissons och det strulade så beställde en Dan Henry istället. Men ångrar mig nu. Föredrar nog Yeman ändå. Sjukt irriterande. Kanske ska returnera och gå på det jag först kände men köpa från Yemas hemsida för en femhundring extra (jmf från zackrissons)

Tror inte båda är ett alternativ. Vill inte ha fler quartz-kronografer.

Vad tycker ni?
Dan_Henry_1962_Racing_Chronograph_Evil_Panda_No_Date_1000x (1).png
Meangraf-mesh_800x.png
Hade inte Yema 10% om du va ny kund, 1:a köpet.... Men du kanske redan räknat av tiondelen redan?
I min värld är Yeman nr 1 men det är ju min värld och inte din!
 
Saknar min SM ”nauti” nu, ligger i kinesiska tullen innan den ska vidare för reparation. Hoppas bara de skickar en ny så det går fort, gärna fel färg med för blå är nice 🙈

Trevlig den där! 😎
Hur går det för dig med att skicka på reparation? Fick du också betala frakt både tur och retur och dessutom betala typ 300spänn i tullavgifter?
 
Jo men jag bojkottar dem ;) Trots detta skickade jag ändå en fråga på mail men fick inget svar. Så nu orkar jag inte. Yema själva har 10% Har fortfarande inte fått svar från Dan Henry heller så gett upp att köpa en klocka nu på ett tag. Hoppas jag får pengarna tillbaka snart bara.
 
Jo men jag bojkottar dem ;) Trots detta skickade jag ändå en fråga på mail men fick inget svar. Så nu orkar jag inte. Yema själva har 10% Har fortfarande inte fått svar från Dan Henry heller så gett upp att köpa en klocka nu på ett tag. Hoppas jag får pengarna tillbaka snart bara.
Konstigt med handlare som inte vill sälja...
 
Tillbaka
Topp