• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det går lite åt båda hållen kan jag tycka. Det är klart att det är oerhört tramsigt att börja prata om att äta bajs (vad i helv...) men det blir samtidigt nästan lite vuxenmobbing när hela den s.k. öppna och trevliga "gillestugan" gaddar ihop sig och hånar och driver med en specifik användare.

Fine, Vincent har en del kontroversiella åsikter om saker och ting och uttrycker sig på sätt som ibland kan vara svårt att låta bli att kommentera men måste halva tråden haka på? 🤔 Blir tråden låst så är vi nog alla delaktiga i det beslutet så att säga...

Det går lite åt båda hållen kan jag tycka. Det är klart att det är oerhört tramsigt att börja prata om att äta bajs (vad i helv...) men det blir samtidigt nästan lite vuxenmobbing när hela den s.k. öppna och trevliga "gillestugan" gaddar ihop sig och hånar och driver med en specifik användare.

Fine, Vincent har en del kontroversiella åsikter om saker och ting och uttrycker sig på sätt som ibland kan vara svårt att låta bli att kommentera men måste halva tråden haka på? 🤔 Blir tråden låst så är vi nog alla delaktiga i det beslutet så att säga...
Äh, det är ju Vinnie som mobbar alla andra ser du väl 😂 Är man någorlunda vuxen kan man väl stå för det man skriver eller?
Förresten är inte du chef här, vi har snackat om det innan, puss & kram.

Ang det där med bajs , (var som du kanske såg tidigare i tråden) om att folk påstår att man måste äga ett visst märke för att man ska kunna ha åsikter om den? Menar om jag testkör en Fiat , måste jag då äga den för o veta om den är bra? Nej..visst överdriver ibland, och folk får äga vad dom vill. Men är lite nyfiken om vissa har samma beteende irl som här? Allting började med (Som man också kan se tidigare i tråden) , om att jag la upp bilder på min Citizen, som folk började håna. Som vanligt är man med i leken, men inte kan tåla den sen..

Äh, det är ju Vinnie som mobbar alla andra ser du väl 😂 Är man någorlunda vuxen kan man väl stå för det man skriver eller?
Förresten är inte du chef här, vi har snackat om det innan, puss & kram.
Det brukar ju heta att man bara ska scrolla vidare om man inte är intresserad och att dra igång ett drev varje gång Vincent kikar in i tråden är väl mer eller mindre att sänka sig till samma nivå? 🤷‍♂️ Det uppfattas ju knappast som särskilt öppet, inbjudande eller trevligt i alla fall vilket brukar vara de adjektiv som används för att beskriva tråden men det är bara vad jag tycker...

Vill han posta sina affordables så låt honom göra det då? Gillar man bilden kan man "gilla" och kommentera, om inte så kan man väl bara låta det vara? 😊

Det brukar ju heta att man bara ska scrolla vidare om man inte är intresserad och att dra igång ett drev varje gång Vincent kikar in i tråden är väl mer eller mindre att sänka sig till samma nivå? 🤷‍♂️ Det uppfattas ju knappast som särskilt öppet, inbjudande eller trevligt i alla fall vilket brukar vara de adjektiv som används för att beskriva tråden men det är bara vad jag tycker...

Vill han posta sina affordables så låt honom göra det då? Gillar man bilden kan man "gilla" och kommentera, om inte så kan man väl bara låta det vara? 😊
Vilken nivå föressten?

Hatar när vissa tittar in i tråden för att BARA hajpa klockor som ska säljas, inte det tråden handlar om och det tror jag du kan hålla med om?
Har du någon gång sett vederbörande "inbjudande och trevlig"? Inte första gången snubben drar in med buller och bång liksom 🤷🏻‍♂️

Hatar när vissa tittar in i tråden för att BARA hajpa klockor som ska säljas, inte det tråden handlar om och det tror jag du kan hålla med om?
Har du någon gång sett vederbörande "inbjudande och trevlig"? Inte första gången snubben drar in med buller och bång liksom 🤷🏻‍♂️
Vad är det jag sålt? Har jag sålt min Citizen? Nää precis så var tyst istället...

Jag är tydligen rik också. Genom klockaffärer..🤣🤣🤣 WOW undrar vilka som gör bort sig egentligen?? (Bästa på länge)...🤣🤣🤣

Denna var lite fyndig tycker jag. About Vintage Stagediver 1971 med en bit av den oranga scenen på Roskilde på baklocket. 225€ för en 39,5mm dykare med safirglas, 10atm wr, nato och gummi och ett Seiko kvartsverk med svepande sekundvisare är väl ett ganska schysst pris ändå :)
BD2C4886-49EA-4C46-9C23-D2B836290896.jpeg
6D4FC952-561B-4CFB-9392-358C63B2237D.jpeg
B5239D6C-D49E-4BDA-B6DA-DBB5AAC4FAD0.jpeg
3D467D9E-4D97-4408-AB0F-3420AC950902.jpeg

Denna var lite fyndig tycker jag. About Vintage Stagediver 1971 med en bit av den oranga scenen på Roskilde på baklocket. 225€ för en 39,5mm dykare med safirglas, 10atm wr, nato och gummi och ett Seiko kvartsverk med svepande sekundvisare är väl ett ganska schysst pris ändå :)
Sälja den för 150€ ? Så jag kan tjäna pengar på den? Hahaha sorry var tvungen...🤣🤣

Tja, i det här fallet postade han så vitt jag kan se bara en bild på sin nyinköpta Citizen precis som vem av oss som helst och blev hånad i två-tre sidor både före och efter det att han postade inlägget? 🤷‍♂️

Han kommer säkert att sälja den ganska snart precis som alla vi serieflippare gör men det var ingenting säljigt över inlägget och det är väl bara kul om han för en gångs skull vill vara med och bidra till tråden? Det blir ganska svårt om man har någon slags persona non grata-stämpel och aldrig får chansen tänker jag.

Tja, i det här fallet postade han så vitt jag kan se bara en bild på sin nyinköpta Citizen precis som vem av oss som helst och blev hånad i två-tre sidor både före och efter det att han postade inlägget? 🤷‍♂️

Han kommer säkert att sälja den ganska snart precis som alla vi serieflippare gör men det var ingenting säljigt över inlägget och det är väl bara kul om han för en gångs skull vill vara med och bidra till tråden? Det blir ganska svårt om man har någon slags persona non grata-stämpel och aldrig får chansen tänker jag.
Vi kan släppa det här..Folk gör oftast egna tolkningar, TROR massa saker...🤣

Mysig vintagedesign. 😊 Vill dock passa på att varna för att verket inte direkt har svepande sekundvisare om det är samma typ som sitter i Charlie Paris så ingen får falska förhoppningar. Snarare två hack i sekunden. 😂

Mysig vintagedesign. 😊 Vill dock passa på att varna för att verket inte direkt har svepande sekundvisare om det är samma typ som sitter i Charlie Paris så ingen får falska förhoppningar. Snarare två hack i sekunden. 😂
Jupp, VK31 va? Är det bara två? Trodde att det var lite mer än så, typ 3 eller 4. Var svårt sugen på Charlie Paris förut... skulle fortfarande inte tacka nej till en :)

Jupp, VK31 va? Är det bara två, trodde att det var lite mer än så, typ 3 eller 4. Var svårt sugen på Charlie Paris förut... skulle fortfarande inte tacka nej till en :)
Minns inte vad verket heter men jag tror inte att det finns så många varianter så det är säkert samma. Jag vet inte vad den har för exakt frekvens men jag minns i alla fall att jag blev rätt besviken eftersom jag förväntade mig en svepande sekundvisare som det stod på hemsidan och tänkte att det var något liknande deras mechaquartz med mekanisk sekundvisare.

De är riktigt trevliga. Jag upplevde dock att den bars lite stort men du har ju lite grövre handleder än vad jag har så den skulle säkert sitta som en keps 👊

Edit: Den finns även som automat om man föredrar det och jag har för mig att de även har lanserat ytterligare någon modell efter Concordia.

Du som har varit med så länge och dessutom har huvudet på skaft borde veta att människan inte använder tråden för att "bidra" för fem öre. Den obligatoriska hajpen efter den lika obligatoriska förhajpen vid inköpet.
(oj, det var visst den senaste gången han tittade in och bl.a kastade autismdiagnoser på folk som han inte känner 🙄).

Du som har varit med så länge och dessutom har huvudet på skaft borde veta att människan inte använder tråden för att "bidra" för fem öre. Den obligatoriska hajpen efter den lika obligatoriska förhajpen vid inköpet.
(oj, det var visst den senaste gången han tittade in och bl.a kastade autismdiagnoser på folk som han inte känner 🙄).
Ge upp...😉

Det låter otroligt långsökt att han ständigt skulle försöka leta upp fynd för att kunna kränga med vinst och att det hela bara är en lång försäljningsprocess. Det är väl snarare så att han är upprymd inför leverans precis som alla andra i tråden som går och väntar på något man har beställt och sedan blir väldigt glad och vill visa upp den när den väl kommit hem. Jag gör samma sak och upplever att många andra också gör det.

Att han sedan ofta flippar sina klockor ganska snabbt och överöser sina egna inköp med superlativ betyder ju inte att syftet bara har varit att sälja in dem. Jag fattar vad du menar men just nu är han bara i stadiet att han vill visa upp sin nyköpta Citizen och då kan vi väl glädjas åt det och vänta med sågningen tills han faktiskt ska sälja den? Jag tyckte i alla fall att den var lite rolig och annorlunda och gillade bilden för att jag tyckte att det bidrog till tråden till skillnad från många andra hånfulla kommentarer (syftar inte på dig utan allmänt). 🤷‍♂️

Tillbaka
Topp