Ett noname svart 20 finns om det inte är just Borre?Finns det nån som sitter på ett svart eller orange Borealis gummi i 20 mm?
Jag kan erbjuda ett dito svart i 22 mm i byte om mina pengar inte lockar...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ett noname svart 20 finns om det inte är just Borre?Finns det nån som sitter på ett svart eller orange Borealis gummi i 20 mm?
Jag kan erbjuda ett dito svart i 22 mm i byte om mina pengar inte lockar...
Sitter som en smäck, tack själv. Nog den klockan jag haft med bäst utfört datum
My pleasure Grymma bilder på en riktig sommarstänkare!Tack @Sebastard för att jag fått tagit över ansvaret att vårda vidare denna skönhet från 1986! Otroligt fint skick!
Grym genomgång!!!
Tackar så mycket!
Jag har 22 mm Isofrane på idag så 22 går att trycka dit.
Jag hann beställa hem sämsta alternativet enligt dig direkt innan jag läste ditt inlägg
Dock lite skumt att produktbilden på den jag nyss beställde har spännet som sitter på det du kallar "gamla" Borealis.
Yes sir! Det är faktiskt sommar nu så imorgon ska jag leta upp det gula Isofranet och kör Aquadive!Aquadive!
Men på med gult isofrane!
Snyggt band! Är det gummi eller silikon?
Jäklar vad najs! Frågan är om de gått tillbaka tillbaka till det gamla eller om du hade tur att få ett gammalt. Sjukt bra vilket som. På med det på klockan och upp med bilder!Gummiuppdatering...
Fick hem mitt Borealis idag, exakt 14 dagar efter beställning. Inte så illa.
Som ni alla säkert minns från @MaBr eminenta genomgång finns två versioner av spännet där det gamla är ok och det nya skit.
Jag hade tydligen tur och fick "gamla" med helt ok passform. HURRA!
Beklagar avundsjukan detta orsakar hos er som fått skitspännen levererad efter att med stort tålamod väntat på Borealis så alltför ofta förekommande sjukt tröga leveranser.
Nu skall det sättas på...
Jo pratade med honom igen , han menade 7s26 vs 4r35..my bad.....Är du säker på att du och urmakaren pratade om att NH35 var en sämre version av 4r35 eller var det något annat urverk ni snackade om?
EDIT: "jag trodde vi pratade om 7s26 vs 4r35/nh35"
Va bra Cred till dig som svaradeMEN håller fortfarande fast vid att 4r35 har bättre finish, kvalitet än nh35 fast dom ser likadana ut. Här är 2 bilder ni kan se tydlig skillnad...
Såg det la upp 2 nya bilder..Va bra Cred till dig som svarade
Håller dock inte med om bilderna, det är ju ett NH35 och ett 6L35 , det är ju två heeeelt olika verk. Det blir som att jämföra ett ETA2824 med ett ETA2892
Såg det, la upp 2 nya bilder..Va bra Cred till dig som svarade
Håller dock inte med om bilderna, det är ju ett NH35 och ett 6L35 , det är ju två heeeelt olika verk. Det blir som att jämföra ett ETA2824 med ett ETA2892
Stor skillnad..Såg det, la upp 2 nya bilder..
Det är ju ingen skillnad allsStor skillnad..
Men ska jag visa fler bilder? Det är skillnad. Öppna själv ett nh35 urverk och 4r35 och lägg dom bredvid varandra. Skillnad på fjädern också...strunt samma orkar inte längre...nh35 använder dom billigaste materialet, kvaliten..bättre finish på 4r35 också..Det är ju ingen skillnad alls
Den ena har en annan rotor bara... och som jag skrev innan, NH35 finns också dekorerade och med annan rotor, i grunden är dem båda odekorerade. Öppna en Seiko utan glasbaksida till att börja med...
Såg det, la upp 2 nya bilder..
Svarar en gång till, de är exakt samma i grundutförande, det finns dekorerade NH35 också... här är bilden en gång tillMen ska jag visa fler bilder? Det är skillnad. Öppna själv ett nh35 urverk och 4r35 och lägg dom bredvid varandra. Skillnad på fjädern också...strunt samma orkar inte längre...nh35 använder dom billigaste materialet, kvaliten..bättre finish på 4r35 också..
Skruva av baklocket på den och visa @VincentbLume mit på dan
Ny läser jagSkruva av baklocket på den och visa @Vincentb
Bara skoja
Ja som är modifierade nh35, klart det blir bättre då. Men tar du ett orginal nh35 vs orginal 4r35 så har 4r35 bättre finish, kvalitet mm. Men klart om du bygger om dom till bättre så blir dom ju bättre. Men Kinaklockor har standard nh35 urverk. Samma med tex ett ETA 2824. Jämför man ett vanligt ETA 2824 med ett modifierat Breitling ETA 2824 så har Breitling ju slipat, gjort om delarna till det bättre. Dvs gjort finishen , kvaliten bättre..Svarar en gång till, de är exakt samma i grundutförande, det finns dekorerade NH35 också... här är bilden en gång till
Håller tummarna för att det blir en riktig brudmagnetGummiuppdatering...
Fick hem mitt Borealis idag, exakt 14 dagar efter beställning. Inte så illa.
Som ni alla säkert minns från @MaBr eminenta genomgång finns två versioner av spännet där det gamla är ok och det nya skit.
Jag hade tydligen tur och fick "gamla" med helt ok passform. HURRA!
Beklagar avundsjukan detta orsakar hos er som fått skitspännen levererad efter att med stort tålamod väntat på Borealis så alltför ofta förekommande sjukt tröga leveranser.
Nu skall det sättas på...
Herregud.. vi släpper det här. Gå runt o tro att nh35 och 4r35 är EXAKT likadana...Det var ju någon som postade en jämförelse av specs mellan verken (@FreakyLeo ?). Där hade väl nh35 bättre specs i form av gångavvikelse och tidsreserv bland annat, samt kom senare?
Det betyder alltså att Seiko uppgraderat verket och gjort det mycket sämre (enligt Vincent) men som presenterar bättre? Låter ju inte rimligt nånstans i mina öron.
Näh, det låter inte rimligt Verken är dock likadana och har samma specs, tror att senare versioner av 4r35 fick en extra juvel och nu har båda verken 24 juveler. Skillnaden är nog bara att från fabrik så har NH35 tajtare marginaler på gångavikelse jämfört med de 4r35 de petar i sina Seikoklockor.Det var ju någon som postade en jämförelse av specs mellan verken (@FreakyLeo ?). Där hade väl nh35 bättre specs i form av gångavvikelse och tidsreserv bland annat, samt kom senare?
Det betyder alltså att Seiko uppgraderat verket och gjort det mycket sämre (enligt Vincent) men som presenterar bättre? Låter ju inte rimligt nånstans i mina öron.
Ring om du vill. Men öppnar man ett nh35 urverk och ett 4r35 urverk och tittar på delarna med en plupp så kommer man se skillnad på finish..Jag har kontakt i Seiko Finland , ska jag ring imorgon o fråga?
Hade varit spännande Jag vet uppriktigt inte vad jag skall tro längre.... lutar dock åt att NH35 och 4r35 är identiska... bara att NH35 ruckas lite bättre...Jag har kontakt i Seiko Finland , ska jag ring imorgon o fråga?