Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
pluppRing om du vill. Men öppnar man ett nh35 urverk och ett 4r35 urverk och tittar på delarna med en plupp så kommer man se skillnad på finish..
Jäklar vad najs! Frågan är om de gått tillbaka tillbaka till det gamla eller om du hade tur att få ett gammalt. Sjukt bra vilket som. På med det på klockan och upp med bilder!
Med all rätt! Matic är en vacker skapelse!Vissa klockor kan man bara inte sluta ligga och titta på...
Älskar Maticen... själv tycker jag att man känner sig som en astronaut som tittar ner på atmosfären... kupningen på det glaset är så sjukt bra... synd att det inte är ett mineralglas baraVissa klockor kan man bara inte sluta ligga och titta på...
Jo Grand Seiko, Spring drive..Jag tror vi alla är överens om att INGEN köper en Seiko pga urverket.
Herregud.. vi släpper det här. Gå runt o tro att nh35 och 4r35 är EXAKT likadana...
Efter att man gick från dubbelloggan, så tycker jag att man borde se GS och Seiko som två olika märken men med mycket gemensamt. Vad tycker du?Jo Grand Seiko, Spring drive..
Efter att man gick från dubbelloggan, så tycker jag att man borde se GS och Seiko som två olika märken men med mycket gemensamt. Vad tycker du?Jo Grand Seiko, Spring drive..
Nja tycker både ja och nej...Efter att man gick från dubbelloggan, så tycker jag att man borde se GS och Seiko som två olika märken men med mycket gemensamt. Vad tycker du?
Utveckla?Nja tycker på ja och nej...
Vill gärna höra lite mer om vad ni tycker om era Sericas storlek, känslan på handleden, länken.Så vi är iaf 4 i tråden som har Sericas 4512 och alla tavlor är representerade. En av mina favoriter i lådan som burits varje dag sedan dem anlände.
Jag säger bara Bonklip™ for the win. Otroligt bekvämt!
Fort Seiko fast dom delat upp det. Endå samma helt fr början..Utveckla?
Nu äger ju Seiko visserligen Grand Seiko... men de är två olika märken...Jo Grand Seiko, Spring drive..
Ja, lite som Skoda, Audi och Volkswagen. Men fortfarande olika?Fort Seiko fast dom delat upp det. Endå samma helt fr början..
Vadå 2 olika märken? Samma märke olika versioner bara..Nu äger ju Seiko visserligen Grand Seiko... men de är två olika märken...
... eller som Swatch och Breguet... båda är Swatch Group... eller Porsche och Volkswagen...Vadå 2 olika märken? Samma märke olika versioner bara..
JÄTTEDÅLIG jämförelse som vanligt.....Seiko är Seiko. Dom gör ju olika SEIKO klockor. Billigare varianter och dyrare. Fort Seiko...... eller som Swatch och Breguet... båda är Swatch Group... eller Porsche och Volkswagen...
Om det är olika versioner bara... vilken Grand Seiko modell har dem gjort med Seiko 5 som grund?
Vad är skillnaden förutom designen på rotorn? Nh35 finns även den med många olika variationer på denna. Flera micro som har "custom" rotor. Jag har haft båda verken i händerna samtidigt och ända skillnaden jag kunde notera var att 4r35 hade en svart plastring och nh35 en grå (som på bilden). I övrigt såg jag absolut inga skillnader (som mina ögon kunde märka)Stor skillnad..
Det är väl ingen dålig jämförelse... Seiko tillverkar Seiko och Grand Seiko... och Lorus, Alba, Credor, Pulsar... alla märken i olika prisklasser.JÄTTEDÅLIG jämförelse som vanligt.....Seiko är Seiko. Dom gör ju olika SEIKO klockor. Billigare varianter och dyrare. Fort Seiko...
Men Grand Seiko ägs fort av Seiko. Grand Seiko är bara en utveckling av Seiko till det bättre. Men fort Seiko....Ska vi jämföra bilar så är tex Volvo 240 vs Volvo xc90 en bättre jämförelse. Xc90 är ju bättre men fort en Volvo...Det är väl ingen dålig jämförelse... Seiko tillverkar Seiko och Grand Seiko... och Lorus, Alba, Credor, Pulsar... alla märken i olika prisklasser.
https://www.ablogtowatch.com/grand-seiko-becomes-autonomous-brand-2017/
Precis som Swatch tillverkar Swatch, Tissot, Hamilton, Certina, Breguet....
Jag ser ingen skillnad på kvalitet på finish iallafall Stort tack för bilderna. Kiitos