• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vissa klockor kan man bara inte sluta ligga och titta på...

84DDA4FE-19A5-4603-9968-8A9C12F43EB9.jpeg
3B0E28F9-36E8-4F36-B682-FB7950587B62.jpeg

Jäklar vad najs! Frågan är om de gått tillbaka tillbaka till det gamla eller om du hade tur att få ett gammalt. Sjukt bra vilket som. På med det på klockan och upp med bilder! 😁

Där var det på plats!
Dokan har fått sommarklänning.
Tog lite tid med skruv i stället för vanliga stift.
Skönt man slipper ha ångest för att repa...

Edit: Bra mycket mjukare är Isofrane men fortfarande mycket stabilt.
Mycket bra första intryck.

20210602_200233.jpg
20210602_200216.jpg
20210602_200127.jpg
20210602_195227.jpg

Senast ändrad:
... eller som Swatch och Breguet... båda är Swatch Group... eller Porsche och Volkswagen...

Om det är olika versioner bara... vilken Grand Seiko modell har dem gjort med Seiko 5 som grund?
JÄTTEDÅLIG jämförelse som vanligt.....Seiko är Seiko. Dom gör ju olika SEIKO klockor. Billigare varianter och dyrare. Fort Seiko...

Vad är skillnaden förutom designen på rotorn? Nh35 finns även den med många olika variationer på denna. Flera micro som har "custom" rotor. Jag har haft båda verken i händerna samtidigt och ända skillnaden jag kunde notera var att 4r35 hade en svart plastring och nh35 en grå (som på bilden). I övrigt såg jag absolut inga skillnader (som mina ögon kunde märka)

Edit: ser att ämnet redan avhandlats. @Finnish Jo bilder visar just det jag skriver, svart resp. grått.

Senast ändrad:
Det är väl ingen dålig jämförelse... Seiko tillverkar Seiko och Grand Seiko... och Lorus, Alba, Credor, Pulsar... alla märken i olika prisklasser.

https://www.ablogtowatch.com/grand-seiko-becomes-autonomous-brand-2017/

Precis som Swatch tillverkar Swatch, Tissot, Hamilton, Certina, Breguet....
Men Grand Seiko ägs fort av Seiko. Grand Seiko är bara en utveckling av Seiko till det bättre. Men fort Seiko....Ska vi jämföra bilar så är tex Volvo 240 vs Volvo xc90 en bättre jämförelse. Xc90 är ju bättre men fort en Volvo...

Tillbaka
Topp