• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nu byter vi ämne, så vad tycker ni panelen. Ställde frågan förut, men endast en svarade. Vad hade ni valt 10 klockor eller 4 klockor för priset av 10 klockor. :)

Edit: Bild för topic.
DAA22A45-270E-4D1C-AEAB-79E8B68F5FCC.jpeg
Är skitdålig på matematik men Vostoks ska man ha minst hundra av tycker jag så tio är en bra början 👍🏼

Finns så många roliga affordables och eftersom jag märkt att högre pris inte nödvändigtvis gör att jag uppskattar klockan mer kan jag lika gärna ha några olika varianter. 🙂
Håller definitivt med dig om detta, då jag själv (som de flesta av er vet) gjort resan nedöver i pris och ’exklusivitet’ till att komma att kunna uppskatta och se glädjen i riktigt billiga tidmätare.

Den här posten kan naturligtvis utläsas som renodlad reklam för Timex 🙂

Senast ändrad:
Nu byter vi ämne, så vad tycker ni panelen. Ställde frågan förut, men endast en svarade. Vad hade ni valt 10 klockor eller 4 klockor för priset av 10 klockor. :)

Edit: Bild för topic.
DAA22A45-270E-4D1C-AEAB-79E8B68F5FCC.jpeg
Fyra stycken. Jag försöker att leva någorlunda minimalistiskt och hade nog fått lite smått panik av att ha tio olika klockor samtidigt. Sen behöver det ena inte heller utesluta det andra och man kan t.ex. ha en lite finare och dyrare pjäs samtidigt som man äger ett par andra affordables. 😊

Tycker billigare klockor är både roligare och skänker en mer glädje. Så jag håller med dig.
Det roliga med mikros är att de ofta vågar ta ut svängarna lite mer än etablerade varumärken och satsa på udda design, udda material, roliga färger osv.

Tyvärr upplever jag att många mikromärken har velat spela säkert på senare år och går mer och mer mot mainstreamdesign och ibland rena designplagiat. Ofta är deras tidigare modeller betydligt mer lekfulla.

Jag var förresten inne på San Martins hemsida och imponerades av deras gedigna garantiåtagande! Lite trist bara när garantin hinner gå ut innan man får hem klockan. 😂

Screenshot_20210602-220413_Firefox.jpg
Stämmer inte, dom skickar allt med DHL-express numera så du hinner få hem den. Brukar gå på under veckan 👍. Något trevligt på ingång? 🤔

Det roliga med mikros är att de ofta vågar ta ut svängarna lite mer än etablerade varumärken och satsa på udda design, udda material, roliga färger osv.

Tyvärr upplever jag att många mikromärken har velat spela säkert på senare år och går mer och mer mot mainstreamdesign och ibland rena designplagiat. Ofta är deras tidigare modeller betydligt mer lekfulla.
De kör på det som säljer bäst antar jag.

Kikat lite mer på D1 och det var då fan att man missade en limited Lancia Integrale som de släppte förut.. Hade nog huggit en bara för temat.

4_Emotional_1200x.png

Cyklade jag till urmakaren? Var jag där av den anledningen? Och JA tomma intet (folk påstår att jag blir rik på att sälja klockor, vilket jag egentligen inte har något emot. Men så är inte fallet. Samt att jag "tjänar" pengar på alla klockor jag säljer). Så snälla var tyst som du varit hittills istället för att hitta på lögner...
Haha, var det inte du som köpte @CptSlow 's Invicta, för typ 1200 efter att ha prutat på den. Hajpat klockan i 2 veckor "Sluuutsåld i hela världen 🤣😂"
Och sen försökte flippa den för 3k:ish?

Vill även minnas att folk i tråden ifrågasatte det, du försvarade det med att hänvisa till Rolexpriser.

Haha, var det inte du som köpte @CptSlow 's Invicta, för typ 1200 efter att ha prutat på den. Hajpat klockan i 2 veckor "Sluuutsåld i hela världen 🤣😂"
Och sen försökte flippa den för 3k:ish?

Vill även minnas att folk i tråden ifrågasatte det, du försvarade det med att hänvisa till Rolexpriser.
Shit du kom på mig. Attans...tjänar så sjukt mkt på att sälja klockor, så nu har jag köpt hus i Miami och lever riktigt lyxliv. Även köpt en rymdraket som jag pendlar mellan månen och jorden....

Shit du kom på mig. Attans...tjänar så sjukt mkt på att sälja klockor, så nu har jag köpt hus i Miami och lever riktigt lyxliv. Även köpt en rymdraket som jag pendlar mellan månen och jorden....
Fast.. Det var ju inte det jag skrev? Utan snarare din förhållning till det mesta som jag ville påvisa.
Vilket jag nog kanske inte behöver påvisa mer, det löser du galant alldeles själv.
Ha nu en trevlig dag Vinne! 😍

Sista ordet, du kan inte ge dig bara!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp