Sommar deluxe. Påminner mig om hubba bubba och det gamla goda 90-talet.I en rosa helikopter
OT: Det är ju den perfekta klockan för @Anatta Har tom. avatarn som logo
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sommar deluxe. Påminner mig om hubba bubba och det gamla goda 90-talet.I en rosa helikopter
Sådär, mission accomplished!Aquadive!
Men på med gult isofrane!
Såg att Steeldive kommit med Aquadive-homage i brons. ÅSg inte alls pjåkigt ut Lite roligare tavla hade man dock uppskattat.Sådär, mission accomplished!
Hade inte vi kommit överens om att du skulle sluta post bilder på den där?Sådär, mission accomplished!
Den blir svår att upptäcka, akta dig för trampminorna bara
Oj, den där såg ju jäkligt piffig ut. Vet vi vad den kommer att kosta? Väldigt fult och klent band de hade valt, undrar hur de tänkte där...Såg att Steeldive kommit med Aquadive-homage i brons. ÅSg inte alls pjåkigt ut Lite roligare tavla hade man dock uppskattat.
Ehm, tror inte det. Minns inte...Hade inte vi kommit överens om att du skulle sluta post bilder på den där?
Blir lätt så när det är så satans bra klockor. Har funderat på om inte länken är något av det skönaste jag haft, synd att inte alla härliga ljusreflektioner och dylikt inte går att förmedla på bild men vi som vet vi vetMycket Lorier i tråden nu, det gillas! (Bild från igår)
Sommar deluxe. Påminner mig om hubba bubba och det gamla goda 90-talet.
OT: Det är ju den perfekta klockan för @Anatta Har tom. avatarn som logo
Finns på Ali redan nu (samt deras egna? sida). Pris 320 USD ink frakt med DHL. Modellen heter Steeldive SD1973SSåg att Steeldive kommit med Aquadive-homage i brons. ÅSg inte alls pjåkigt ut Lite roligare tavla hade man dock uppskattat.
Håller med, länken är superb! Vet inte hur många wrist-rolls jag gör på en dag bara för att njuta av reflektionerna!Blir lätt så när det är så satans bra klockor. Har funderat på om inte länken är något av det skönaste jag haft, synd att inte alla härliga ljusreflektioner och dylikt inte går att förmedla på bild men vi som vet vi vet
haha exakt så.Håller med, länken är superb! Vet inte hur många wrist-rolls jag gör på en dag bara för att njuta av reflektionerna!
Bra pris ju! Jag avvaktar nog och hoppas på att de kommer med en som har lite roligare tavla. Hade varit kul att ha en i brons i alla fall. Men är boetten verkligen gjord i Tyskland precis som Aquadive..?Finns på Ali redan nu (samt deras egna? sida). Pris 320 USD ink frakt med DHL. Modellen heter Steeldive SD1973S
Steeldive Official Store Sale | Bronze 6105 Homage Turtle Diver Watches Coupon – Steeldive Watch Store (steeldives.com)
Watch Specification
Model: SD1973S
Movement: Japan NH35 automatic, 41 hours of energy storage.
Case material: Germany Cusn8 bronze
Case back: 316L stainless steel
Bezel: 120 click unidirect rotational bronze bezel
Watch mirror: sapphire crystal with AR coating.
Water resistance: 500 m / 50 ATM
Luminous: Lates batch is Swiss BGW9 blue super luminousfor bezel
Crown: Screwdown Crown
Case back: Screwback Case
Exhaust valve: Yes
Watch Dimension
Case diameter: 43mm ( without crown)
Case length: 51mm (lug to lug)
Case thickness: 14.25mm
Lug width: 22mm
En grön funderade jag ett kort tag på att köpa, men blått är/var ett säkrare val. Kan inte minnas att jag sett någon sån här dock. Men den verkar vara härligt mossgrön iaf.haha exakt så.
Småsugen på att testa den gröna Falcon, tror inte jag sett den varianten här på forumet ännu, har du?
Nej, jag var bara lite nyfiken på deras utbud. Skulle gärna testa den här men priset var lite väl saftigt och den är nog tyvärr väldigt svårsåld om man skulle tröttna.Stämmer inte, dom skickar allt med DHL-express numera så du hinner få hem den. Brukar gå på under veckan . Något trevligt på ingång?
Precis, och det kan man väl på sätt och vis förstå men det är klart att det är roligare med färgglada färger och egen, lekfull design. Även om man når stora framgångar med modeller som är mer kommersiellt gångbara så kan man ju fortfarande göra mindre batcher av experimentell karaktär men det känns som att många försöker komma med något eget för att skapa sig ett namn och sen släpper man det egna formspråket (med några få undantag) så fort det börjar ta fart vilket är synd.De kör på det som säljer bäst antar jag.
Inget jättefan av grön egentligen men tycker den nyansen ser helrätt ut tillsammans med guldvisarna.En grön funderade jag ett kort tag på att köpa, men blått är/var ett säkrare val. Kan inte minnas att jag sett någon sån här dock. Men den verkar vara härligt mossgrön iaf.
Passar perfekt till tweedkavajen när man ska iväg och spela padel! @MortenHInget jättefan av grön egentligen men tycker den nyansen ser helrätt ut tillsammans med guldvisarna.
Kanske mer åt -brittiskt sofistikerat en murrig höstkväll framför brasan- än sommarklocka men kan väl inte få allt heller
Läggs inte moms på i kassan när man handlar i USD? Så fungerar det hos CW i alla fall och det skulle förklara den stora prisskillnaden.Är ganska sugen på en Yema, spanat på några modeller. Funderar dock på om man ska handla från Zackrissons Ur eller direkt från Yema. Pearldiver kostar exempelvis 7490 kr hos Zackrissons. Vad som är lite skumt är att den kostar 749 både i Euro och Dollar, vilket i princip betyder att den kostar ca 1500 kr mer i Euro (ca 8000 i euro och 6600 i dollar). Nån som vet vilken valuta som man faktiskt betalar i från Yemas hemsida?
Låter logiskt. Å andra sidan så väljer man vilken "butik" man handlar ifrån beroende på land man bor i, så verkar bli Euro om man handlar från Sverige. Fast man får en 10% rabattkod + gratis gummiband om man handlar från hemsidan, så med det blir det ändå nån hundralapp billigare än från Zackrissons + ett band värde typ 600! Fri frakt dessutom!Läggs inte moms på i kassan när man handlar i USD? Så fungerar det hos CW i alla fall och det skulle förklara den stora prisskillnaden.
Zackrissons erbjuder 25% rabatt med koden All25 men det ska tydligen vara lite struligt att handla därifrån just nu med långa svarstider och lång leverans.Låter logiskt. Å andra sidan så väljer man vilken "butik" man handlar ifrån beroende på land man bor i, så verkar bli Euro om man handlar från Sverige. Fast man får en 10% rabattkod + gratis gummiband om man handlar från hemsidan, så med det blir det ändå nån hundralapp billigare än från Zackrissons + ett band värde typ 600! Fri frakt dessutom!
Måste säga att denna lilla retro filur från 1986 är väldigt trevlig. Glad, färgstark och skapar känslor (humbug-snack I know..).
Är nästan redo på att skicka in en kölapp jag med. Superkul och magiskt årtal.Tröttnat än?