• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Inget gnäll på min Citizen nu... Var tvungen att damma av gersågen och få göra något annat än kontorsråtte-grejjer idag! Denna härliga beatern som jag fick köpa av @MaBr gör sig verkligen som stenhård jobbeklocka!

E102D968-6E43-481A-8DFB-2E81714564BF.jpeg
Aqualand, gnäll? Har du varit och tullat på starkspriten?!😅

En bra bit bak i tråden nu visade någon en bild på en Vostok som jag tyckte såg förjäkla najs ut :hungry:. Jag vet inte om den anses "äkta" Vostok av folket då den verkar vara designad av andra och tillverkad av Vostok. Att det står på engelska kanske inte heller är som det brukar vara så att säga, är dålig på detta :angel:. Men inspirerad av den bilden, så härmades jag därmed och fick då hem denna idag, min första ryss
20210603_171913.jpg

20210603_171931.jpg

Tycker färgen ändrar nyanser jäkligt fint beroende på typ av ljus och så. Och verkar som jag slapp moms, så än mer nöjd :D
Men det verkar som du tog modellen utan hår på glaset?
edit utanpå glaset dårå.
36ADD83C-4F0A-4B06-B159-2964F0C3F612.jpeg

Senast ändrad:
Som lovat @HSK och @Tomas S_tuna !

Nu någon vecka senare måste jag säga att jag fortfarande är väldigt nöjd med köpet!

Jag har inte haft mycket att jämföra med, men de enda sakerna som jag stört mig lite på är att armbandet är lite för vasst och att färgen/finnish/materialen mellan boett och armband inte matchar. Men det känns rätt trivialt med tanke på att jag betalade 6,6k(rabattkod) för klockan ink tvådagars frakt.

Dottern lyckades tappa klockan från ca 80cm höjd ner i hårt golv här hemma, men inget som märktes på klockan.

_DSC2547.jpg

_DSC2554.jpg

_DSC2558.jpg

Ber om ursäkt för följande bild, taget handhållet med ISO 25 600. Men den visar rätt tydligt hur lumen dels lyser upp urtavlan under visarna och reflekteras runtom på ett riktigt läckert sätt.

_DSC2567.jpg

Meccaniche Veneziane Nereide - Ceramic Special Edition - Ghiaccio Jubilee

@JohnMonchard När släpper ni bilder på kronon ni jobbar på? Är det ett tag kvar eller snart? Om jag hinner se den och den ser schysst ut kanske jag skickar tillbaka Yeman men har ju bara 10 dagar på mig med Yeman hehe.

Gillar er Art Deco också. Hade lätt köpt en i vitt. Men kan hända att jag köper den blå annars :)

Tillbaka
Topp