• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Poppar förbannat med lite mera färg.. kul fotoobjekt! 🤩
DD41106C-CECE-44E8-897D-7789D4C41FBC.jpeg

Nej, jag var bara lite nyfiken på deras utbud. Skulle gärna testa den här men priset var lite väl saftigt och den är nog tyvärr väldigt svårsåld om man skulle tröttna.

20190522_134636_016.jpg

Men är garantin verkligen bara giltig i 15 dagar eller är det någon slags språkförbistring?

Precis, och det kan man väl på sätt och vis förstå men det är klart att det är roligare med färgglada färger och egen, lekfull design. Även om man når stora framgångar med modeller som är mer kommersiellt gångbara så kan man ju fortfarande göra mindre batcher av experimentell karaktär men det känns som att många försöker komma med något eget för att skapa sig ett namn och sen släpper man det egna formspråket (med några få undantag) så fort det börjar ta fart vilket är synd.

Språkförbistring utan någon större tvekan.
Hade du scrollat ner en aning till på samma sida så står det så här,

PSX_20210603_152326.jpg

En bra bit bak i tråden nu visade någon en bild på en Vostok som jag tyckte såg förjäkla najs ut :hungry:. Jag vet inte om den anses "äkta" Vostok av folket då den verkar vara designad av andra och tillverkad av Vostok. Att det står på engelska kanske inte heller är som det brukar vara så att säga, är dålig på detta :angel:. Men inspirerad av den bilden, så härmades jag därmed och fick då hem denna idag, min första ryss
20210603_171913.jpg

20210603_171931.jpg

Tycker färgen ändrar nyanser jäkligt fint beroende på typ av ljus och så. Och verkar som jag slapp moms, så än mer nöjd :D

En bra bit bak i tråden nu visade någon en bild på en Vostok som jag tyckte såg förjäkla najs ut :hungry:. Jag vet inte om den anses "äkta" Vostok av folket då den verkar vara designad av andra och tillverkad av Vostok. Att det står på engelska kanske inte heller är som det brukar vara så att säga, är dålig på detta :angel:. Men inspirerad av den bilden, så härmades jag därmed och fick då hem denna idag, min första ryss
20210603_171913.jpg

20210603_171931.jpg

Tycker färgen ändrar nyanser jäkligt fint beroende på typ av ljus och så. Och verkar som jag slapp moms, så än mer nöjd :D
Riktigt bra! Har du moddat själv eller är det en befintlig modell?

20210603_171913.jpg

20210603_171931.jpg

Den har t.o.m ett eget ref.nr så den är så legit den kan bli, se det som en LE typ.
Superfin tycker jag även om jag hellre bygger ihop mina egna fulvarianter 😎

20210603_171913.jpg

20210603_171931.jpg

Riktigt kul den där varianten. 👌

Zackrissons erbjuder 25% rabatt med koden All25 men det ska tydligen vara lite struligt att handla därifrån just nu med långa svarstider och lång leverans.

@Kessler kanske kan dela med sig av sin erfarenhet? 😊

Svarar på det här inlägget också, ville kolla om fler har problem med zachrisson för tillfället? Får liksom inget svar från dom, först tog det väldigt lång tid att få beställningen, sen skickade dom fel klocka sen väldigt lång tid att få retursedel, sen inget svar eller återbetalning på några veckor 🙄

Hade ju tänkt en maranez samui som sommar klocka i en trevlig färg, men det verkar ju inte hinna komma nån ny batch?? Så tips på en trevlig somrig micro mottages tacksamt 😊

20210603_171913.jpg

20210603_171931.jpg

Härliga färger, gillar grönt. Vad är det för mått på den?

Zackrissons erbjuder 25% rabatt med koden All25 men det ska tydligen vara lite struligt att handla därifrån just nu med långa svarstider och lång leverans.

@Kessler kanske kan dela med sig av sin erfarenhet? 😊
Haha orkar inte kommentera det mer egentligen. Men kan väl skriva såhär då @Psykel Jag skulle valt Yema själva och nej det tillkommer inte moms osv. Men det är dyrare där dock. Men skulle valt det ändå.

Jag missade såklart erbjudandet med gummit. Men tog bara 2 dagar från Yema iaf. Har dock fortfarande inte bestämt mig om den ska behållas.

Tillbaka
Topp