• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dags att åka till byn
IMG_20210604_125007_554.jpg

Kan rekommendera denna... mycket pang för pengen..
yellow-101_1080x.jpg
Äh, ska den nu heta Blood & Thunder (😎 ) får det allt vara en annan mer passande variant. Lite för läskigt för en mjukis som undertecknad men ändå...
691_540x.jpg

Jag är bra sugen men kan inte bestämma mig. Önskar den var 1-2mm mindre på alla håll och kanter. Denna skulle vara mindre än tidigare peacemaker? Någon som sett en jmf mellan modellerna?
Yes. Den är 1mm mindre på diametern än tidigare PM. 43 mm i stället för 44. Detta är ju stora klockor, designade för att vara stora och helt rätt så. Kan ju bara svara för egen del men GG:s boetter är fantastiska. Lång L2L (53 mm) så det gäller ju att vara bekväm med det då.

Yes. Den är 1mm mindre på diametern än tidigare PM. 43 mm i stället för 44. Detta är ju stora klockor, designade för att vara stora och helt rätt så. Kan ju bara svara för egen del men GG:s boetter är fantastiska. Lång L2L (53 mm) så det gäller ju att vara bekväm med det då.
43mm är nog fine även om 42mm hade varit att föredra (beror visserligen på hur bred glasringen är också. Denna känns proportionerlig på peacemakern). L2L verkar dock ha blivit längre på nya? 🤔 Någon mer som är sugen på att beställa? @HSK

Som lovat @HSK och @Tomas S_tuna !

Nu någon vecka senare måste jag säga att jag fortfarande är väldigt nöjd med köpet!

Jag har inte haft mycket att jämföra med, men de enda sakerna som jag stört mig lite på är att armbandet är lite för vasst och att färgen/finnish/materialen mellan boett och armband inte matchar. Men det känns rätt trivialt med tanke på att jag betalade 6,6k(rabattkod) för klockan ink tvådagars frakt.

Dottern lyckades tappa klockan från ca 80cm höjd ner i hårt golv här hemma, men inget som märktes på klockan.

_DSC2547.jpg

_DSC2554.jpg

_DSC2558.jpg

Ber om ursäkt för följande bild, taget handhållet med ISO 25 600. Men den visar rätt tydligt hur lumen dels lyser upp urtavlan under visarna och reflekteras runtom på ett riktigt läckert sätt.

_DSC2567.jpg

Meccaniche Veneziane Nereide - Ceramic Special Edition - Ghiaccio Jubilee
Härligt! Tack för uppdateringen. 😊 Man blev inte direkt mindre sugen nu...
@JohnMonchard När släpper ni bilder på kronon ni jobbar på? Är det ett tag kvar eller snart? Om jag hinner se den och den ser schysst ut kanske jag skickar tillbaka Yeman men har ju bara 10 dagar på mig med Yeman hehe.

Gillar er Art Deco också. Hade lätt köpt en i vitt. Men kan hända att jag köper den blå annars :)
Det postades en teaser tidigare i tråden där man kunde uttyda mått och även skymta designen om jag inte minns fel. Det ger en fingervisning kring vad det handlar om i alla fall och jag har för mig att de även bekräftade laxrosa som färg i samma inlägg.
Ni som beställt nya GG Peacemaker, beställde ni från Mi-watch eller direkt från GG? I EU borde man få 1 år längre garanti?
Nja, du har tre års reklamationsrätt om det var det du tänkte på men då ska man också kunna bevisa att det är ett ursprungligt fel om det har gått mer än sex månader från köp så det skulle i så fall vara om det t.ex. är ett ökänt dåligt verk eller liknande. Jag vet inte heller hur det fungerar att driva ett sådant ärende mellan olika länder och det är möjligt att reklamationsrätten bara är giltig i Sverige?

Jag var väldigt sugen på att testa GG men jag kan nog helt enkelt inte bära upp dem storleksmässigt vilket är synd för de är jättefina.

Tillbaka
Topp