• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_20210604_173609_899.jpg

IMG_20210604_173450_143.jpg

Härligt! Tack för uppdateringen. 😊 Man blev inte direkt mindre sugen nu...

Det postades en teaser tidigare i tråden där man kunde uttyda mått och även skymta designen om jag inte minns fel. Det ger en fingervisning kring vad det handlar om i alla fall och jag har för mig att de även bekräftade laxrosa som färg i samma inlägg.

Nja, du har tre års reklamationsrätt om det var det du tänkte på men då ska man också kunna bevisa att det är ett ursprungligt fel om det har gått mer än sex månader från köp så det skulle i så fall vara om det t.ex. är ett ökänt dåligt verk eller liknande. Jag vet inte heller hur det fungerar att driva ett sådant ärende mellan olika länder och det är möjligt att reklamationsrätten bara är giltig i Sverige?

Jag var väldigt sugen på att testa GG men jag kan nog helt enkelt inte bära upp dem storleksmässigt vilket är synd för de är jättefina.
Det stämmer gällande reklamationsrätt. Dock står det såhär om man söker på nätet. "EU law give you a two-year guarantee for any new goods bought from a professional trader based in the EU. During this two-year period, the trader is responsible for any fault in the product." Hur svårt/enkelt detta blir att driva är en annan sak. Mi-watch ser ut att hedra detta "Each Gruppo Gamma timepiece is warranted against manufacturing defects for 24 months from its date of purchase." Således har man 1 år längre garanti om man handlar från dem.

Håller med gällande storleken, önskar jag kunde bära upp den men är tveksam :(
Kanske någon vänlig själ som bor i närheten och som har lust att ses över en kaffe så man kan få prova :)

Det stämmer gällande reklamationsrätt. Dock står det såhär om man söker på nätet. "EU law give you a two-year guarantee for any new goods bought from a professional trader based in the EU. During this two-year period, the trader is responsible for any fault in the product." Hur svårt/enkelt detta blir att driva är en annan sak. Mi-watch ser ut att hedra detta "Each Gruppo Gamma timepiece is warranted against manufacturing defects for 24 months from its date of purchase." Således har man 1 år längre garanti om man handlar från dem.

Håller med gällande storleken, önskar jag kunde bära upp den men är tveksam :(
Kanske någon vänlig själ som bor i närheten och som har lust att ses över en kaffe så man kan få prova :)
Man får väl två år direkt från GG också? 🤔 Ett år för Venturo men det är väl förståeligt mtp prisnivån.

Screenshot_20210604-190135_Firefox.jpg

@TerryTee du frågade om tips, vad tycker du om nyutgåvan av Depthmaster från Nivada Grenchen, den går att få i många varianter.

Eller är 39 mm för litet? Skit samma, Out of Stock står det…

Skål!

Tillbaka
Topp