• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Börjar bli lite sugen på en schysst grab and go-klocka.
Vad finns det i kvartsväg som håller hög finish osv?
Dykare på länk. Sneglar lite åt TAG aquaracer quartz, men borde finnas några mikroalternativ va?
Tänkte i veckan på samma sak faktiskt eftersom jag tycker att det är lite synd att ha mina Seaforths som beaters.

Vad tror du om Tissels länk men känns som ändlänken sticker ut en del? Eller kanske den dyrare länken från Tid och Ting?
Jag tycker nog att haliosen är värd en riktigt bra länk. Tisells är okej men håller inte den nivån finishmässigt som ginault eller CW håller. Tid och ting vet jag inget om dessvärre så där kan jag inte uttala mig.

Ration fick tjänstgöra idag
9B8F32AE-7FA4-448F-9997-264CD81400FA.jpeg

Jag hittar tyvärr ingen lös länk på Gianults hemsida.
Har för mig att man måste göra nån specialare. För några år sedan skulle man lägga en klocka i kundkorgen, den kom då upp som klocka + länk. Sedan ta bort klockan och låta länken ligga kvar. Vet inte om det funkar fortfarande. Annars kan du ju testa att maila dem :)

Funderar på att skaffa en oyster länk till den. Vilka bra affordable alternativ finns det förutom Ginault eller köpa det.
20210606_125824.jpg
Såg att @Anatta har samma gummiband på sin CW så kanske går...

Tillbaka
Topp