• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ny päronsplitt till sommaren.

8C0776B4-7D1A-44F6-BBBE-5BA46653AD12.jpeg

För mig är Phoibos ett mikromärke oavsett hur många dom spottar ut från fabriken i Kina. Affordable är upp till var och en. Själv har jag aldrig haft några problem med NH35-verken som jag har haft så jag tycker dom är helt ok faktiskt. För egen del så lämnar jag nog diskussionen angående vad som är mikro eller inte eller affordable. Det har diskuterats till leda vid flera tillfällen och brukar bli ganska jobbigt, folk tycker olika och många har tydligen det rätta facit. Jag har det inte i alla fall 🤔.
Jag har väl inte klagat på NH35-verken? Men tråden (eller deltagarna) måste väl kunna ta en diskussion om klockor?

Senast ändrad:
För mig är Phoibos ett mikromärke oavsett hur många dom spottar ut från fabriken i Kina. Affordable är upp till var och en. Själv har jag aldrig haft några problem med NH35-verken som jag har haft så jag tycker dom är helt ok faktiskt. För egen del så lämnar jag nog diskussionen angående vad som är mikro eller inte eller affordable. Det har diskuterats till leda vid flera tillfällen och brukar bli ganska jobbigt, folk tycker olika och många har tydligen det rätta facit. Jag har det inte i alla fall 🤔.

Jag har inte väl klagat på NH35-verken? Men tråden (eller deltagarna) måste väl kunna ta en diskussion om klockor?

Jag tycker vi som hänger i tråden oftast utmärkt klarar av att diskutera vilka klockor vi gillar utan att bråka. Vi har väl rätt så hög acceptans för varandras "favoriter" fast det inte är ens egen favorit

Problemen uppstår väl oftast när någon som inte hänger här så ofta försöker förklara vilka klockor det är ok att gilla?

Jag har inte väl klagat på NH35-verken? Men tråden (eller deltagarna) måste väl kunna ta en diskussion om klockor?
Givetvis kan man det, klockor diskuterar jag gärna😊. Däremot så diskussionen om vad som är mikro och inte det har bara blivit soppa av det tidigare så det avstår jag i alla fall. Läs bakåt i tråden så förstår du nog vad jag menar. Återkommer upprepade gånger. Finns inget facit, bara många som säger hur det ska vara och inte. Säger inte att du har klagat på NH35-verken 🤔. Däremot så tyckte du att en klocka med det verket för 3500kr var i överkant pga verket och det är det kanske men det är ju mer än verket som kan vara bra, t.ex om finishen är grymt bra eller bra länk och clasp eller dylikt.
Det jag alltså menar är att bara för att det är ett NH35-verk så behöver det ju inte betyda att 3500kr är överpris alla gånger.

Haha, det är inte mycket nytt men det finns några gamla som förtjänar att få synas någon gång ibland. Just nu är jag mest sugen på en BB36. Vet du någon som har en till salu? ;)
Såklart! Klockorna kommer ju till sin rätt nu när solen visas, även här uppe i norr! :)
Hmmm.... Fin klocka den där BB36 men tror dessvärre inte jag känner någon som äger en som ska säljas 😅 kan dock rekommendera den till 200% .

Givetvis kan man det, klockor diskuterar jag gärna😊. Däremot så diskussionen om vad som är mikro och inte det har bara blivit soppa av det tidigare så det avstår jag i alla fall. Läs bakåt i tråden så förstår du nog vad jag menar. Återkommer upprepade gånger. Finns inget facit, bara många som säger hur det ska vara och inte. Säger inte att du har klagat på NH35-verken 🤔. Däremot så tyckte du att en klocka med det verket för 3500kr var i överkant pga verket och det är det kanske men det är ju mer än verket som kan vara bra, t.ex om finishen är grymt bra eller bra länk och clasp eller dylikt.
Det jag alltså menar är att bara för att det är ett NH35-verk så behöver det ju inte betyda att 3500kr är överpris alla gånger.

helson ligger ju kring 3.5k med moms för mässingSD och tycker den är rätt prisvärd. Själv blev jag sugen på Phoibos nu efter att ha sett lite recensioner, verkar välgjord och ett enkelt verk innebär oftast mildare om något händer kontra mioyta 9015 som är ex svårare få tag på delar.

Såklart! Klockorna kommer ju till sin rätt nu när solen visas, även här uppe i norr! :)
Hmmm.... Fin klocka den där BB36 men tror dessvärre inte jag känner någon som äger en som ska säljas 😅 kan dock rekommendera den till 200% .
Med tanke på hur bra 58:an är så tror jag dig angående 36:an. Enda nackdelen med dessa som jag kan komma på är bristen på snabbjustering av länken. Jag tycker att båda gör sig klart bäst på länk och när det är varmt ute, njaa, inte superskönt när handleden sväller. Jaja, det finns ju alternativa lösningar i form av t.ex. gummi, nato eller liknande. (Slänger väl in en bild till när jag ändå är igång)
IMG_4389.jpg

helson ligger ju kring 3.5k med moms för mässingSD och tycker den är rätt prisvärd. Själv blev jag sugen på Phoibos nu efter att ha sett lite recensioner, verkar välgjord och ett enkelt verk innebär oftast mildare om något händer kontra mioyta 9015 som är ex svårare få tag på delar.
Håller med. Har själv aldrig haft några problem med mina NH35 så jag ser inte det verket som en nackdel. Har haft bra tidshållning på mina och har man inte det så kan man oftast få dom att gå grymt bra om man ruckar dom. Givetvis kan man få ett som inte håller måttet men det gäller ju inte bara detta verket i så fall tänker jag.
Phoibos har många trevliga modeller och för egen del så tycker jag att runt 3500kr är helt ok prissättning.

Tillbaka
Topp