• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Är det någon som har hört talas om Radium Instruments förresten? Ett norskt mikromärke som jag stötte på för någon dag sedan och jag blev riktigt imponerad. Lite oklart hur man köper deras klockor (om det ens går?) men de postar uppdateringar om nya modeller på Facebook i alla fall så jag antar att de fortfarande är aktiva? 🤷‍♂️

FB_IMG_1623962348740.jpg
FB_IMG_1623962376379.jpg

ezgif-6-4d7a87b6c8f4.gif

Alltid lika härliga bilder! 👍 Fotar du med mobil på hemmaplan också? 😊
Ja? Än averagebros faktakoll.

Tycker bara det är orimligt hur vissa duktiga får dåligt utrymme medan andra får mer. Beror såklart på vilka klockor man har förvisso. Jag kollade på averagebros innan jag köpte min Stowa men blev bara irriterad och förutom klockorna och kameran/ljud tycker jag snacket är sämre än alla andra jag sett inklusive mig själv. Jag är värdelös men jag har inte 200k visningar och har det som ett extra arbete.

Edit: som mitt svar på påståendet att jag lagt ribban högt: "Snarare lågt vilket var min poäng" Blir en trådsanning om att jag påstått att jag är störst bäst och vackrast. Märkligt.

Senast ändrad:
Jag har ju dock inte hundratusentals visningar eller bra utrustning (jag skrek nästan men spelar in på en gammal mobil) men läser iaf. på på förhand.

Minns när han på Urban Gentry gjorde en video om att han sagt fel om diver extension på en klocka och typ bad om ursäkt för han inte hittat den. Lite överdrivet kanske men rätt ska vara rätt.

Testa ett headset för några hundra.
Det är inte bara ljudet som måste vara högre... kolla på andra videos, måste inte gälla klockor. Om nån ska orka lyssna måste man tala tydligt och tänka på betoning osv...

Tycker bara det är orimligt hur vissa duktiga får dåligt utrymme medan andra får mer. Beror såklart på vilka klockor man har förvisso. Jag kollade på averagebros innan jag köpte min Stowa men blev bara irriterad och förutom klockorna och kameran/ljud tycker jag snacket är sämre än alla andra jag sett inklusive mig själv. Jag är värdelös men jag har inte 200k visningar och har det som ett extra arbete.

Edit: som mitt svar på påståendet att jag lagt ribban högt: "Snarare lågt vilket var min poäng" Blir en trådsanning om att jag påstått att jag är störst bäst och vackrast. Märkligt.
Kör på du! Jag har kollat på reviews på japanska, ukrainska och utan tal. Är man sugen på nån klocka som inte finns i butik och vill ha mer info så tar man tacksamt emot vad som helst som visar klockan på video. Eller i alla fall jag gör det. Särskilt om det är klockor där det inte finns så mycket info om i form av redan existerande recensioner, bilder och video.

Klart finns det förbättringspotential men det kommer väl med tiden. Ödmjukhet är väl oxå en fördel såklart. Finns säkert massa tips och idéer om hur man optimerar sina videos på tuben.

Kör på du! Jag har kollat på reviews på japanska, ukrainska och utan tal. Är man sugen på nån klocka som inte finns i butik och vill ha mer info så tar man tacksamt emot vad som helst som visar klockan på video. Eller i alla fall jag gör det. Särskilt om det är klockor där det inte finns så mycket info om i form av redan existerande recensioner, bilder och video.

Klart finns det förbättringspotential men det kommer väl med tiden. Ödmjukhet är väl oxå en fördel såklart. Finns säkert massa tips och idéer om hur man optimerar sina videos på tuben.
Det har jag också haha. Just denna klocka hittade jag bara på typ japanska men såg att det måste varit nån prototyp för var flera saker som skiljer sig. Därför jag tänkte börja med just den. Att bara visa upp utan ljud är också en idé. Hade jag vetat hur man lägger upp text hade jag gjort just det. Exempelvis att det går att ha dimensionerna som text, då slipper man ju berätta det. Att recensera och visa upp något det redan finns bra informativa videos om ser jag ingen poäng i om man inte är riktigt duktig så det lär jag inte göra. Så förstår hur du menar för det var just så jag också tänkte :) Ett problem är att jag inte har någon dator, de flesta guider är hur man gör på datorn.

Edit. Gjorde denna på 5min. Vett sjutton hur man får texten att försvinna efter ett tag och hade alldeles för ljust och ingen musik osv. Men det här räcker för idag

Senast ändrad:
Ser för jäkla härligt ut! Är det en cigarr man drar fram ur den lokala spel o tobaksnasaren eller?

DSC07213-picsay.JPG

Tack Andreas! 👊🏼🍻

Det är en San Lotano Requiem Maduro Robusto. San Lotano är ett märke från A.J Fernandez. Finns nog bara hos välsorterade cigarrbutiker.

Välsmakande och lite subtil - medium för att vara en maduro. Rekommenderas! 👍🏼

Snyggt! Men vad är det för länk?

Tackar! 🙏🏼

Det är Geckota Divers Warrington med vikta ändlänkar. Liten glipa på mitten av ändlänkarna men inte störande i mitt tycke.

Alltid lika härliga bilder! 👍 Fotar du med mobil på hemmaplan också? 😊

Tack mannen! 🙏🏼

Är lite blandat beroende på tid och ork. Bilden på uteserveringen tog jag med en Huawei P10 mobil.

Dom i sista inlägget tog jag med en Sony A5000 kamera och ett vintage Carl Zeiss objektiv med adapter för Sony E-mount samt ett 7artisans makro objektiv för närbilderna.

Senast ändrad:

Alltid lika fräna bilder. Otroligt hur man kan bli sugen på en drink, en cigarr (trots att jag aldrig varit en rökare) och en ny klocka av en och samma bild.

Visst, men är det inte livet i ett nötskal? Orättvist. I dagens samhälle verkar det handla mindre och mindre om hur duktig du är, desto mer om hur bra du är på att marknadsföra dig själv. Därför kommer många duktiga säkerligen att fortsätta hamna i kölvattnet på de som är jämförelsevis mediokra men kan marknadsföra sin produkt på ett bra sätt.

Jag tycker man ska vara försiktig med att döma ut andra förrän man själv befunnit sig i deras sits. Men med det sagt, all heder till dig som faktiskt testar att göra det bättre själv. Lycka till och stay humble ☺️👍

Tillbaka
Topp