• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Orange inför Nederländerna - Österrike.
IMG_4467.jpg

Ska tilläggas att den blivit rejält använd sedan den köptes av kollegan. Han är inte försiktig utan har haft denna på sig konstant varje dag och rivit, plåtat, sågat och slitit. Syns på armbandet men hittar inte ett enda märke på klockan. Bra betyg på en beater 🤘🏻😊
IMG_20210617_205920.jpg

Satfläsk vad jobbigt det här var. Svårt när det är engelska och man kör utan manus, har jamande katter, pratande människor och massa ljud utomhus. Det här får duga så länge även om jag glömde nämna massor. Får öva lite till nästa recension och sitta med manus då.

"Enjoy"

Satfläsk vad jobbigt det här var. Svårt när det är engelska och man kör utan manus, har jamande katter, pratande människor och massa ljud utomhus. Det här får duga så länge även om jag glömde nämna massor. Får öva lite till nästa recension och sitta med manus då.

"Enjoy"

Jag tror tyvärr att du skröt och målade upp det lite väl stort på förhand när du pratade om hur dåliga andra var och att du skulle vara bättre. Men man måste ju börja någonstans och det kan ju bara bli bättre härifrån :)

Jag tror tyvärr att du skröt och målade upp det lite väl stort på förhand när du pratade om hur dåliga andra var och att du skulle vara bättre. Men man måste ju börja någonstans och det kan ju bara bli bättre härifrån :)
Vad jag jag skrytit om? Eller målat upp?

Jag skrev att en var dålig mtp. hans faktafel som att kalla Stowa för ett mikromärke i två olika videos eller säga fel diameter osv. vilket jag skulle kolla upp på förhand. Det är ju simpel faktakoll. Och tycker det var märkligt att han hade så många visningar trots detta. Jag har aldrig skrivit att jag är bra för det tycker jag verkligen inte själv iaf. Men vissa förtjänar massa visningar, andra inte vilket inkluderar mig.

Senast ändrad:

Jag skrev att en var dålig mtp. hans faktafel som att kala Stowa för ett mikromärke i två olika videos eller säga fel diameter osv. och tycker det var märkligt att han hade så många visningar trots detta.

Mmm... kämpa på du.
Öva på engelskan och prata högt och tydligt... låter som om du viskar i videon.

• Like
Reactions: Jox
Mmm... kämpa på du.
Öva på engelskan och prata högt och tydligt... låter som om du viskar i videon.
Jag har ju dock inte hundratusentals visningar eller bra utrustning (jag skrek nästan men spelar in på en gammal mobil) men läser iaf. på på förhand.

Minns när han på Urban Gentry gjorde en video om att han sagt fel om diver extension på en klocka och typ bad om ursäkt för han inte hittat den. Lite överdrivet kanske men rätt ska vara rätt.

Ja du ratade väl massa kanaler och skulle göra det såååå mkt bättre?
Nope.

Citat "Det finns massvis med bra kanaler där ute och jag tycker inte average bros är helt värdelös men jag förstår verkligen inte hur de kan ha hundratusentals visningar på deras videos som innehåller faktafel, dålig koll, ointressant snack med suckande två gånger i sekunden osv. När det finns massa andra som är riktigt duktiga som har typ 500-1000 visningar."

Jag skrev att en var dålig mtp. hans faktafel som att kala Stowa för ett mikromärke i två olika videos eller säga fel diameter osv. och tycker det var märkligt att han hade så många visningar trots detta.
Självklart får man förväntningar när du sågar andra kanaler och berättar att du minsann är bättre. Den kommentar jag skrev då om att det inte är så snyggt att trycka ner andra för att lyfta sig själv besvarade du med något i stil med att sanningen inte tar hänsyn till känslor.

Men för att vara lite konstruktiv (och sanningsenlig):
  • Du behöver ta i lite mer när du pratar, den viskande rösten gör att det inte blir så livfullt och underhållande som det borde vara.
  • Du behöver jobba väldigt mycket med uttalet och engelskan som helhet.

Att själva proddandet kan utvecklas vet du ju redan.
Kul att du vågar iaf! Kör hårt

Självklart får man förväntningar när du sågar andra kanaler och berättar att du minsann är bättre. Den kommentar jag skrev då om att det inte är så snyggt att trycka ner andra för att lyfta sig själv besvarade du med något i stil med att sanningen inte tar hänsyn till känslor.

Men för att vara lite konstruktiv (och sanningsenlig):
  • Du behöver ta i lite mer när du pratar, den viskande rösten gör att det inte blir så livfullt och underhållande som det borde vara.
  • Du behöver jobba väldigt mycket med uttalet och engelskan som helhet.

Att själva proddandet kan utvecklas vet du ju redan.
Kul att du vågar iaf! Kör hårt
Se ovan. Jag har inte sågat massa kanaler. Jag har sågat en pga. dess dåliga faktakoll. Jag tror de flesta skulle kunna göra det bättre, det är ju bara kolla upp det man snackar om. Om någon säger att 1+1=3 finns det nog många som kan säga att 1+1=2. Jag tryckte inte ner någon för att lyfta mig själv, då missförstod du.

Jag skrek typ men blir dåligt ljud med mobilen. Engelskan är kört. Fick högsta betyg i engelska och läraren sa att min text och förståelse var det bästa han sett men att uttalet lät som en svensk som precis lärt sig engelska, vilket är sant.

Se ovan. Jag har inte sågat massa kanaler. Jag har sågat en pga. dess dåliga faktakoll. Jag tror de flesta skulle kunna göra det bättre, det är ju bara kolla upp det man snackar om. Om någon säger att 1+1=3 finns det nog många som kan säga att 1+1=2. Jag tryckte inte ner någon för att lyfta mig själv, då missförstod du.

Jag skrek typ men blir dåligt ljud med mobilen. Engelskan är kört. Fick högsta betyg i engelska och läraren sa att min text och förståelse var det bästa han sett men att uttalet lät som en svensk som precis lärt sig engelska, vilket är sant.
Alla börjar på noll, tycker det blir lite väl orättvist hård feedback här. Kör 10-15 övningsavsnitt för dig själv för att testa olika saker, vinklar och ljus. Öva, öva, öva på det du själv tycker är bra. Bra content tar tid att lära sig. Men fortsätt bara, du kommer aldrig kunna tillfredsställa alla :) Grymt att du testar, jag hade inte fixat det alls!

Tillbaka
Topp